Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Den siste biltråden: 5008, S-max og Verso S

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-04-13, 17:29   #21
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.030
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den siste biltråden: 5008, S-max og Verso S

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Nå er det mange biler med automatgir som har elektronisk håndbrekk eller fotbrett, og er dermed ulovlig å øvelsekjøre med.

Begynner å bli mange biler nå med elektronisk håndbrekk i kombinasjon med manuelt gir, så heller ikke disse har man lov til å øvelsekjøre med.

Pussig, for det hadde kjøreskolebilen jeg kjørte opp med. Men det var i 2009, det var kanskje andre regler da?

Hva er eventuelt grunnen for dette?

Jeg hadde uansett valgt manuelt gir. Jeg synes automat er døllt og det er kun premiumklassen som faktisk får noe spønk ut av automatkassene sine, selv om de heller ikke kan måle seg med manuelt når det kommer til fleksibilitet og kjøreglede.
Mid.range bilene jeg har kjørt (og den siste tiden har jeg prøvekjørt en haug i dette segmentet) med automat har vært så sørgelig kjedelig og dårlig at jeg ikke forstår hvorfor noen velger det. Men det er kanskje en smakssak.

Jeg ville valgt Forden med manuelt gir. Jeg synes særlig Toyota er masete og "nervøse" biler å kjøre (om man ser bort fra svigerfars Land Cruiser og 4-runner) og Peugot hadde jeg styrt unna fordi jeg ser for meg en bil som måtte ofte på verksted. Selv om den sikkert er den beste av de tre å kjøre :fordomsfull:.

Har dere forresten sett på Mitsubitshi Outlander med syv seter? Den er iallefall romslig, og praktisk.

Jeg forstår forresten godt at det tar lang tid å bestemme seg for ny bil. Vi har vært i denne prosessen i noe som føles ut som en evighet selv og det nærmer seg iallefall snart to år.
Jeg har mistet helt motivasjon og overlatt alt til Rochermannen. Ser ut til at vi går for kjip, praktisk og fornuftig denne gangen .

.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-13, 18:57   #22
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.813
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den siste biltråden: 5008, S-max og Verso S

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Pussig, for det hadde kjøreskolebilen jeg kjørte opp med. Men det var i 2009, det var kanskje andre regler da?

Hva er eventuelt grunnen for dette?

Jeg hadde uansett valgt manuelt gir. Jeg synes automat er døllt og det er kun premiumklassen som faktisk får noe spønk ut av automatkassene sine, selv om de heller ikke kan måle seg med manuelt når det kommer til fleksibilitet og kjøreglede.
Mid.range bilene jeg har kjørt (og den siste tiden har jeg prøvekjørt en haug i dette segmentet) med automat har vært så sørgelig kjedelig og dårlig at jeg ikke forstår hvorfor noen velger det. Men det er kanskje en smakssak.

Jeg ville valgt Forden med manuelt gir. Jeg synes særlig Toyota er masete og "nervøse" biler å kjøre (om man ser bort fra svigerfars Land Cruiser og 4-runner) og Peugot hadde jeg styrt unna fordi jeg ser for meg en bil som måtte ofte på verksted. Selv om den sikkert er den beste av de tre å kjøre :fordomsfull:.

Har dere forresten sett på Mitsubitshi Outlander med syv seter? Den er iallefall romslig, og praktisk.

Jeg forstår forresten godt at det tar lang tid å bestemme seg for ny bil. Vi har vært i denne prosessen i noe som føles ut som en evighet selv og det nærmer seg iallefall snart to år.
Jeg har mistet helt motivasjon og overlatt alt til Rochermannen. Ser ut til at vi går for kjip, praktisk og fornuftig denne gangen .

.

Kjøreskolebilen har ekstra sett med pedaler, da spiller det ingen rolle om det er elektronisk håndbrekk.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-13, 19:00   #23
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.030
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den siste biltråden: 5008, S-max og Verso S

Opprinnelig lagt inn av Erica, her.

