Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Bøker lest i 2013

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-02-13, 14:29   #61
Husfruen
Erfaren
 
Husfruen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 952
Husfruen er litt kul
Standard

Sv: Bøker lest i 2013

JANUAR
1. Huset du elsket - Tatiana de Rosnay
2. Felicia forsvant - Jørn Lier Horst
3. Hver dag, hver time - Natasa Dragnic
4. Margareths frihet - Jessica McCann

FEBRUAR
5. Hverdagsengler, Vingeklippet - Trine Angelsen
6. Huset med den blinde glassveranda - Herbjørg Wassmo
7. Når havet stilner - Jørn Lier Horst

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-13, 10:37   #62
Ina
i vesterled
 
Ina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.689
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bøker lest i 2013

1. J.K Rowling - Den tomme stolen: Voksenbok fra HPs mor. Jeg synes den tok seg opp utover i boka og likte den ganske så godt.
2. E.L James - Fanget: Grei nok, men usikker på om jeg kommer til å lese de to andre.
3. Eystein Hanssen: Triangel. Tredje bok om Elli. Jeg synes han skriver godt, og venter på neste.
4. Jørn Lier Horst: Vinterstengt. Krim med WW. Gleder meg til å lese den siste som er gitt ut også.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-13, 18:57   #63
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bøker lest i 2013

Januar

1. Stormfulle høyder - Emily Bronte
Fantastisk! Denne gikk ned på høykant med Kate Bush nynnende i bakhodet.

2. Jane Eyre - Charlotte Bronte (begynner i dag, status: 16.januar)
Puh - denne sliter jeg med, jeg har den på lydbok, mens jeg leser den på e-reader for å få med meg alt.
Men jo, jeg har dannet meg ett bilde.

3. Constance Ring - Amalie Skram
Amalie Skrams ekteskapsromaner er aldri feil!

Februar
4. Bare for deg - Sylvia Day
Har lest nok klassikere for en stund kjenner jeg, så nå trenger jeg noe lett og ledig.
Første bind i Crossfire-triologi, det sies at de som likte Fifty Shades vil elske denne..
Så får vi se da om det stemmer. Sitat: Utpekt av Amazons redaksjon som årets beste romantiske serie.(2012)

Ohoi! Det er vanskelig å legge fra seg denne. Veldig intens! Ikke helt ulik Fifty Shades mht story, men jeg liker hovedrollene bedre, Cross er for meg en mer mandig mann, han oser mer. De er likestilte mht formue og sosial rang, mer sofistikerte og det er ryddigere. Irriterer meg dog litt over fornavnet til Cross, for jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få uttalt det riktig. Gideon - hva slags navn er det på en amerikaner!

5. Gjenspeilt i deg - Sylvia Day, påbegynt

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 08-02-13 kl 19:04.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-13, 18:04   #64
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2013

Januar
1. Elisabeth Åsbrink - Og fremdeles står trærne i Wienerwald.
2. Vigdis Hjorth - Leve posthornet.
3. E.L. James - Fri.
4. Trude Marstein - Hjem til meg.
5. Kristina Sandberg - Å føde et barn.
6. Cecilie Aurstad - Bare ukedager.
7. Rosamunde Pilcher - Stien i gresset.
8. Carl-Johan Vallgren - Havmannen.
9. J.K.Rowling - Den tomme stolen.
10. Tiger Garte - Fuglehotellet.
11. Sylvia Day - Gjenspeilet i deg.
12. Bernard Cornwell - Agincourt.
13. Sidsel Kreyberg - ME en sykdom i tiden.
14. Georgina Harding - Stillhetens bilder.

Februar
15. P.D. James - Døden kommer til Pemberley.
16. Carol Birch - Jamrachs menasjeri.
17. Henrik H Langeland - Verdensmestrene.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-13, 13:44   #65
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2013

Januar
1. Elisabeth Åsbrink - Og fremdeles står trærne i Wienerwald.
2. Vigdis Hjorth - Leve posthornet.
3. E.L. James - Fri.
4. Trude Marstein - Hjem til meg.
5. Kristina Sandberg - Å føde et barn.
6. Cecilie Aurstad - Bare ukedager.
7. Rosamunde Pilcher - Stien i gresset.
8. Carl-Johan Vallgren - Havmannen.
9. J.K.Rowling - Den tomme stolen.
10. Tiger Garte - Fuglehotellet.
11. Sylvia Day - Gjenspeilet i deg.
12. Bernard Cornwell - Agincourt.
13. Sidsel Kreyberg - ME en sykdom i tiden.
14. Georgina Harding - Stillhetens bilder.

