Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-22, 09:18   #621
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg strikket ferdig Hennie jakke fra Sandnes Garn i går, og ble veldig fornøyd med den.

Og satte umiddelbart i gang med en Monday Sweater fra PetitKnit. Tanken er å bruke opp rester av tynn su\ilk mohair, så den skal ha en lysgrå grunnfarge, og så ha tykke striper nedover. Jeg er spent på om det blir fint eller bare rart. Men det var plutselig VELDIG mye rester av tynn silk mohair i mange forskjellige farger.

Tror det kan bli fint! Jeg lagde en Aros på samme måte, fordi jeg kler den type skulder bedre enn raglan.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv  
Gammel 03-10-22, 19:43   #622
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Ullshorts til meg selv. Fryser alltid på rumpe og lår, og denne tror jeg kan blir fin å ha under utebuksene. Men det går seeent. Tyng garn på pinne 3, og 2r og 2vr.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv  
Gammel 04-10-22, 21:31   #623
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Lurte på om jeg skulle strikke meg Oslolua eller Stockholmslua, har noen strikket dem? Er de koko varme?

__________________

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 04-10-22, 21:37   #624
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Lurte på om jeg skulle strikke meg Oslolua eller Stockholmslua, har noen strikket dem? Er de koko varme?

Det spørs litt på garnvalg. Jeg har en i arwetta som jeg synes er helt passe.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv  
Gammel 04-10-22, 21:40   #625
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg har Oslolua i Arwetta, veldig deilig.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 04-10-22, 21:40   #626
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Ullshorts til meg selv. Fryser alltid på rumpe og lår, og denne tror jeg kan blir fin å ha under utebuksene. Men det går seeent. Tyng garn på pinne 3, og 2r og 2vr.

Den så i grunnen innmari god og varm ut.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 06-10-22, 07:35   #627
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Lurte på om jeg skulle strikke meg Oslolua eller Stockholmslua, har noen strikket dem? Er de koko varme?

Jeg har strikket Oslolua i dobbel Sandnes Sunday. Det er jo en varm lue med den tredoble kanten, men behagelig og fin. Jeg unngikk silk mohair på denne, siden jeg veldig fort syns at luer klør. Har stort hode og mange luer blir trange, men denne er god.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 06-10-22, 07:55   #628
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.648
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg har strikket Oslolua (flere) i originalgarn og synes den er akkurat passe varm når det er standard drittvær om vinteren, dvs. 0,5 grader, kuling og regn

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv  
Gammel 06-10-22, 08:05   #629
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Da jeg strikket Oslolua hadde jeg litt for lite mohairgarn - hadde ett nøste liggende som skulle brukes opp. Så jeg strikket de delene som ikke synes uten mohair, da ble den litt tynnere.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 06-10-22, 08:50   #630
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.973
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Lurte på om jeg skulle strikke meg Oslolua eller Stockholmslua, har noen strikket dem? Er de koko varme?

Den har blitt strikket i flere versjoner her hjemme, men ikke av meg. Både dobbel sunday og dobbel arwetta gir gode luer. Jeg har brukt dem en del og har tenkt på dem som gode luer, men de er ikke altfor tjukke.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv  
Gammel 06-10-22, 11:33   #631
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.003
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg har Oslolua i dobbel Sunday (altså ikke Double Sunday, men to tråder vanlig Sunday), og den er deilig og varm på vinteren, men foreløpig for varm i høsttemperaturene.

Jeg så aldri at det sto noe om mohair-følgetråd i oppskrifta.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv  
Gammel 06-10-22, 11:35   #632
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.973
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.


Jeg så aldri at det sto noe om mohair-følgetråd i oppskrifta.

Det finnes to oppskrifter som er bittelitt forskjellige.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv  
Gammel 06-10-22, 12:40   #633
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg har strikket en Oslolue i dobbel tråd arwetta til ene sønnen min, og jeg har aldri før sett ett strikkeplagg nuppe så mye og så fort!

Er det garnet, eller er det brukeren?

Cuyahoga er ikke aktiv  
Gammel 06-10-22, 13:08   #634
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg strikker pulsvanter med glittergarn. De blir utrolig flotte med det myke pusegarnet og med glitter selv om jeg ville hatt de litt lengre men det holder akkurat med et nøste så da får jeg brukt opp det jeg har.
Og litt stolt av at jeg får det til.
https://www.yarning.no/products/lady-puls

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv  
Gammel 06-10-22, 14:22   #635
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.003
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Jeg har strikket en Oslolue i dobbel tråd arwetta til ene sønnen min, og jeg har aldri før sett ett strikkeplagg nuppe så mye og så fort!

Er det garnet, eller er det brukeren?


Det er nok brukeren; nupping er personavhengig. Jeg har også strikka den i dobbel tråd Arwetta, og den nupper ikke.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv  
Gammel 06-10-22, 14:48   #636
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Mohair utgår her også. Både på grunn av lo og kløing. Men da utgår den som høstlue. Jeg har en kjøpt høstlue i tykk bomull som egentlig er perfekt, men fargen er så kjip så tenkte å strikke noe.

__________________

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 06-10-22, 14:55   #637
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg har en mengder drops air jeg skal bruke opp siden et prosjekt jeg hadde begynt på ikke ble som jeg hadde tenkt meg. - så jeg har begynt å strikke en lue som jeg tror er kjempevarm.


Denne er vendbar. Jeg har dog planer om å strikke den sånn at den har samme farge på både bretten og selve lua begge veier.
(og jeg har omsider prøvd meg på magic loop. utrolig kjekt)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv  
Gammel 06-10-22, 15:03   #638
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.323
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Ferdig med Gia zipper genser til straks 22 åringen. Mangler bare glidelåsen. Fant ikke noe hun likte her (litt sær lendge, 25 cm og hun vil ha i metall). Porto for en de har på nettbutikk på Hamar er ca 150% av prisen på glidelåsen, så satser på at noen har ærend på andre sida ta Mjøsa i nærmeste fremtid.
Begynt på villmarksgenser til min niese. Hun ønsker hundegenser (med en spesiell hunderase), men potegenser med rosa poter satser jeg på er godkjent.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv  
Gammel 06-10-22, 19:27   #639
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.791
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg er ferdig med sorbet cardigan og nå skal jeg (som så mange andre) igang med Ingrid sweater. Frøkna har ønsket seg en fiiiiin rødfarge, tror det blir knallkult! Men kan noen hjelpe med hvordan jeg skal vurdere en prøvelapp i strukturstrikk? Jeg har prøvd noen av de ulike strukturmønstrene i oppskriften og den ene blir under 10 cm på 20 masker mens den andre blir 10 cm akkurat. Tror dere det betyr jeg har funnet riktig pinnestørrelse? Erfaringsmessig må jeg ned 0,5 i pinnestr. på PetiteKnits mønster så det er det jeg har strikket prøvelappen med.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv  
Gammel 06-10-22, 20:44   #640
Penelope
Superaktiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 473
Penelope er litt kulPenelope er litt kul
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Det ligger en video hos petiteknit som gir veiledning i prøvelappstrikking, slik at du får med alle de ulike strukturene på en lapp. Jeg endte med å strikke med pinne nr 4,5.

Penelope er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no