Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-12-13, 00:43   #121
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.878
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Om man rydder litt hver dag og har gode rutiner tar det slett ikke mye tid. Men nå er jeg så heldig å ha en ryddig mann og store barn og når vi alle tar et tak daglig er det ikke tidkrevende å ha både ryddig kjøkken og ryddig hus. Vi hadde det ikke like ryddig da barna var små som det vi har nå, men vi har lært barna gode ryddevaner og det høster vi godt av nå.

Jeg har også en ryddig mann. Heldigvis. Ungene er både og.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-13, 07:55   #122
Maya80
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?

Før følte jeg det tok lang tid og rydde kjøkkenet, men etter og ha lært meg og være mere rask og effektiv så tar det stort sett ikke mere enn 10 min.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-13, 08:17   #123
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?

For høy standard er når man ikke får sove før sølvtøyet er pusset i dag også; for lav standard er når kjøkkenet blir selvrensende. For en deprimerende tråd dette var. Men mange gode tips, da.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-13, 08:21   #124
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?

et lite apropos til det med biffembalasjen: hos oss kastes nesten ingenting før det er blitt skylt og tørket. Vi leker jo ikke resirkulering!

... Jeg hater at oppvaskbenken er full av kartonger, plastembalasje og oppned syktetøyglass!

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-13, 09:23   #125
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Om man rydder litt hver dag og har gode rutiner tar det slett ikke mye tid. Men nå er jeg så heldig å ha en ryddig mann og store barn og når vi alle tar et tak daglig er det ikke tidkrevende å ha både ryddig kjøkken og ryddig hus. Vi hadde det ikke like ryddig da barna var små som det vi har nå, men vi har lært barna gode ryddevaner og det høster vi godt av nå.

Hos oss er vi fem rotekopper - men heldigvis lever vi godt med rot rundt oss alle fem. Dessuten er det veldig koselig når vi skrur musikken på fullt og tar den ukentlige ryddingen alle fem.

Det spiller jo ingen rolle hvordan man gjør det - så lenge man trives med sin ordning. Det er når man ikke trives (synes det tar for mye tid, blir sliten av alt rotet, ikke får tid til andre ting) at man må gjøre noe med standarden. Enten man vil ha høyere eller lavere standard.

All endring er krevende, men hvis man ikke er fornøyd med ting slik de er nå, er det jo nettopp det som skal til.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-13, 09:58   #126
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?

Jeg bruker kortere tid enn mannen, og mannen roter mer når han lager mddag,
så egentlig burde jeg alltid gjøre begge deler. Bare synd at ettåringen klenger og mammadalter så enormt om ettermiddagene for tida... i oppryddingen inngår også hel vask av kjøkkengulvet. Jeg bruker maks 20 min tenker jeg - mannen kan dille i det uendelige og blir ofte liksom ikke ferdig likevel.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-13, 10:25   #127
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?

To oppvaskmaskiner har reddet kjøkkenbenken her. Vi er ikke spesielt lystne på å bruke tida vår på rydding noen av oss, men det å alltid ha ledig plass i en av oppvaskmaskinene, har hjulpet til at benken stort sett ser akseptabel ut.

(Når det gjelder oppvask, vel å merke. Uåpnet post, klokke som trenger nytt batteri, Barbie med brukket bein som skal limes, deler til pepperkakehuset som ikke er satt sammen enda og julekortbunke klar til utdeling, derimot. )

__________________
2006 og 2009

Sist redigert av Zulu : 15-12-13 kl 15:09.
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-13, 14:31   #128
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?

For å si det sånn, jeg holder fremdeles på med å rydde etter middagen i går. Det var til gjengjeld 17 mennesker til pinnekjøttlag, og jeg er sikker på at det var i snitt 7 glass per snute.

Vi har for øvrig gjerne pastaesken stående på hjørnet til vi har husket å kjøpe ny.