Februar
15. P.D. James - Døden kommer til Pemberley.
16. Carol Birch - Jamrachs menasjeri.
17. Henrik H Langeland - Verdensmestrene.
18. Marianne Fastvold - Tristan kommer.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-13, 23:54   #66
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.993
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2013

1. Per Petterson: Jeg nekter. En perle av en bok!

2. Sally Vickers: The Cleaner of Chartres. Dette var virkelig ingen perle. (da er i såfall jeg et svin) Platt fortelling med endimensjonale personer.

3. Carlos Ruiz Zafón: The Prisoner of Heaven. Tilbake til Barcelona og "Cemetery of forgotten books". Deilig.

4. Jane Austen: Emma. Du godeste for en samling irriterende karakterer. men hun skriver godt, da.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-13, 08:43   #67
Husfruen
Erfaren
 
Husfruen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 952
Husfruen er litt kul
Standard

Sv: Bøker lest i 2013

JANUAR
1. Huset du elsket - Tatiana de Rosnay
2. Felicia forsvant - Jørn Lier Horst
3. Hver dag, hver time - Natasa Dragnic
4. Margareths frihet - Jessica McCann

FEBRUAR
5. Hverdagsengler, Vingeklippet - Trine Angelsen
6. Huset med den blinde glassveranda - Herbjørg Wassmo
7. Når havet stilner - Jørn Lier Horst
8. Den umulige kjærlighetens hus - Christina Lopez Barrio

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-13, 11:47   #68
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2013

Januar
1. Elisabeth Åsbrink - Og fremdeles står trærne i Wienerwald.
2. Vigdis Hjorth - Leve posthornet.
3. E.L. James - Fri.
4. Trude Marstein - Hjem til meg.
5. Kristina Sandberg - Å føde et barn.
6. Cecilie Aurstad - Bare ukedager.
7. Rosamunde Pilcher - Stien i gresset.
8. Carl-Johan Vallgren - Havmannen.
9. J.K.Rowling - Den tomme stolen.
10. Tiger Garte - Fuglehotellet.
11. Sylvia Day - Gjenspeilet i deg.
12. Bernard Cornwell - Agincourt.
13. Sidsel Kreyberg - ME en sykdom i tiden.
14. Georgina Harding - Stillhetens bilder.

Februar
15. P.D. James - Døden kommer til Pemberley.
16. Carol Birch - Jamrachs menasjeri.
17. Henrik H Langeland - Verdensmestrene.
18. Marianne Fastvold - Tristan kommer.
19. Karin Bjørset Persen - Julebrevpikene.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-13, 13:57   #69
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.011
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2013

Januar
1. Holmqvist, K. B. Sirile gentlemen søkes.
En lettlest og humoristisk bok, lett gjenkjennelig for de som har lest Potensgiverne. Karakterene Alma og Margit er søte og noe enkle personer som man fort blir kjent med. Fin underholdning.

2. Verghese, A. Alene sammen.
En vakker bok som skildres gjennom Marion Stone, en tvilling født på Missing, et misjonærsykehus i Etiopia. Moren, en indisk nonne og sykepleier, dør under fødselen og faren, en britisk kirurg, reiser derfra uten sine barn og ser seg aldri tilbake. Vi får historiene til nonnen, den britiske kirurgen, tvillingguttene og til Hema og Ghosh, de to legene som sammen oppdrar tvillingene på Missing.

3. Gruen, S. Vann til elefantene
En lettlest og fengende roman som ikke akkurat styrker mitt allerede frynsete forhold til sirkus. En kjærlighetshistorie midt i en kaotisk verden fylt av ondskap og intriger.


