Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Eple og pære i salat

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-09-07, 22:56   #1
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Spørsmål

Eple og pære i salat

Har fått høre at det av en eller annen grunn ikke er bra å tilsette eple og pære i salaten, men jeg har aldri fått forklaring på hvorfor dette ikke er bra. Noen som vet om det er hold i påstanden?

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 23:15   #2
Anonyma
Aktiv
 
Anonyma sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Hjemme
Innlegg: 196
Anonyma har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Eple og pære i salat

Hæh? Det har jeg aldri hørt. Jeg bruker så og si alltid epler i salaten.

__________________
Anonyma
Anonyma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 23:16   #3
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Eple og pære i salat

Ikke bra for hva? For salaten eller for den som skal spise den?

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 23:17   #4
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eple og pære i salat

Jeg heller har aldri hørt noe om dette.

Pære har jeg aldri brukt i salat, men eple er jo kjempegodt! Mye mulig de tenker på at om det blir puttet i for tidlig, så kan epler og pærer lett bli brune og uapetittelige, og at salaten dermed blir lite lekker?

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 23:41   #5
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Eple og pære i salat

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Jeg heller har aldri hørt noe om dette.

Pære har jeg aldri brukt i salat, men eple er jo kjempegodt! Mye mulig de tenker på at om det blir puttet i for tidlig, så kan epler og pærer lett bli brune og uapetittelige, og at salaten dermed blir lite lekker?

Det tenkte faktisk jeg også - at det er årsaken? Kan ikke se for meg at man ikke skal blande frukt med grønnsaker ellers??

  Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 23:44   #6
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Eple og pære i salat

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Mye mulig de tenker på at om det blir puttet i for tidlig, så kan epler og pærer lett bli brune og uapetittelige, og at salaten dermed blir lite lekker?

Det var det som slo meg også.
Kan det kanskje ha noe med syren i eplene og pærene å gjøre?

  Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 08:23   #7
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Eple og pære i salat

Som sagt jeg har aldri fått forklaring på hva som er problemet, men fått forståelsen av at det ikke bare er rent estetisk, men at kombinasjon frukt og grønnsaker skulle være uheldig å spise sånn blandet sammen. Men, når jeg ikke får noen forklaring så har jeg problemer med å godta utsagnet. Når så ingen her har hørt noe om det så avskriver jeg hele greia som tull og vas. Bruker ofte pære i salaten jeg, det blir utrolig godt.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no