Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

The War (fantastisk)

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-09-08, 20:58   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

The War (fantastisk)

http://www.pbs.org/thewar/

Denne går på NRK2 nå, en gang i uken. Jeg og min mann begynte desverre ikke å se på det før episode 11, nå ble nettopp episode 12 sendt. Dette er noe av det sterkeste jeg har sett på tv, jeg sitter og gråter og raser, det er helt forferdelig, og samtidig veldig rørende. Har dere sett "Band of brothers"? Dette er veldig likt, bare ekte. Ekte bilder, nærbilder av hvor jævlig krigen var, lik og grusomheter, og sterke intervjuer med de som overlevde.

Jeg fant hele serien på tvtorrents.com (medlemsside), så nå står den på nedlasting.

Denne gjør inntrykk!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 14:58   #2
Bada-Bing
Pulled back in
 
Bada-Bing sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
Innlegg: 724
Bada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populær
Standard

Sv: The War (fantastisk)

Jøss, den har jeg ikke vært borti. Takk for tipset!

Bada-Bing er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 15:06   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: The War (fantastisk)

Bare hyggelig. Jeg gleder meg til å se hele serien, selv om det virkelig skjærer i hjertet.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 11:54   #4
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: The War (fantastisk)

Ken Burns er svært god å lage dokumentarer, ingen tvil om det.

NRK har vel egentlig kuttet opp hver episode i to deler elns, for det er ikke så mange episoder i serien originalt, men hver episode er originalt et par timer.

Er en litt annen innfallsvinkel i serien enn man ellers har vært vant til å se i WWII-dokumentarer.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 11:57   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: The War (fantastisk)

Ja jeg så det nå nettopp, for jeg begynte å lure på om det fantes to sesonger siden den sesongen jeg lastet ned bare er på 7 episoder. Så da har NRK2 delt dem opp i 2 ja.

Jeg er helt oppslukt. Dere MÅ bare se denne. Syntes jeg hørte en veeeldig kjent stemme i sist episode, det viste seg å være Samuel L. Jackson. Han og bla. Tom Hanks har jo stemmer i denne dokumentaren.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no