Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Der ingen skulle tru at nokon kunne bu (Nrk)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-09, 23:51   #11
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Der ingen skulle tru at nokon kunne bu (Nrk)

Jeg skulle ønske jeg kunne spinne og farge mitt eget ullgarn. Bortsett fra det hadde jeg aldri orket å leve slik. Det er alltid noe som skal gjøres. Slik jeg lever nå kan jeg av og til ta pauser og gjøre ingenting.

Deler av livet deres er slik vi har det på hytta til foreldrene mine. Vi lager ikke maten selv og noen lamper + en liten tv som får inn nrk1 går på solceller. Og det er gasskomfyr.

Men vann bæres fra brønn om vinteren og fra bekken om sommeren. Vann kokes som regel i en stor kjele på ovnen. Oppvarming er vedovn og peis. Det er noen få lamper på strøm, ellers blir det parafinlamper og stearinlys. Dusjen er en vanndunk koblet til en snor og en planke slik at vi kan pumpe ut vannet. (Dusjen er inne siden pappa bygget badstue for mange år siden.) Så det blir ikke dusjet hver dag for å si det slik.

Klær vaskes i balje eller i bekken.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no