Kanina, jeg trodde at miljøgevinsten forsvant hvis man vasket plastemballasjen i varmt vann, slik at det faktisk var bedre å kaste det skitne i restavfallet?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-13, 14:45   #129
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?

Men det står utenpå de blå posene at det ikke skal være skittent, Candy. Eller, det står "takk for at du bruker denne posen til kildesortert, ren plastemballasje".

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-13, 14:46   #130
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?

Du skal bruke kaldt vann til å skylle. :åppklarer

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-13, 14:54   #131
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Kanina, jeg trodde at miljøgevinsten forsvant hvis man vasket plastemballasjen i varmt vann, slik at det faktisk var bedre å kaste det skitne i restavfallet?

Vel, samma hva jeg vasker det i, det blir i alle fall stående på oppvaskbenken og renne av seg. (Jeg kaster en god del plastembalasje i vanlig søppel også, altså, det er ikke alt det er praktisk mulig å vaske, og ikke vet jeg hvor rent de krever at det skal være, heller).

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-13, 14:54   #132
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

et lite apropos til det med biffembalasjen: hos oss kastes nesten ingenting før det er blitt skylt og tørket. Vi leker jo ikke resirkulering!

Vi kaster plast i restavfallet og så fra 2014 tar sorteringsanlegget og plukker ut 80 % av plasten helt selv.

Det at plasten skal være "ren" er av samme grunn som melkekartongene - at det skal være litt hyggeligere for de som sorterer ut å jobbe der (dvs. at det skal stinke litt mindre). Vet ikke hvor stor suksess de har. (I tillegg til at det skal stinke mindre der avfallet oppbevares før det hentes ettersom når plast leveres separat så hentes det vel også ikke så ofte som hver uke?)

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-13, 14:56   #133
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Vi kaster plast i restavfallet og så fra 2014 tar sorteringsanlegget og plukker ut 80 % av plasten helt selv.

Det at plasten skal være "ren" er av samme grunn som melkekartongene - at det skal være litt hyggeligere for de som sorterer ut å jobbe der (dvs. at det skal stinke litt mindre). Vet ikke hvor stor suksess de har. (I tillegg til at det skal stinke mindre der avfallet oppbevares før det hentes ettersom når plast leveres separat så hentes det vel også ikke så ofte som hver uke?)

Ah, hadde det vært så vel som at det kun var lukta. Jeg hørte nemlig rykter om at hele forsendelser måtte kastes (!) pga ett feil innslag av ett eller annet. En biff-bit, forestiller jeg meg.

Hos oss hentes alt unntatt papir i samme søppelbil, posene blir sortert etter farge av en robot.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-13, 15:04   #134
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?

Næsj, det hørtes veldig overdrevet ut. Her er fra et intervju i Teknisk ukeblad:

Sitat:

– Hvorfor må plasten være helt tørr og helt ren?

– Vi oppfordrer folk til å bruke sunn fornuft når de sorterer. Mesteparten av plastemballasjen man har hjemme er ren når den er tom. Er plasten så skitten at du ville brukt masse tid og energi på å gjøre den ren, er det bedre å kaste den i restavfallet enn å kildesortere den. Før den sorterte plasten – det finnes mange ulike plasttyper – skal gjenvinnes, må den være ren og tørr fordi forurensninger vil forringe kvaliteten på det nye produktet. Prosessen for gjenvinning består som oftest av nedkverning av plastproduktet til mindre biter, deretter vasking og tørking før det smeltes ned i en ekstruder. Den lager så et plastgranulat som brukes som råstoff til tilvirking av nye produkter.

– Er det greit å kaste plast med påklistrede papiretiketter?

PG: Påklistrede papiretiketter kan tillates om det ikke er for mye av dem. I nedsmeltingsprosessen som jeg nevnte, filtreres den nedsmeltede plasten gjennom et finmasket gitterfilter. Her vil eventuelle fiber fra papiretiketter bli filtrert ut. Jo mer etiketter, desto mer filtreres ut og filteret må skiftes oftere. Dette er årsaken til at det ikke kan være store mengder med etiketter. De nedsetter effektiviteten i prosessen.

