Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Årgangberegning for sammenslåtte publikasjoner - hva er riktigst?

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-10-20, 10:28   #1
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Spørsmål

Årgangberegning for sammenslåtte publikasjoner - hva er riktigst?

Scenariet er to organisasjoner med hver sitt medlemsblad. Organisasjonene slås sammen og det blir medlemsbladene også.
Hvordan synes du årgangen til den sammenslåtte publikasjonen skal regnes?
- Fra den eldste av de gamle?
- Fra den nyeste av de gamle?
- Fra første utgivelse av den sammenslåtte publikasjonen?
Hvorfor mener du dette? (Poll kommer IKKE ).

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-20, 11:20   #2
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Årgangberegning for sammenslåtte publikasjoner - hva er riktigst?

Fra den eldste av de gamle. Den er jo fortsatt med i den nye.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-20, 11:21   #3
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.186
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Årgangberegning for sammenslåtte publikasjoner - hva er riktigst?

Den nye publikasjonen må jo selvfølgelig ha 2 årganger, dvs fra begge de to tidligere publikasjoner ������

Fra spøk til alvor, i de bedriftene jeg har arbeidet i og det har vært oppkjøp og sammenslåinger av ulike firmaer sies det gjerne at bedriften stammer fra den eldste av disse, så ville det kanskje være naturlig å bruke den eldste årgangen.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-20, 14:23   #4
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Årgangberegning for sammenslåtte publikasjoner - hva er riktigst?

Okay, to svar hittill og de lander på det samme. Hmmm.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-20, 15:34   #5
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.802
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Årgangberegning for sammenslåtte publikasjoner - hva er riktigst?

Tja.. skal medlemsbladet få nytt navn også?
I så fall ville jeg tenkt at det er en ny start og dermed fra første utgivelse av den sammenslåtte publikasjonen.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-20, 19:11   #6
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Årgangberegning for sammenslåtte publikasjoner - hva er riktigst?

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Tja.. skal medlemsbladet få nytt navn også?
I så fall ville jeg tenkt at det er en ny start og dermed fra første utgivelse av den sammenslåtte publikasjonen.

Bladet har fått nytt navn, men teller årgangen fra det eldste av de to. Det hersker uenighet mellom redaksjonen og et av medlemmene. Hen, som bibliotekar, spurte meg, som er arkivar, om en mening. Og det har jeg strengt tatt ikke. Derfor blir selvsagt FP spurt, hvem ellers liksom.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-20, 19:24   #7
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.619
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Årgangberegning for sammenslåtte publikasjoner - hva er riktigst?

Man tar den eldste, si fra1950, og trekker fra den nye, si 1970, og starter på år 20 før kristus. Evt 20 etter kristus.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-20, 22:53   #8
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Årgangberegning for sammenslåtte publikasjoner - hva er riktigst?

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Man tar den eldste, si fra1950, og trekker fra den nye, si 1970, og starter på år 20 før kristus. Evt 20 etter kristus.

Hæ? Jeg skjønner overhode ikke hva du mener med dette. Hva og hvorfor?

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-20, 22:54   #9
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.619
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Årgangberegning for sammenslåtte publikasjoner - hva er riktigst?

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Hæ? Jeg skjønner overhode ikke hva du mener med dette. Hva og hvorfor?

Jeg tulla.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-20, 23:08   #10
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Årgangberegning for sammenslåtte publikasjoner - hva er riktigst?

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Jeg tulla.

Hahaha og puh, det var da enda godt. Jeg tror jeg skal sende den til vennen min. Og takk, en latterkule er alktid bra å få.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no