Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Ikea-kjøkken?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-12, 20:23   #41
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ikea-kjøkken?

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Jeg heller i retning eik eller valnøtt heltre.

Da er du mer innstilt på jevnlig vedlikehold enn meg. Jeg har hatt det. En gang i året er ikke nok, spesielt rundt vasken. Men det er pent om man steller det riktig.

__________________
Storebror 2007 og Lillebror 2012
United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-12, 20:32   #42
Stjerneskuddet
Erfaren
 
Stjerneskuddet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.182
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Sv: Ikea-kjøkken?

Vi satte inn IKEA kjøkken i 2003, rett før jul. Kunne hente selv og alt gikk på skinner. Kjempe enkelt å skru opp. De manglet en glassdør til overskapet og den kom i posten en ukes tid senere.
Men skulle ønske det fantes en annen innretning for å feste sokkelen. Storforbruker av de festene. Vi kjøpte sort laminatplate derfra, men den begynte raskt å svelle og er ikke veldig pen. Har heltre på spisebenken og den er absolutt verdt anbefale i forhold. Vi må jo bytte den andre, bare man får penger til det...
Vi har skuffeseksjon under innfelt keramikktopp, men sånne store skuffer til å ha redskap i. Fungerer veldig bra.

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-12, 20:35   #43
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 7.005
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ikea-kjøkken?

Opprinnelig lagt inn av United, her.

Da er du mer innstilt på jevnlig vedlikehold enn meg. Jeg har hatt det. En gang i året er ikke nok, spesielt rundt vasken. Men det er pent om man steller det riktig.

"Problemet" er at stein er for dyrt ift. resten av kjøkkenet, heller ikke vedlikeholdsfritt, og jeg har ikke funnet noen laminatplater som jeg faktisk liker, men vi skal ta en runde til akkurat på den, for det er akkurat det med vannsøl som gjør at jeg er litt skeptisk til heltre. Det er eikeplate på kjøkkenet vi har nå, og den er både skadet rundt vasken, samt at det er en sprekk på langs på den ene benkeplatedelen.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-12, 20:58   #44
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ikea-kjøkken?

Eg vil berre sei at eg er så misunneleg på deg som får nytt kjøkken, Nera. Eg og vil ha!

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-12, 21:02   #45
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 7.005
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ikea-kjøkken?

Du hadde i hvertfall villet hatt det dersom du hadde flyttet til det 80-tallshelvetet vi overtok, der det er altfor lite skapplass, og ikke plass til vanlige tallerkener i overskapene.

Jeg skal forsøke å bildedokumentere litt når vi kommer i gang med jobben.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-12, 21:18   #46
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ikea-kjøkken?

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

"Problemet" er at stein er for dyrt ift. resten av kjøkkenet, heller ikke vedlikeholdsfritt, og jeg har ikke funnet noen laminatplater som jeg faktisk liker, men vi skal ta en runde til akkurat på den, for det er akkurat det med vannsøl som gjør at jeg er litt skeptisk til heltre. Det er eikeplate på kjøkkenet vi har nå, og den er både skadet rundt vasken, samt at det er en sprekk på langs på den ene benkeplatedelen.

Vi valgte laminat denne gangen. Fant noe som gikk an på Bauhaus. Nå, når alt er ferdig, liker jeg det kjempegodt. Vær observant på at benkeplater kommer i forskjellig tykkelse.

__________________
Storebror 2007 og Lillebror 2012
United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-12, 07:40   #47
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ikea-kjøkken?

Stein er faktisk ikke så mye dyrere enn heltre, ville ha sjekket med diapol.no før jeg bestemte meg helt. Vi bestillte benkeplate fra dem og da kom de å målte og monterte.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 11:20   #48
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 7.005
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ikea-kjøkken?

Vi er i gang med riving, og nå er det kaos overalt. Jeg må puste dypt for å ikke besvime:

Det som hittil er gjort, er å rive alt av overskap, underskapene på den ene veggen, samt male vegger og tak (panel).

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012

Sist redigert av Nera : 16-06-12 kl 18:05.
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 11:34   #49
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.738
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ikea-kjøkken?

Dette blir bra. Vi har Ikea kjøkken, montert i fjor og vi er strålende fornøyd.
Btw.,så har vi laminat kjøkkenbenker fra Ikea, i valnøtt.
Og jeg er så glad vi valgte laminat kontra heltre, fordi laminaten er mye sterkere.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 11:12   #50
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 7.005
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ikea-kjøkken?

Nå er det kun lys under overskapene, samt fuging av mosaikkflisene som gjenstår, så er kjøkkenet helt ferdig. Vi er veldig fornøyde med sluttresultatet, og mannen er veldig enig i at det var lurt med kolonialskuffer. Der oppbevarer vi både tallerkener og matvarer, og alt er mye lettere å få tak i, og ikke minst er det lettere å holde oversikten.

Jeg legger ved noen bilder fra forskjellige vinkler for å vise sluttresultatet.

Nå er neste prosjekt å bygge bad i det som før var badstu, og der er arbeidet godt i gang, men det er så kaotisk at jeg får ørlite panikk av å gå ned dit. Alt er revet, gulvet pigget opp, nytt gulv støpt og avrettet, og vi har dessuten byttet varmtvannsbereder, som rørlegger anslo var fra 70-tallet. På mandag skal det monteres vegghengt toalett der inne, og til pynt i stua står Fibo-Trespo-baderomsplatene vi skal ha på veggene.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012

Sist redigert av Nera : 16-06-12 kl 18:05.
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 11:14   #51
mamaria
Grisejente
 
mamaria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 2.181
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ikea-kjøkken?

Veldig lekkert kjøkken!

__________________
00-02-04-04-11
mamaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 11:35   #52
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.226
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ikea-kjøkken?

Kjempefint! Hva slags gulv har dere?

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 11:42   #53
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 7.005
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ikea-kjøkken?

Det er gummigulv fra Polyflor. Det kommer som fliser på 50x50 cm, og var overraskende raskt å legge. Jeg liker det fordi det ikke bråker så infernalsk når man mister ned ting på det.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 11:45   #54
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.361
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ikea-kjøkken?

Flott kjøkken! Jeg likte gulvet godt, gummi høres praktisk ut :googler henvisningen din:.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 14:02   #55
Urie
Superaktiv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 446
Urie er litt kulUrie er litt kul
Standard

Sv: Ikea-kjøkken?

Så flott det ble!

Urie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 14:10   #56
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikea-kjøkken?

Så flott det ble!

Opprinnelig lagt inn av Katta

Jeg er så i tvil om håndtak. Knotter eller håndtak.

Jeg har begge deler.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 14:20   #57
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.509
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ikea-kjøkken?

Kjempefint ble det.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 20:21   #58
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ikea-kjøkken?

Lekkert!

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 22:23   #59
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.775
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ikea-kjøkken?

Vi har Ikea kjøkken. Kjøpte håndtak som monteres på innsiden sånn at vi kan bytte seinere uten å være redd for hull på framsiden.
Valgte også stein til benkeplate.

Fint kjøkken dere har fått dere.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-12, 14:13   #60
Rose
Bør lage seg en tittel selv
 
Rose sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.456
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Sv: Ikea-kjøkken?

Kjøkkenet ble kjempe fint Vi holder også på å tegne kjøkken, gleder meg til vi skal bestille det og få det opp

__________________
Rose
Rose er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no