Og ikke minst - hvor TØRT skal det være (fra renovasjonsetaten i Oslo sine sider):

Sitat:

Hvor ren og tørr må plasten være?
Plasten skylles i kaldt vann og ristes godt. Hvis den fortsatt er skitten, legg den i restavfallet, eller bruk siste resten av oppvaskvannet og oppvaskkosten.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-13, 15:08   #135
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.101
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?

Når jeg er kokk er kjøkkenet rent idet maten settes på bordet.
Når mannen lager mat bruker jeg fort en halv time på å få kjøkkenet på stell igjen.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-13, 17:08   #136
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.878
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?

Nå har jeg akkurat ryddet kjøkkenet, og jeg tok tiden. Det tok seks minutter, men føltes mye lenger. Og jeg tar meg i å lure på om det alltid er slik. Energinivået er særdeles lavt etter middag, selv etter en kaffekopp og sjokoladebit. Det er kanskje normalt?

Nå skal det sies at det var enkelt å rydde i dag, for vi var tre til middag, og vi spiste rester. Så det var kun en gryte jeg hadde kokt ris i som var gryte, liksom. Øh. Dårlig forklart. Kjøkkenet var fint før vi startet, det er det jo som regel. Men det tok fire minutter å putte alt i maskinen og få den på. Jeg ser at det største problemet faktisk er å stable og ommøblere inni der, slik at alt får plass. Jeg måtte børste gryta, for risen satt fast i bunn. Kjøttgryterestene var varmet i mikroen. Jeg måtte skrape av tallerkener, sette inni glass, kaffekopper, gryta og boksen med restemat. Etter maskinen var satt på, tok det to minutter å tørke bord og komfyr med ris som var kokt over. Benk og vask så ok ut. Alt dette tok altså seks minutter, men jeg har fremdeles ikke tørket golvet der hunden har spist (hun får vom og foretrekker å dra maten ut på golvet) og jeg har ikke vasket Aeroccinoen (åh, som jeg misliker det...). Og jeg har ikke gått ut med søpla (som forøvrig stinker, for det var mye restemat som ikke ble spist og måtte kastes.)

Men godt fornøyd, selv om jeg syntes det var mer enn nok.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-13, 17:10   #137
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.878
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?

Opprinnelig lagt inn av Katinka, her.

Når jeg er kokk er kjøkkenet rent idet maten settes på bordet.

Det er det her også, det er bare de #"$%& grytene, pannene og tallerknene som tar tid etterpå. Og grisete bestikk, glass, kaffekopper, hundeskål, og ikke minst å stable dette i maskinen på en måte så alt får plass.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-13, 20:12   #138
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?

Går hundeskål i oppvaskmaskinen? Der kjenner jeg at en viss prippenhet slår inn for min del. Jeg skjønner jo at det er varmt nok til at det blir rent, jeg syns bare det er ekkelt likevel. Gjorde aldri det da jeg hadde katt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-13, 20:16   #139
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?

Jeg har ikke hund, men hadde aldri satt skålene hans i oppvaskmaskinen, det synes jeg virker litt ekkelt.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-13, 20:23   #140
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Går hundeskål i oppvaskmaskinen? Der kjenner jeg at en viss prippenhet slår inn for min del. Jeg skjønner jo at det er varmt nok til at det blir rent, jeg syns bare det er ekkelt likevel. Gjorde aldri det da jeg hadde katt.

Ja. Men vi spiser ikke av hunden sin skål selv etter at den har vært i oppvaskemaskinen. (Og er det nå jeg skal komme med påminnelsen om at den vaskekluten du vasket fjeset ditt med i dag kanskje ble brukt andre steder forrige gang den var i bruk?)

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no