Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Jeg har tenkt å lage halloweenparty

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-10-09, 18:58   #41
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg har tenkt å lage halloweenparty

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Knall! Hva er den orange gørra?

Og når det gjelder øyne til pølsemumiene, tenkte jeg å bruke nellikspiker. Pepperkorn blir vanskelig å feste, vel?

Jeg prøver med pepperkorn. Det er det det ser ut som er brukt på bildet. Eller så kommer jeg til å prøve med sennepsfrø. Sistnevnte så jeg på et annet bilde av mumiepølser (som forøvrig var enda kulere -ender opp med dem på Hallowen).

Og i dag har jeg laget disse og disse (jeg lagde ikke spøkelsene, bare de runde). Det skapte stor ståhei og braksuksess i heimen. Jeg dekorerte bare et par fordi jeg tenker at de kommer til å bli mindre pene om de lagres frem til lørdag, så jeg pynter resten da.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 19:03   #42
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.885
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har tenkt å lage halloweenparty

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Jeg prøver med pepperkorn. Det er det det ser ut som er brukt på bildet. Eller så kommer jeg til å prøve med sennepsfrø. Sistnevnte så jeg på et annet bilde av mumiepølser (som forøvrig var enda kulere -ender opp med dem på Hallowen).

Og i dag har jeg laget disse og disse (jeg lagde ikke spøkelsene, bare de runde). Det skapte stor ståhei og braksuksess i heimen. Jeg dekorerte bare et par fordi jeg tenker at de kommer til å bli mindre pene om de lagres frem til lørdag, så jeg pynter resten da.

Oppskrift???

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 19:06   #43
Knerten
lykkelig
 
Knerten sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 2.411
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg har tenkt å lage halloweenparty

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Jeg prøver med pepperkorn. Det er det det ser ut som er brukt på bildet. Eller så kommer jeg til å prøve med sennepsfrø. Sistnevnte så jeg på et annet bilde av mumiepølser (som forøvrig var enda kulere -ender opp med dem på Hallowen).

Og i dag har jeg laget disse og disse (jeg lagde ikke spøkelsene, bare de runde). Det skapte stor ståhei og braksuksess i heimen. Jeg dekorerte bare et par fordi jeg tenker at de kommer til å bli mindre pene om de lagres frem til lørdag, så jeg pynter resten da.

De runde var kule! Er det vanlige kjeks du har laget? Oppskrift? Hva har du brukt som svart farge til dekorering?
Skikkelig stilige var de!

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 19:07   #44
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg har tenkt å lage halloweenparty

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Oppskrift???


På kakene?

Jeg lagde en "Gingerbread"-variant av denne. Hadde oppi 1 teskje ingefær, en teskje kanel. Så kakene ble litt mørkere enn på bildene, men det liker jeg godt.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 19:07   #45
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg har tenkt å lage halloweenparty

Er det den 30. eller 31. man feirer?
Tenker vi skal lage til litt her også.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 19:07   #46
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg har tenkt å lage halloweenparty

Opprinnelig lagt inn av Knerten, her.

De runde var kule! Er det vanlige kjeks du har laget? Oppskrift? Hva har du brukt som svart farge til dekorering?
Skikkelig stilige var de!

Svart paste fra Cacas.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 19:07   #47
Knerten
lykkelig
 
Knerten sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 2.411
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg har tenkt å lage halloweenparty

Tusen takk!

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 19:08   #48
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg har tenkt å lage halloweenparty

Opprinnelig lagt inn av Knerten, her.

Tusen takk!

Kjøpte på Jernia, forresten.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 19:35   #49
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.457
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jeg har tenkt å lage halloweenparty

Pölser kan se ekstra mye ut som avrevne fingre ved at man stikker i mandelflak som negler, brekker dem paa midten og setter dem i litt ketchup.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 21:05   #50
Sansa
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.741
Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg har tenkt å lage halloweenparty

Her må jeg følge med.

__________________
Mamma til to gutter og to jenter
Sansa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-09, 12:18   #51
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg har tenkt å lage halloweenparty

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Og i dag har jeg laget disse (jeg lagde ikke spøkelsene, bare de runde). Det skapte stor ståhei og braksuksess i heimen. Jeg dekorerte bare et par fordi jeg tenker at de kommer til å bli mindre pene om de lagres frem til lørdag, så jeg pynter resten da.

Da har jeg satt kakemenndeig for å prøve meg på dauingkakene du har lagt ut her.
Jeg finnes ikke kunstnerisk av meg så gubben får ta seg av pyntingen.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-09, 17:20   #52
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg har tenkt å lage halloweenparty

Og i dag har jeg fått tak i matgresskar fra en gresskardyrker (som lærte meg MASSE om gresskar og hvor næringsrik visse gresskarsorter er), så nå står det gresskarbrød til heving. Jeg tror det blir kjempegodt, men det gjenstår å se.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-09, 17:22   #53
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg har tenkt å lage halloweenparty

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Da har jeg satt kakemenndeig for å prøve meg på dauingkakene du har lagt ut her.
Jeg finnes ikke kunstnerisk av meg så gubben får ta seg av pyntingen.

Halloweenpyntede kakemenn kan jo ikke slå feil.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-09, 17:33   #54
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg har tenkt å lage halloweenparty

Bake blodige fingre? Serveres på Halloweenfest på skolen her..

Googlet noen eksempler:



Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-09, 17:37   #55
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg har tenkt å lage halloweenparty






Gulrøtter og dip?

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-09, 20:26   #56
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.155
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har tenkt å lage halloweenparty

Sånne store utskjæringsgresskar, er de noe gode å spise? Jeg har bare tenkt på dem som pynt, og antatt at det er andre typer man bruker hvis man skal lage gresskarpai og sånt, men det er jo greit å spørre.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-09, 20:56   #57
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.417
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har tenkt å lage halloweenparty

De er ikke de beste, men det går fint an å spise dem. Det er ikke så mye kjøtt å lage pai av, riktignok, men jeg har bakt pai av slike. Den ble god.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-09, 21:48   #58
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.308
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har tenkt å lage halloweenparty

Oppskrift?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-09, 21:56   #59
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.155
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har tenkt å lage halloweenparty

Da bruker man bare det litt faste kjøttet som sitter fast i skallet, og så hiver man alt grapset som frøene sitter fast i, Glitter? (Jeg vet man kan tørke frøene og spise dem også, men jeg tror ikke vi blir fullt så avanserte i år. )

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-09, 23:14   #60
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.417
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har tenkt å lage halloweenparty

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Da bruker man bare det litt faste kjøttet som sitter fast i skallet, og så hiver man alt grapset som frøene sitter fast i, Glitter? (Jeg vet man kan tørke frøene og spise dem også, men jeg tror ikke vi blir fullt så avanserte i år. )

Jeps. Også koker man det og moser det. Det finnes haugevis med gode oppskrifter på nett. Her er det mange gode gresskaroppskrifter: Tasty Kitchen

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no