Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Gratis skolemat ikke populært hos lærerne?

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-07-09, 23:38   #1
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gratis skolemat ikke populært hos lærerne?

Jeg skjønner ikke hvilke lærere som har svart på denne undersøkelsen?

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/v...p?artid=567979

Jeg kjenner i allefall ikke noen lærer som ikke synes det er positivt at elevene får frukt på skolen. Elevene har stort utbytte av det og det er et av dagens høydepunkter for veldig mange. Det blir så klart litt gris, men ikke værre enn at man klarer det.


Sist redigert av Anne C : 09-07-09 kl 23:48. Årsak: Linken kunne ligge der.
Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 23:40   #2
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gratis skolemat ikke populært hos lærerne?

Hm. Jeg irriterer meg litt over utsagnet "Det er feil at staten skal ta ansvar for hva elevene spiser."

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 23:44   #3
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gratis skolemat ikke populært hos lærerne?

Jeg kjenner mange lærere som vil prioritere frukten langt nede på ønskelista for forbedringer i skolen.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 23:46   #4
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gratis skolemat ikke populært hos lærerne?

Da er kanskje de to skolene jeg har jobbet på mens dette har pågått unntaket da? For jeg hører aldri noen klage på at elevene får frukt. Det er klart at det er andre ting man kan bruke "de" pengene på... Det er det alltid.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 23:47   #5
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gratis skolemat ikke populært hos lærerne?

Kjempepopulært på vår skole, både blant elever og lærere!

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 23:51   #6
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gratis skolemat ikke populært hos lærerne?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Da er kanskje de to skolene jeg har jobbet på mens dette har pågått unntaket da? For jeg hører aldri noen klage på at elevene får frukt. Det er klart at det er andre ting man kan bruke "de" pengene på... Det er det alltid.

Det er ingen som klager på at elevene får frukt, men det er klart at det å dele ut frukt er en synlig ting som kan få ros av meningmannen mens å utvide timetall, større lærertetthet, mer satsing på spesialundervisning, nye skolebøker med pensum som passer reformen etc er slike ting som trenges mer men ikke er så synlig for mannen i gata. Om jeg ble spurt om å prioritere hadde fruktordningen havnet et godt stykke ned på lista, og slik jeg forsto artikkelen er det de de spurte har blitt bedt om.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 23:54   #7
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gratis skolemat ikke populært hos lærerne?

Opprinnelig lagt inn av Surre, her.

Det burde absolutt ikke være slik at det blir "enten - eller" når du står der med pengesekken.

Og frukt og mat må vel gagne lærerene, som da får mer våkne og opplagte elever?

Helt klart for min del i allefall. For noen elever er dette den eneste maten de får i seg i løpet av en dag på skolen. (Jeg er på ungdomsskolen)

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 23:55   #8
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.166
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gratis skolemat ikke populært hos lærerne?

Vi har hatt gratis frukt for alle elevene ved skolen jeg jobber på og for meg var det ikke noe særlig med ekstraarbeid. Men fy søren så mye frukt som ble kastet hver dag....

Når det gjelder skolemat og skolefrukt er jeg positiv så lenge det ikke tar av min tid til undervisning og min tid sammen med elevene. Altså må man finne en ordning hvor andre ansatte kommer inn og tar seg av matlaging og matservering og primært i et annet rom en klasserommet... *kravstor* I tillegg jobber jeg på en skole hvor svært mange forskjellige matbehov må dekkes. Vi må ha halal-mat, vegetarmat og vanlig mat (og sannsynligvis en hel rekke allergier osv som må tas hensyn til). Men, finner man en ordning på det som ikke går ut over skolens ordinære ressurser og personale så gjerne det.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 23:55   #9
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv
 
LittLemen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.556
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gratis skolemat ikke populært hos lærerne?

Jeg blir litt nysgjerrig på hvordan de har stilt spørsmålene her, jeg.

Sitat:

Ifølge en undersøkelse gjort av Synovate Norge på oppdrag fra Høyres stortingsgruppe har ikke gratis skolemat høy prioritet blant lærerne.

Tipper resultatet hadde blitt annerledes om det var en undersøkelse gjort på oppdrag fra SVs stortingsgruppe f.eks. Og i hele artikkelen er det Erna Solberg som uttaler seg og "tror" og "mener" - underbygger vel egentlig bare Høyres syn på saken.