Februar
4. Austen, J. Stolthet og fordom


Leser nå:
Hislop, V. Hjemkomsten

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-13, 09:43   #70
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2013

Januar:

1. Elizabeth Haynes: Inn i det mørkeste hjørnet. Veldig bra bok synes jeg. Gripende og spennende.
2. Linwoood Barclay: Ute av syne. Spennende krim.


Februar:

3. Monika Nordland Yndestad: Jentene fra balletten. Ukjent forfatter, men så tips om den i avisa. Og den innfridde. Jeg slukte den på 1 døgn, og synes temaet var både vondt og interessant.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.

Sist redigert av Nessie : 06-03-13 kl 10:04.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-13, 00:06   #71
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2013

Januar
1. Elisabeth Åsbrink - Og fremdeles står trærne i Wienerwald.
2. Vigdis Hjorth - Leve posthornet.
3. E.L. James - Fri.
4. Trude Marstein - Hjem til meg.
5. Kristina Sandberg - Å føde et barn.
6. Cecilie Aurstad - Bare ukedager.
7. Rosamunde Pilcher - Stien i gresset.
8. Carl-Johan Vallgren - Havmannen.
9. J.K.Rowling - Den tomme stolen.
10. Tiger Garte - Fuglehotellet.
11. Sylvia Day - Gjenspeilet i deg.
12. Bernard Cornwell - Agincourt.
13. Sidsel Kreyberg - ME en sykdom i tiden.
14. Georgina Harding - Stillhetens bilder.

Februar
15. P.D. James - Døden kommer til Pemberley.
16. Carol Birch - Jamrachs menasjeri.
17. Henrik H Langeland - Verdensmestrene.
18. Marianne Fastvold - Tristan kommer.
19. Karin Bjørset Persen - Julebrevpikene.
20. Boualem Sansal - Min fars hemmelighet.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-13, 19:59   #72
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2013

Januar
1. Elisabeth Åsbrink - Og fremdeles står trærne i Wienerwald.
2. Vigdis Hjorth - Leve posthornet.
3. E.L. James - Fri.
4. Trude Marstein - Hjem til meg.
5. Kristina Sandberg - Å føde et barn.
6. Cecilie Aurstad - Bare ukedager.
7. Rosamunde Pilcher - Stien i gresset.
8. Carl-Johan Vallgren - Havmannen.
9. J.K.Rowling - Den tomme stolen.
10. Tiger Garte - Fuglehotellet.
11. Sylvia Day - Gjenspeilet i deg.
12. Bernard Cornwell - Agincourt.
13. Sidsel Kreyberg - ME en sykdom i tiden.
14. Georgina Harding - Stillhetens bilder.

Februar
15. P.D. James - Døden kommer til Pemberley.
16. Carol Birch - Jamrachs menasjeri.
17. Henrik H Langeland - Verdensmestrene.
18. Marianne Fastvold - Tristan kommer.
19. Karin Bjørset Persen - Julebrevpikene.
20. Boualem Sansal - Min fars hemmelighet.
21. Joyce Maynard - Sensommerdager.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-13, 21:51   #73
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2013

Januar:

1. Den rikeste gutten i verden - David Walliams: Egentlig en barnebok, men noen ganger liker jeg å følge med i hva barna leser. Denne var egentlig litt fin, lest av tiåringen også.
2. Fifty shades of Grey - Fanget - E.L. James: Denne hadde jeg ikke planlagt å lese, men så ble jeg nysgjerrig da. Forfatteren skriver utrolig fengslende må jeg si...bok 2 er bestilt!
3. Fifty shades of Grey - Bundet - E.L. James: Leser og leser, og er klar for siste boka nå!
4. En pingles dagbok: Femte hjul på vogna - Jeff Kinney: Jeg liker disse småmorsomme bøkene jeg, også er det moro å konkurrere med tiåringen om hvem som leser den ut først (han vant, jeg holdt på med Bundet også).
5. Slangebæreren - Unni Lindell: Har tidligere lest Orkestergraven, har tenkt å høre meg gjennom hele serien om Cato Isaksen nå. Likte denne.
6. Doktor Proktor og det store gullrøveriet - Jo Nesbø: Har lest denne for eldste. Skjønner ikke helt at det er samme som skriver om Harry Hole, de bøkene elsker jeg, denne syntes jeg mindre om. Ikke at jeg er direkte målgruppen heller da, min sønn liker disse bøkene.
7. Drømmefangeren - Unni Lindell: Bra krim, liker hennes måte å skrive på.

