Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva spiser dere der du kommer fra og hva heter maten der du bor?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-11-21, 13:41   #61
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.421
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva spiser dere der du kommer fra og hva heter maten der du bor?

Og er jeg oppvokst med eddik på chipsen (pommes frites som resten av Norge sier).

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-21, 13:57   #62
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.080
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva spiser dere der du kommer fra og hva heter maten der du bor?

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

Og er jeg oppvokst med eddik på chipsen (pommes frites som resten av Norge sier).

Chips med eddik og salt, det må det være.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-11-21, 18:23   #63
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.030
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva spiser dere der du kommer fra og hva heter maten der du bor?

Eddik på chipsen ja. Men jeg er jo fra fishanland.

På Oppdal sier de raffelkaku til vaffel. De serverer også bakels og græt men da som «raffelkaku med sunndalsgraut».

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-21, 18:47   #64
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.801
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva spiser dere der du kommer fra og hva heter maten der du bor?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Her spiser de Koksøll. Det er melk sprengt med osteløpe og innkokt passe lenge. Ser ut som litt pussig oppkast. Smaker greit om man kan spise uten å se hva det er.
Var såpass sjelden at Google ikke kunne frembringe et bilde. Kanskje like greit….

Søll der jeg vokste opp er hardbrød (flatbrød) delt i biter med melk på. Ellers er jeg vokst opp med mat som vassgraut, mjukbrød og rumbrød. Også vi spiste kakuskive til frokost og i matpakka. Kalvedans husker jeg også som noe jeg ikke har fått andre steder, men det tror jeg kanskje lages mange steder i landet (så lenge man driver med melkekyr og har tilgang på råmelk i alle fall). Når vi var hos bestemor om somrene kunne vi få motti og flesk.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-21, 19:52   #65
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.654
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiser dere der du kommer fra og hva heter maten der du bor?

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

Og er jeg oppvokst med eddik på chipsen (pommes frites som resten av Norge sier).

Er det noe som har kommet til Rogaland med oljearbeidere fra UK?

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-21, 20:08   #66
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.421
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva spiser dere der du kommer fra og hva heter maten der du bor?

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Er det noe som har kommet til Rogaland med oljearbeidere fra UK?

Det kom til Nordmøre på 50-tallet.
https://lokalhistoriewiki.no/wiki/Fishanbua

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-21, 21:22   #67
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.835
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiser dere der du kommer fra og hva heter maten der du bor?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Det er ikke noen sær mat, det smaker som helt vanlig oksesstek.

Det var ikke dårlig, men heller ikke WOW. Det er noen uker siden jeg var konfirmant så husker ikke så mye mer da.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-21, 21:29   #68
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva spiser dere der du kommer fra og hva heter maten der du bor?

Opprinnelig lagt inn av Noba, her.

Søll der jeg vokste opp er hardbrød (flatbrød) delt i biter med melk på. Ellers er jeg vokst opp med mat som vassgraut, mjukbrød og rumbrød. Også vi spiste kakuskive til frokost og i matpakka. Kalvedans husker jeg også som noe jeg ikke har fått andre steder, men det tror jeg kanskje lages mange steder i landet (så lenge man driver med melkekyr og har tilgang på råmelk i alle fall). Når vi var hos bestemor om somrene kunne vi få motti og flesk.

For meg er kalvedans bog kjøtt av kalv som er kokt i kraften av lammerull som er tilsatt gelatin.

Spises på brødskiven rundt jul.

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-21, 21:46   #69
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.835
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiser dere der du kommer fra og hva heter maten der du bor?

Og jeg har knapt vært (og i alle fal ikke overnattet på) en bondegård som "er i bruk". Og har ikke smakt disse rare greiene dere skriver om. Men jeg har spist vafler, svele, rømmegrøt, spekemat og flattbrød og sånt da. Pinnekjøtt med "kålerabistappe" spiste vi på julaften. Sier raspeballer, har spist smalahåve et par ganger.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-21, 22:31   #70
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.990
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva spiser dere der du kommer fra og hva heter maten der du bor?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Boknafesk er en tradisjonell fiskerett her i området. Og møsbrømlefse bør man teste hvis man er i Salten.

Vi kaller ellers raspeball for klubb, og serverer det med sirup.

Boknafesk er fortsatt vanlig der Mutter'n kommer fra/der hytta mi er. Jeg har aldri helt blitt venn med den retten. Ellers er tråden en sånn mimretråd. Jeg kom på gomme som Mutter'n lagde da jeg vokste opp. Hennes gomme er det samme som nevnes som søst her i tråden, tror jeg.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-21, 22:49   #71
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.574
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiser dere der du kommer fra og hva heter maten der du bor?

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

For meg er kalvedans bog kjøtt av kalv som er kokt i kraften av lammerull som er tilsatt gelatin.

Spises på brødskiven rundt jul.

Jøss. Aldri hørt det brukt om annet enn råmelkspudding. Som på Sunnmøre (sikkert flere steder) kalles kjelost.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-21, 23:10   #72
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.080
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva spiser dere der du kommer fra og hva heter maten der du bor?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jøss. Aldri hørt det brukt om annet enn råmelkspudding. Som på Sunnmøre (sikkert flere steder) kalles kjelost.