__________________
~
LittLemen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-09, 00:25   #10
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gratis skolemat ikke populært hos lærerne?

Siden det står høy prioritet forstår jeg det som man skal prioritere gratis skolemat i forhold til andre ting. Jeg ville prioritert flere lærertimer, antall assistenter, fagutdannede vikarer og skolemateriell før gratis skolemat.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-09, 00:40   #11
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gratis skolemat ikke populært hos lærerne?

Jeg synes det er kjempe flott at elevene får frukt på skolen.

Der jeg jobbet før permisjonen var mange av lærerne positive, men en del var og negative. De som var negative fokuserte mest på fruktsøppel som ble liggende rundt, og det skjedde det en del av og.

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-09, 00:42   #12
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.166
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gratis skolemat ikke populært hos lærerne?

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Siden det står høy prioritet forstår jeg det som man skal prioritere gratis skolemat i forhold til andre ting. Jeg ville prioritert flere lærertimer, antall assistenter, fagutdannede vikarer og skolemateriell før gratis skolemat.

Er i grunnen enig med deg, amylin!

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-09, 11:30   #13
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Gratis skolemat ikke populært hos lærerne?

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Siden det står høy prioritet forstår jeg det som man skal prioritere gratis skolemat i forhold til andre ting. Jeg ville prioritert flere lærertimer, antall assistenter, fagutdannede vikarer og skolemateriell før gratis skolemat.

Det er sant nok men med det kostholdet man ser blant enkelte elever vil jo det være litt bortkastet uten at de får i seg litt mer næring da. Tenk om man kunne fått vekk de usunne matpakkene og gjort slik de gjør i en rekke andre land hvor elevene faktisk kan få tilgang til mat i løpet av dagen, mat som gjør de opplagte nok til å ta i mot den kunnskapsformidlingen alle de gode lærerne, assistentene og vikarene gir dem.

Hos oss for elevene frukt (etter abonnement) det er populært men langt fra så populært som man skulle ønske i og med at det koster penger.

  Svar med sitat
Gammel 12-07-09, 13:26   #14
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gratis skolemat ikke populært hos lærerne?

Mat og frukt er vel og bra, men i en skole som kutter og kutter, er det mange andre ting jeg ville prioritert mye høyere enn frukt til elevene. Alle mine elever har som regel med niste, og skulle noen ha glemt det, er det ikke vanskelig å ordne opp i det. Skolefrukt er ikke et populært tilbud hos mine i dag. 4-5 elever får frukt gjennom ordningen nå, og ofte ender frukta uspist i sekken, eller halvspist i skolegården. Jeg tror ikke det er penger som er den viktigste årsaken til at så få er med på ordningen, men det at ungene selv ofte ikke vil ha den frukta som tilbys. Jeg vet ikke om jeg hadde tenkt annerledes rundt skolemat/skolefrukt dersom det hadde vært et problem at elevene ikke hadde hatt med seg skolemat. Jeg tror ikke det.

Litt skolerealitet fra meg for å begrunne hvorfor frukt og skolemat ikke står høyest på skoleønskelista mi:

Hos oss mister vi 4 årsverk dette skoleåret, og det i en skole som allerede har spart og kuttet i mange år. Det betyr f. eks. at for de nesten 50 elevene på trinnet mitt, blir det ingen styrkningstimer i det hele tatt. (I år har vi hatt 8-9 uketimer på de to klassene på trinnet.) All undervisning skal foregå i full klasse, og elever som ikke har enkeltvedtak får omtrent ingen ting ekstra, selv om støttebehovene er store. Noen svært få uketimer deles på 5.-7. klasse, så bittelitt hjelp kan vi klare å gi de aller svakeste elevene. Det blir flere kontaktelever pr. lærer. Jeg får tre nye kontaktelever, 23 kontaktelever å ha ansvar for til sammen. Det anbefalte er vel omtrent 14. Det betyr mindre tid på hver elev. Vi har innkjøpsstopp, og mangler lærebøker, kart fra etter Sovjetunionens dager, undervisningsmateriell, klasserom og grupperom, PC-er, formingsmateriell, assistenttimer, mulighet til å dra på kurs for faglig oppdatering, og ellers penger til det meste vi gjerne skulle ha gjort. Så hurra for skolefrukt og skolemat, etter at vi har fått penger nok til å i det hele tatt drive skole.