Februar

8. Linda Olsson - Din godhet: Nydelig og varm bok, med en dyp sorg i bunn.
9. Unni Lindell - Sørgekåpen: Spennende krim.
10. Unni Lindell - Nattsøsteren: Jeg liker hennes måte å skrive på.

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-13, 22:55   #74
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.878
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2013

1. Jasper Fforde: The Eyre Affair
Det var helt uunngåelig å lese denne om igjen etter de store Brontë-dosene i desember. Den har jo sine svakheter (blant annet ganske langdryg eksposisjon), men Thursday Next er verdens kuleste heltinne, mr. Rochester blunker til deg med jevne mellomrom, og Thornfield Hall-sekvensen på slutten er vidunderlig.

2. Tetsu Kariya og Akira Hanasaki: Oishinbo à la carte: Sake
Mer japansk matmanga. Det er et hardt liv, på den ene siden passer ikke fransk hvitvin til sjømat (brings out the fishy taste!), og på den andre siden er japansk sakeindustri håpløst korrupt og inkompetent.

3. Tetsu Kariya og Akira Hanasaki: Oishinbo à la carte: Rice
Japan må ikke under noen omstendigheter importere ris fra USA, naturris er bare spiselig om den er genuint økologisk, og onigiri må trilles av kvinnehender. Just sayin’.

4. Charles Dickens: Great Expectations
Great Expectations er alt Oliver Twist ikke er. Den er kort og økonomisk, den har en spill levende hovedperson full av høyst gjenkjennelig tvil og utilstrekkelighet. Joe Gargery er kanskje verdenslitteraturens elskeligste, og miss Havisham er ganske sikkert en av dens mest foruroligende. Det er en bragd at hun ikke er komisk et eneste øyeblikk.

5. Tetsu Kariya og Akira Hanasaki: Oishinbo à la carte: Vegetables
Arrogant gastrofantastfar og ditto sønn braker sammen i kål- og nepeduell.

6. Tetsu Kariya og Akira Hanasaki: Oishinbo à la carte: Ramen and gyoza
Du trenger én mann som kan lage nudler og én som kan koke suppe.

7. David Mitchell: Cloud Atlas
Jeg begynte på denne med skepsis etter å ha sett den overlessede og skamløst new-age-fortolkende traileren til filmatiseringen, men boka sparket meg kjapt ut av det. Seks overveldende forskjellige historier, overveldende forskjellig fortalt, nydelig svøpt om den sentrale The Road-aktige postapokalyptiske fortellingen. Man skulle trodd at et så fortolkningshungrig opplegg kunne vært irriterende, men det er rett og slett a smacking good read. Som etterlater deg med et visst håp om at det kan bli små lommer av Civ’lize, selv i den mørkeste timen.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-13, 11:23   #75
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bøker lest i 2013

1. Stormfulle høyder - Emily Bronte
Fantastisk! Denne gikk ned på høykant med Kate Bush nynnende i bakhodet.

2. Jane Eyre - Charlotte Bronte (begynner i dag, status: 16.januar)
Puh - denne sliter jeg med, jeg har den på lydbok, mens jeg leser den på e-reader for å få med meg alt.
Men jo, jeg har dannet meg ett bilde.

3. Constance Ring - Amalie Skram
Amalie Skrams ekteskapsromaner er aldri feil!

4. Bare for deg - Sylvia Day
Har lest nok klassikere for en stund kjenner jeg, så nå trenger jeg noe lett og ledig.
Første bind i Crossfire-triologi, det sies at de som likte Fifty Shades vil elske denne..
Så får vi se da om det stemmer. Sitat: Utpekt av Amazons redaksjon som årets beste romantiske serie.(2012)

Ohoi! Det er vanskelig å legge fra seg denne. Veldig intens! Ikke helt ulik Fifty Shades mht story, men jeg liker hovedrollene bedre, Cross er for meg en mer mandig mann, han oser mer. De er likestilte mht formue og sosial rang, mer sofistikerte og det er ryddigere. Irriterer meg dog litt over fornavnet til Cross, for jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få uttalt det riktig. Gideon - hva slags navn er det på en amerikaner!

