Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Er dere like sære som meg når det kommer til mat som burde smake likt?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-06-07, 15:22   #21
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Er dere like sære som meg når det kommer til mat som burde smake likt?

Hvis det er sprøtt, så er jeg også sprø altå

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-07, 15:36   #22
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Re: Sv: Er dere like sære som meg når det kommer til mat som burde smake likt?

Opprinnelig lagt inn av lil'c, her.

Hvis det er sprøtt, så er jeg også sprø altå

Og jeg. Kanskje enda mer spør også.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-07, 16:18   #23
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Re: Sv: Er dere like sære som meg når det kommer til mat som burde smake likt?

Dere er litt sprø.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-07, 18:03   #24
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er dere like sære som meg når det kommer til mat som burde smake likt?

Jeg er nok enig med mannen din her ...

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-07, 18:42   #25
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er dere like sære som meg når det kommer til mat som burde smake likt?

Potetringene er bedre en potetskruene i mix posene. Ellers og.

Jeg synnes riflet potetgull er bedre en flatt...

Jeg liker ikke sånne bånpasta og pasta"rør. Synnes de smaker BLÆ.
men spiser pastaskruer.

Mann blir dårlig i magen av spagetti men ikke av pasta....

Og jeg synnes toppen av rundstykkene er best

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-07, 18:45   #26
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dere like sære som meg når det kommer til mat som burde smake likt?

Godt å høre at jeg ikke lever i min egen lille psyke verden helt alene.

Ja, jeg kom på en ting til. Jeg hater oliven, takler det overhodet ikke. Men sort oliven kan jeg spise i tynne skiver. Da er det faktisk VELDIG godt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-07, 18:47   #27
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dere like sære som meg når det kommer til mat som burde smake likt?

Opprinnelig lagt inn av Marianne, her.

Mann blir dårlig i magen av spagetti men ikke av pasta....


Spaghetti er jo en type pasta da - og de forskjellige typene pasta er laget av akkurat det samme, bare i forskjellig form?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-07, 18:48   #28
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dere like sære som meg når det kommer til mat som burde smake likt?

Jeg så et program en gang der Charles Tjessem sa at sommerfugl-pasta kunne andre kjøpe, det ville ikke han ha. De er nemlig umulig å koke perfekt: Når det ytterste er passe koke, er det innerste ved brettene ukokt. Når det innerste er kokt, er det ytterste overkokt.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-07, 18:49   #29
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dere like sære som meg når det kommer til mat som burde smake likt?

Jeg husker en av guttene mine satt emd tårer i øynene en gang da han var liten, og syntes det var litt trist for sommerfuglene å bli spist!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-07, 19:07   #30
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Er dere like sære som meg når det kommer til mat som burde smake likt?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja, jeg kom på en ting til. Jeg hater oliven, takler det overhodet ikke. Men sort oliven kan jeg spise i tynne skiver. Da er det faktisk VELDIG godt.

Du och jag Iset, du och jag.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-07, 20:40   #31
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.879
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dere like sære som meg når det kommer til mat som burde smake likt?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Du er sprø Iset og jeg joiner deg.

Opplevelsen av smak henger sammen med form. Konsistens og form på maten påvirker i høyeste grad hvordan smaken blir. Maten treffer smakløkene annerledes ved ulik form og tyggingen blir annerledes.

Jeg synes tagliatelle og spaghetti er godt, men jeg kan ikke bruke dem om hverandre. Til noen sauser er tagliatelle best og til andre er spaghetti best. Potetringer er bedre enn skruer. Skruene oppfører seg annerledes i munnen rett og slett.
Hele sylteagurker blir noe helt annet enn å spise dem i skiver.
Rifla potetgull er ikke så gode som de slette, men også her er det stor forskjell på de forskjellige.


Helt enig i alt. Og jeg begriper ikke hvorfor de sluttet å selge potetringer i pose. BARE potetringer.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-07, 20:45   #32
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dere like sære som meg når det kommer til mat som burde smake likt?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Pasta har ikke nødvendigvis samme ingredienser, men jeg har ikke klart å se noe system i hvilke som inneholder hva, eller om det er tilfeldig.

Noen inneholder flere sorter mel , andre bare en sort. Noen inneholder egg og andre ikke.


Ja, det er jeg klar over. Men spaghetti er jo bare en type pasta, og kan dermed være enten bare mel og vann eller inneholde egg osv.
Derfor stusset jeg over å "tåle pasta men bli dårlig av spaghetti".

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-07, 20:59   #33
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er dere like sære som meg når det kommer til mat som burde smake likt?

Endelig en sjelsfrende.

Jeg spiser bare bunnen på rundstykker, jeg spiser kun makaroni, spagetti og tagliatelle, hater pastarør og skruer. Jeg spiser heller ikke potetskruerne, men riflet potetgull syns jeg er godt da.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-07, 21:23   #34
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dere like sære som meg når det kommer til mat som burde smake likt?

Jeg liker denne tråden. Den får meg til å føle meg ukomplisert og lite kresen.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-07, 21:24   #35
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dere like sære som meg når det kommer til mat som burde smake likt?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg liker denne tråden. Den får meg til å føle meg ukomplisert og lite kresen.


:dulter: Pluss at jeg veksler mellom å fnise og bli litt sånn "men tenk på de fattige barna i afrika" av meg.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 19:07   #36
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dere like sære som meg når det kommer til mat som burde smake likt?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 21:24   #37
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.447
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er dere like sære som meg når det kommer til mat som burde smake likt?

Vi kan gjerne spise rundstykker sammen!

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 22:00   #38
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.092
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er dere like sære som meg når det kommer til mat som burde smake likt?

Jeg liker ikke makaroni (mens annen pasta er ok)... dessuten så må jeg ha ostehøvel uten riller .

*også sprø*

Nooria er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 23:06   #39
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er dere like sære som meg når det kommer til mat som burde smake likt?

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Kanskje jeg også er litt sær... Jeg liker pr.def ingen mat som kommer fra tube.

Tubepålegg. Usj.

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg synes tagliatelle og spaghetti er godt, men jeg kan ikke bruke dem om hverandre. Til noen sauser er tagliatelle best og til andre er spaghetti best.

Enig. Jeg velger også type pasta ut fra tilbehøret. Men pastarør, makaroni og *usj* sommerfuglpasta er ikke det som står øverst på lista, nei.

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Jeg så et program en gang der Charles Tjessem sa at sommerfugl-pasta kunne andre kjøpe, det ville ikke han ha. De er nemlig umulig å koke perfekt: Når det ytterste er passe koke, er det innerste ved brettene ukokt. Når det innerste er kokt, er det ytterste overkokt.

Før spiste jeg helst toppen på rundstykkene. Nå har jeg funnet ut at det er bunnen som er best!

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 23:12   #40
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.986
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dere like sære som meg når det kommer til mat som burde smake likt?

Jeg må innrømme at jeg blir litt lettere oppgitt over mennesker med sånn "matspesialiteter".

Jeg er nemlig altetende, og kan ikke skjønne problemet.

En kollega av meg er helt notorisk. Jeg erter henne litt, og hun skjønner poenget helt selv.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no