Kjøreskolebilen har ekstra sett med pedaler, da spiller det ingen rolle om det er elektronisk håndbrekk.

Ah! Da forstår jeg . Takk for informasjon

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-13, 21:11   #24
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.165
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den siste biltråden: 5008, S-max og Verso S

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Eller den dere allerede har. Mannen og jeg har et lite veddemål gående på når dere faktisk kjøper ny bil, får mannen rett rekker i det minste eldstemann å begynne å øvelsekjøre i den dere har. :løper og dukker:

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-13, 21:14   #25
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.165
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den siste biltråden: 5008, S-max og Verso S

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Nå er det mange biler med automatgir som har elektronisk håndbrekk eller fotbrett, og er dermed ulovlig å øvelsekjøre med.

Begynner å bli mange biler nå med elektronisk håndbrekk i kombinasjon med manuelt gir, så heller ikke disse har man lov til å øvelsekjøre med.

Har du sett. Helt ny info.

Jeg har VIRKELIG lyst på automatgir, da.

Jeg kjører mye småkjøring, og småkjøring med flere filer og generelt mye å tenke på. Sns det er greit å slippe giringen da.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-13, 21:17   #26
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.421
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den siste biltråden: 5008, S-max og Verso S

Elektronik håndbrekk bremser ikke når man kjører?

Har disse vært vanlige ved Knut gir enn automat, men nå er det vanlig på manuell også.

Dette må jo være god business for kjøreskolene ... Snart er vel et ikke noen biler igjen med gammeldags håndbrekk.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-13, 23:20   #27
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Den siste biltråden: 5008, S-max og Verso S

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Har dere forresten sett på Mitsubitshi Outlander med syv seter? Den er iallefall romslig, og praktisk.

Mulig det er bedre plass i de nye modellene, men i min fars Outlander 2008-modell er det knapt plass til ei håndveske i bagasjerommet når alle 7 setene er oppe. I vår S-max får vi plass til en full helgehandel med alle 7 setene oppe. Alternativt plass til en MB Urban Jungle vogn og et par-tre handlenett. :utprøvd:

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-13, 23:24   #28
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.165
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den siste biltråden: 5008, S-max og Verso S

Den er en del dyrere enn 5008 ser jeg. Verdt det? Hva får man ekstra?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-13, 09:43   #29
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Den siste biltråden: 5008, S-max og Verso S

Man får en bil som ikke ser ut som en begravelsesbil

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-13, 09:46   #30
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.165
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den siste biltråden: 5008, S-max og Verso S

Syns du 5008 ser ut som det, altså? Jeg syns faktisk den ser pen ut, jeg. Jeg husker vi hadde den som leiebil for en stund siden, og da likte vi den godt.

I dag skal vi låne Verso.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-13, 09:49   #31
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.945
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den siste biltråden: 5008, S-max og Verso S

Ja, smaken er som baken - jeg synes S-Max er virkelig mindre pen. Den er hakket bedre enn Grand Picasso, men det er bare så vidt 5008 er velproposjonert synes jeg.

Verso var egentlig god å kjøre synes jeg, men knøttliten bak. God prøvekjøring

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-13, 09:50   #32
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.165
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den siste biltråden: 5008, S-max og Verso S

Ja, jeg er redd Versoen blir for liten, men vil gi den en sjanse, for vi har virkelig vært veldig glad for den vi har hatt. Japanerne avgidtslegger visstnok bilene på bredden?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-13, 09:51   #33
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.017
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den siste biltråden: 5008, S-max og Verso S

Vi testet både Verso og 5008 da vi gikk samme runden. S-Max utgikk på grunn av pris. Jeg mener det var nesten 100 000 i forskjell.