5. Gjenspeilt i deg - Sylvia Day
Joda, denne er lettbent, jeg syntes Eva er litt mye dramaqueen, men man kan kanskje ikke forvente noe mer av en hovedkarakter i denne type bok.

6. Drømmehjerte - Cecilia Samartin
Liker veldig godt begynnelsen ihvertfall.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 16-02-13 kl 11:15. Årsak: skrivefeil
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-13, 12:51   #76
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.993
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2013

1. Per Petterson: Jeg nekter. En perle av en bok!

2. Sally Vickers: The Cleaner of Chartres. Dette var virkelig ingen perle. (da er i såfall jeg et svin) Platt fortelling med endimensjonale personer.

3. Carlos Ruiz Zafón: The Prisoner of Heaven. Tilbake til Barcelona og "Cemetery of forgotten books". Deilig.

4. Jane Austen: Emma. Du godeste for en samling irriterende karakterer. men hun skriver godt, da.

5. Shilpi Somaya Gowda: Secret Daughter. Fin roman om India og adopsjon og tilknytning.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-13, 10:36   #77
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.860
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bøker lest i 2013

1. Den usynlige broen - Julie Orringer.
2. Ildvitnet -Lars Kepler. Den ble spennende fra 1.side så jeg klarte ikke å legge den fra meg. Lest ferdig på rekordtid.
3. Doktor Proktors Tidsbadekar -Jo Nesbø. Høytlesning for minstemann. Morsom tøysebok.
4. Felicia forsvant -Jørn Lier Horst. Begynte med første bok i fjor og dette er bok 3. Spennende og lettlest. Liker bøker hvor personene går igjen i alle bøkene sånn at det er en historie til i historien.
5. Når havet stilner - Jørn Lier Horst. Likte denne også.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-13, 20:20   #78
Husfruen
Erfaren
 
Husfruen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 952
Husfruen er litt kul
Standard

Sv: Bøker lest i 2013

JANUAR
1. Huset du elsket - Tatiana de Rosnay
2. Felicia forsvant - Jørn Lier Horst
3. Hver dag, hver time - Natasa Dragnic
4. Margareths frihet - Jessica McCann

FEBRUAR
5. Hverdagsengler, Vingeklippet - Trine Angelsen
6. Huset med den blinde glassveranda - Herbjørg Wassmo
7. Når havet stilner - Jørn Lier Horst
8. Den umulige kjærlighetens hus - Christina Lopez Barrio
9. Mokka - Tatiana de Rosnay

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-13, 20:22   #79
Ina
i vesterled
 
Ina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.689
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bøker lest i 2013

1. J.K Rowling - Den tomme stolen: Voksenbok fra HPs mor. Jeg synes den tok seg opp utover i boka og likte den ganske så godt.
2. E.L James - Fanget: Grei nok, men usikker på om jeg kommer til å lese de to andre.
3. Eystein Hanssen - Triangel. Tredje bok om Elli. Jeg synes han skriver godt, og venter på neste.
4. Jørn Lier Horst - Vinterstengt. Krim med WW. Gleder meg til å lese den siste som er gitt ut også.
5. Johan Theorin - Sankta psyko
6. Gunn Marit Nisja - Naken i hijab

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-13, 15:10   #80
Husfruen
Erfaren
 
Husfruen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 952
Husfruen er litt kul
Standard

Sv: Bøker lest i 2013

JANUAR
1. Huset du elsket - Tatiana de Rosnay
2. Felicia forsvant - Jørn Lier Horst
3. Hver dag, hver time - Natasa Dragnic
4. Margareths frihet - Jessica McCann

FEBRUAR
5. Hverdagsengler, Vingeklippet - Trine Angelsen
6. Huset med den blinde glassveranda - Herbjørg Wassmo
7. Når havet stilner - Jørn Lier Horst
8. Den umulige kjærlighetens hus - Christina Lopez Barrio
9. Mokka - Tatiana de Rosnay
10. Julebrevpikene - Karin Bjørset Persen

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no