Sist redigert av Kaija : 12-07-09 kl 13:31.
Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-09, 13:38   #15
zeppelin
Jamning
 
zeppelin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 1.806
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gratis skolemat ikke populært hos lærerne?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg kjenner i allefall ikke noen lærer som ikke synes det er positivt at elevene får frukt på skolen.

Poenget er vel ikke at lærerne syns at det er negativt? Det handler vel om prioriteringer.

Jeg må bare si meg enig i det mange her argumenterer for. Frukt er vel og bra, men det er mange ting jeg setter høyere opp på prioriteringslista.

__________________
doing the dishes while doing the dishes
zeppelin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-09, 17:41   #16
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gratis skolemat ikke populært hos lærerne?

Ideer til andre spørreundersøkelser i samme ånd:

-Syns du vi skal prioritere skolefrukt over livreddende behandling for nyfødte babyer slik som denne?

-Hva ville du prioritert høyest; skolefrukt eller sykehjemsplass til din kjære gamle bestemor som har alzheimer?

-Er du virkelig så dum at du ikke skjønner at det er et vanvittig sløseri å gi bortskjemte ungdommer frukt som de likevel bare kaster?

-Syns du denne kattungen er søt, eller syns du vi skal sløse bort penger på frukt til skoleungdom?

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-09, 17:45   #17
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gratis skolemat ikke populært hos lærerne?

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Ideer til andre spørreundersøkelser i samme ånd:

-Syns du vi skal prioritere skolefrukt over livreddende behandling for nyfødte babyer slik som denne?

-Hva ville du prioritert høyest; skolefrukt eller sykehjemsplass til din kjære gamle bestemor som har alzheimer?

-Er du virkelig så dum at du ikke skjønner at det er et vanvittig sløseri å gi bortskjemte ungdommer frukt som de likevel bare kaster?

-Syns du denne kattungen er søt, eller syns du vi skal sløse bort penger på frukt til skoleungdom?

Ha ha ha ha, jeg ler så jeg griner her!

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-09, 18:05   #18
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Gratis skolemat ikke populært hos lærerne?

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Ideer til andre spørreundersøkelser i samme ånd:

-Syns du vi skal prioritere skolefrukt over livreddende behandling for nyfødte babyer slik som denne?

-Hva ville du prioritert høyest; skolefrukt eller sykehjemsplass til din kjære gamle bestemor som har alzheimer?

-Er du virkelig så dum at du ikke skjønner at det er et vanvittig sløseri å gi bortskjemte ungdommer frukt som de likevel bare kaster?

-Syns du denne kattungen er søt, eller syns du vi skal sløse bort penger på frukt til skoleungdom?

  Svar med sitat
Gammel 19-07-09, 23:10   #19
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gratis skolemat ikke populært hos lærerne?

Jeg var på fest med noen lærere som overhodet ikke så poenget med bra arbeidsmiljø for elevene. De syntes det var teit med skolemat, FYSAK og alt som var "utenomrealfaglig" i grunnen. Deres begrunnelse var at foreldrene måtte ta ansvar og at skolen kunne ikke gjøre så mye, at det var nå en gang forskjell på folk og at de brukte altfor mye verdifull tid på ting som ikke var direkte læring.

Jeg syntes det var et temmelig ensporet perspektiv, som kun gavner dem som har foreldre som følger opp skole og fritid, og at lærere som dette ikke kan gjøre den forskjellen som trengs for unger fra ikke-optimale hjem.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-09, 23:11   #20
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gratis skolemat ikke populært hos lærerne?

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Ideer til andre spørreundersøkelser i samme ånd:

-Syns du vi skal prioritere skolefrukt over livreddende behandling for nyfødte babyer slik som denne?

-Hva ville du prioritert høyest; skolefrukt eller sykehjemsplass til din kjære gamle bestemor som har alzheimer?

-Er du virkelig så dum at du ikke skjønner at det er et vanvittig sløseri å gi bortskjemte ungdommer frukt som de likevel bare kaster?

-Syns du denne kattungen er søt, eller syns du vi skal sløse bort penger på frukt til skoleungdom?



Du har en fremtid i Norstat eller SSB!

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no