Det er ikke plass til mye bagasje i 5008 når alle 7 setene er oppe. Rett skal være rett.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-13, 09:55   #34
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.945
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den siste biltråden: 5008, S-max og Verso S

Det er helt riktig, men jeg tenkte mer på plassen i 3.seterad. De setene Verso har kunne de nesten spart seg for, mente vi. For de kan knapt brukes, selv av barn over 10, 11 år.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-13, 09:59   #35
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.165
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den siste biltråden: 5008, S-max og Verso S

Ah, sånn ja. Får få eldste til å prøve dem ut, den lange slampen.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-13, 10:00   #36
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Den siste biltråden: 5008, S-max og Verso S

Jeg hadde jo tråden om franske biler, og må innrømme at Peugeoten utgikk pga fordommer og usikkerhet. Vi skal ha denne bilen lenge, og jeg var ikke sikker på om Peugeot ville bli et pengesluk eller ikke. Det var jo du som påpekte at det er lite tester foreløpig på hvor mye kostnader det blir på dem etter 10 år etter at de ble "utbedret".

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-13, 11:15   #37
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den siste biltråden: 5008, S-max og Verso S

Vi hadde en Peugeot 406 i 7 år uten problemer. :datapunkt: Så jeg må innrømme at jeg synes franske biler får litt ufortjent mye pepper noen ganger.

Vi har Outlander 2009-modell nå og er veldig fornøyd, men vi har aldri hatt setene bak oppe. Bagasjeplassen er utrolig god som 5-seter, men det ser ikke ut til å være noe særlig bagasjeplass med de bakerste setene oppe, nei. Men bortsett fra det er bilen veldig god.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-13, 09:17   #38
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.421
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den siste biltråden: 5008, S-max og Verso S

Jeg har spurt en kollega som har en mann som er kjærelærer.

Sitat:

Det er ikke krav om tilgjengelig håndbrems lenger – så JA det er lov med elektrisk håndbrems.

Det som kreves nå er kun

Sitat:

at bilen må være merket bak med en godt synlig rød L på hvit bakgrunn. Bilen må ha et ekstra speil som gir ledsageren tilstrekkelig utsikt bakover.

Informasjonen kommer herfra: http://www.vegvesen.no/_attachment/8...C3%A5l+web.pdf

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-13, 09:37   #39
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.165
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den siste biltråden: 5008, S-max og Verso S

Tusen takk, Pelen! Veldig nyttig!



Da kan jeg rapportere fra prøvekjøring av Versoen:

Den overrasket positivt med hensyn til plass. Vi må se nærmere på akkurat det, men barna satt veldig godt, selv om det nok er mindre bakseteplass en Smax. Den skal jo ha samme bredde som Touran, men baksetene VAR bredere, mystisk nok.

Den var veldig god å kjøre. Kjente og kjære kjøreegenskaper. Jeg må jo si at jeg liker gammelbilen veldig godt, og dette var mye av det samme, bare nytt og fresht.

Jeg likte det lille ekstraspeilet som gir panoramautsikt til baksetet - for en genial ide!

Frontvinduet føles litt "lavt", og mindre panoramaaktig enn S-maxen.

Til gjengjeld var det mindre gjenskinn fra dashbordet opp i vinduet.

Takvindu er stas - klarer ikke å se om det er standard og glemte å spørre.

Ett av hanskerommene kan kjøles - genialt for lange turer.

Ekstra lagring under baksetene helt bak.

De ekstra setene på tredje rad er virkelig bare "ekstra", men det er også alt vi trenger.

Og så er den jo veldig FIN, syns jeg da.



Særlig i hvit...

På minus-siden: Vi må se en gang til på det med plassen. Setene er mykere og mer behagelige enn S-maxen, men det er noe med vinkelen i ryggen jeg ikke er 100% sikker på.

Glemte å spørre om man kan stille rattet opp og ned?




Denne er til nå både mannens og barnas favoritt.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-13, 09:38   #40
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.165
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den siste biltråden: 5008, S-max og Verso S

I dag skal vi prøve Peugot.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no