Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Lucia

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-12-08, 08:33   #1
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lucia

Jeg har fått spørsmål på et amerikansk forum om å forklare Lucia slik at en 7-åring forstår det. Og står selvfølgelig helt fast. Jeg innser at jeg ikke aner hva de sier i barnehagene rundt omkring før Luciatogene, jeg har bare vært med og sett på dem.

Så, kan noen hjelpe?

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 08:34   #2
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.883
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lucia

Det som sies i barnehagene, og som vel ikke er helt sant, er at Lucia var en rik dame som kom med mat til de kristne som måtte gjemme seg fordi kristendommen var forbudt. For å kunne bære med seg mest mulig hadde hun lys i en krans på hodet.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 08:35   #3
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lucia

Prototypen: "Det er natt ute nå nesten hele dagen. Derfor må vi ha hvite klær på oss. Og lys. Da blir jeg glad. Jeg liker lys."

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 10:08   #4
Trolljenta25
Erfaren
 
Trolljenta25 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 896
Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Sv: Lucia

St. Lucia is the patron saint of the blind. She was a young girl, living thousands of years ago, in Italy. Her parents were wealthy, and she had a dowry, which she gave away to the poor. She was a Christian, which was not allowed at that time. St. Lucia was engaged to a man she didn't want to marry, and when he found out he reported her to the police. She was arrested and sentenced to death for her Christian beliefs, they said she was a witch. She was to be burned at the stake, but the story says God saved her from the flames, they would not burn her. She was then killed by a sword.

There are different legends of St. Lucia out there. One story states that when she was in prison, and the prison guards came to get her to carry out her death sentence, she was filled with light from the Holy Spirit. The guards could not move her, she was as heavy as a mountain. They stabbed her neck, but she still prophesied against them. At last, they gouged her eyes out, but she could still see.

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 10:21   #5
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.713
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lucia

Jeg har gått luciatog i Mexico (forøvrig var vi bare 5 nordmenn) - De 10 mexicanerne vi delte hus med lurte nok veldig på hvorfor vi tente lys og sang om "hellige Lucia" (Og ikke nok med det, men lysene vi brukte var lys som de tenner når de er i kirka for å minnes sine døde)...jaja...kulturkræsj kan det vel kalles

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no