Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Noen som spiller ukulele?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-13, 21:47   #1
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Noen som spiller ukulele?

Har så lyst å lære det!

Er det vanskelig å lære enkle grep?
Og hvor mye bør man legge i et instrument for at det skal bli gøy å spille?
Det er snakk om litt spilling på jobb (bhg) og litt til stuebruk.

Og sist men ikke minst. Kan man lære det grunnleggende ved å studere youtubesnutter? Eller bør man kurses?

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-13, 22:02   #2
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.899
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som spiller ukulele?

Hvis det er omtrent som gitar, så kan du nok lære deg det selv. Forutsatt at du ikke er totalt tonedøv, da. Men jeg vet ikke helt hvordan ukulelens strenger er satt sammen i forhold til hverandre.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-13, 22:22   #3
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som spiller ukulele?

Lett å lære, ja. Jeg kjøpte en billig på en musikkbutikk. Litt annerledes en gitar, mye enklere og artigere. Jeg kjøpte bok for nybegynnere, der fikk man inn grep med tskje. Samt mange fine barnesanger.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-13, 23:30   #4
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Noen som spiller ukulele?

Lett å lære. Den som mellomste har fått låne på musikkskolen koster ca 500 i butikk.
Ukulele er lettere å lære enn gitar altså. Kjøper du deg en lærebok, så lærer du fort. Jeg har lært meg sånn å spille litt, bare ved å se litt i læreboka til mellomste.

Mellomste spillte Yellow Submarine for hele skolen på sommersvslutningen i første klasse. Da hadde han spilt et skoleår, men øver særdeles lite.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-13, 23:32   #5
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Noen som spiller ukulele?

http://www.gitarhuset.no/product/300...FQd2cAodzWcAjQ

Denne boka er det mellomste har, og jeg syns den er veldig grei.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-13, 23:45   #6
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som spiller ukulele?

Vi kjøpte helt greie ukulele pluss den boka som Hannah liker til for rundt 400 kroner tror jeg. Det er ikke videre vanskelig å lære seg tror jeg ikke, men interessen min dalte desverre fort, så nå bruker ungene den mest til lek.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-13, 00:06   #7
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.417
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som spiller ukulele?

Ganske lett, men veldig mye stemming i starten til instrumentet er spilt inn.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-13, 00:38   #8
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som spiller ukulele?

Oi! Så mange svar!
Høres ut som det er bare å gå i gang da.

Jeg erikke tonedøv nei. Og mannen vurderte gitarkurs til meg til jul. Men syns gitarer er svære og litt uhåndterlige, så tenkte at ukulele kanskje er noe for meg.

Blir vel jeg drar til Trondheim og kjøper en. Er ikke så bevandret i musikksjappene der, men får forhøre meg litt kanskje.

Kanskje jeg bør ha litt hjelp til å stemme i starten da?
Ei på jobb kan å stemme gitar, blir det litt det samme tro?

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-13, 00:44   #9
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Noen som spiller ukulele?

Ukulele og gitar stemmes ikke på samme måte nei. Det finnes apper som hjelper til å stemme ukulelen, de kan være greie å prøve.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-13, 00:47   #10
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som spiller ukulele?

Ok. Ser de har pakker med stemmefløyte inkludert i prisen påå gitarhuset.no.
Men kommer nok til å dra innom en butikk altså. Har jo ikke peiling.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-13, 01:05   #11
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.030
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som spiller ukulele?

Det er kjempelett, faktisk. Et av de enkleste instrumentene man kan lære seg, og man kommer langt med bare noen få grep. Særlig mange barnesanger bruker de samme grepene, så det er er kjempefint, og enkelt, instrument å bruke i f.eks. samlinger i barnehagen (du jobber i barnehage, gjør du ikke?).

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-13, 01:12   #12
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som spiller ukulele?

Ja, gjør det. Og ingen voksne på min base spiller instrument. Ei på en annen base spiller gitar, og det er jo så arti å bruke i samling blant annet.

Mjau, så også med ukulele.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-13, 01:16   #13
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som spiller ukulele?

I boka står det om stemming. For å få det mest nøyaktig kan det være lurt å investere i en digital stemmer. Da kan det ikke bli feil. Min erfaring er at ukuleler blir kjempesure hver dag, og det er vanskelig å stemme bra med å bare høre lyden på en app på mobilen.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-13, 01:31   #14
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som spiller ukulele?

Hvor i Trondheim kjøper jeg dette uten å bli robbet og lurt da, Isbjørn? Dette skal være en billig liten hobby, bare.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-13, 01:45   #15
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som spiller ukulele?

På Stormsenteret var det en musikkbutikk før. Er usikker på om den er der enda. Lå i andre etasje. Styr unna Obs-ukulele, de er umulige å stemme. Ellers har du 345 i Fjordgata, da får du mere kvalitet.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-13, 02:06   #16
Note
Superduperaktiv
 
Note sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 741
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Sv: Noen som spiller ukulele?

Her tror jeg nesten det passer å legge inn yndlingsukuleleyoutuben min.


(Kilde: youtube.com)

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-13, 03:06   #17
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Noen som spiller ukulele?

Opprinnelig lagt inn av Note, her.

Her tror jeg nesten det passer å legge inn yndlingsukuleleyoutuben min.


(Kilde: youtube.com)

Den var herlig!

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-13, 07:38   #18
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.361
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som spiller ukulele?

Opprinnelig lagt inn av Note, her.

Her tror jeg nesten det passer å legge inn yndlingsukuleleyoutuben min.

Herlig! Og så hadde den unge damen en ganske så flott stemme, vel?

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-13, 10:47   #19
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som spiller ukulele?

Den var herlig ja!
Det der er helt klart meg om et års tid tenker jeg.
Blir vel mer Mikkel rev og Bæ Bæ lille lam på meg.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-13, 10:59   #20
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.688
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som spiller ukulele?


(Kilde: youtube.com)


Denne skal jeg lære meg!

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no