Kalvedans på Sunnmøre også.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-11-21, 23:20   #73
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva spiser dere der du kommer fra og hva heter maten der du bor?

Mitt opphav fra Østfold, Vestfold og Oslo har lite å by på her. Da jeg var liten sa de "gøttekællær" om hvite kakemenn. That's it.

Pølse i vaffel er sentrert rundt Melløs stadion (fotballbanen i Moss) og er ganske godt, men det spises bare der.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-21, 23:54   #74
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.817
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiser dere der du kommer fra og hva heter maten der du bor?

Mor mi vokste opp på en av øyene i Frohavet/Trøndelag. Det var det/er det stor stas å servere gammelsaltet sei, også kalt rødsei.

«Rødseien ble opprinnelig lagt i tønner med lite salt og gjennomgikk slik en nokså spesiell fermentering (gjæring). Hodet ble skjært vekk, og fisken ble delt på midten langs ryggbeinet. Med i tønna skulle det være to viktige ingredienser: fiskeblod og innhold fra mage/tarm. I et arbeid med å dokumentere fremgangsmåten for legging av rødsei poengterte informantene at dette var en helt avgjørende prosedyre for å få et trygt, holdbart og godt resultat.» (Store norske leksikon)

Jeg har spist gammelsalta sei en gang i mitt liv. Huset min mormor og min mor er født i er ennå eid av min familie, og det er blitt brukt som feriehus i hele min oppveks. Før var det mor og far som eide det, nå er det bror min. Nuvel. Bror min var en gang så heldig (jippi) å vinne hovedgevinst i øyas velforeninge sitt store lotteri, det var - tada - et hyrmål gammelsalta sei. Et hyrmål viste seg å være nok sei til hele hans husstand. Synd for velforeningen, for broderns husstand viste seg å bestå av mange mennesker denne sommeren.

Seien ble tilberedt etter alle kunstens regler og servert som det reineste festmåltid. Det var faktisk ikke vondt, men heller ikke noe jeg føler for å spise igjen.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-21, 08:54   #75
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.533
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva spiser dere der du kommer fra og hva heter maten der du bor?

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Mor mi vokste opp på en av øyene i Frohavet/Trøndelag. Det var det/er det stor stas å servere gammelsaltet sei, også kalt rødsei.

«Rødseien ble opprinnelig lagt i tønner med lite salt og gjennomgikk slik en nokså spesiell fermentering (gjæring). Hodet ble skjært vekk, og fisken ble delt på midten langs ryggbeinet. Med i tønna skulle det være to viktige ingredienser: fiskeblod og innhold fra mage/tarm. I et arbeid med å dokumentere fremgangsmåten for legging av rødsei poengterte informantene at dette var en helt avgjørende prosedyre for å få et trygt, holdbart og godt resultat.» (Store norske leksikon)

Jeg har spist gammelsalta sei en gang i mitt liv. Huset min mormor og min mor er født i er ennå eid av min familie, og det er blitt brukt som feriehus i hele min oppveks. Før var det mor og far som eide det, nå er det bror min. Nuvel. Bror min var en gang så heldig (jippi) å vinne hovedgevinst i øyas velforeninge sitt store lotteri, det var - tada - et hyrmål gammelsalta sei. Et hyrmål viste seg å være nok sei til hele hans husstand. Synd for velforeningen, for broderns husstand viste seg å bestå av mange mennesker denne sommeren.

Seien ble tilberedt etter alle kunstens regler og servert som det reineste festmåltid. Det var faktisk ikke vondt, men heller ikke noe jeg føler for å spise igjen.

Det er vanlig her nord også

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-21, 09:05   #76
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.990
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva spiser dere der du kommer fra og hva heter maten der du bor?

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

For meg er kalvedans bog kjøtt av kalv som er kokt i kraften av lammerull som er tilsatt gelatin.

Spises på brødskiven rundt jul.

Så vidt jeg vet er dette kalvdans for ene tanta mi. Bortsett fra det med tilsatt gelatin. Gelatinen kom fra fra kjøttet, skinn eller knekte margbein så vidt jeg husker.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-21, 09:10   #77
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.906
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiser dere der du kommer fra og hva heter maten der du bor?

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Er det noe som har kommet til Rogaland med oljearbeidere fra UK?

Aner ikke, men det gjorde tacoen (altså «norsk» taco)!

Edit: Leste for fort. Den kom selvsagt fra Texas, ikke UK.


Sist redigert av Hyacinth : 14-11-21 kl 09:21.
Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-21, 09:31   #78
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.574
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiser dere der du kommer fra og hva heter maten der du bor?

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Kalvedans på Sunnmøre også.

Min svigerfamilie sier kjelost. Kanskje det er veldig lokalt?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-21, 11:53   #79
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.794
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva spiser dere der du kommer fra og hva heter maten der du bor?

Rødsei er vanlig i nord, og veldig godt

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-21, 14:25   #80
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.835
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiser dere der du kommer fra og hva heter maten der du bor?

Vi sier pale om småsei.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no