Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-04-21, 22:05   #181
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.934
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?

Denne tråden gikk jeg glipp av i 2013. Den gangen var vi fire i huset, alle over 16. Oppgavene ble fordelt om jeg husker rett. Tidsbruk aner jeg ikke noe om.

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Knivene går ofte i maskin her. Vet de ikke skal, men.

Men hvorfor skal ikke kniver i oppvaskmaskinen? De fleste oppvaskmaskiner har egen knivskuff så det med gnissing og sløving mot andre ting skal ikke skje lenger, sant?

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-21, 22:08   #182
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Denne tråden gikk jeg glipp av i 2013. Den gangen var vi fire i huset, alle over 16. Oppgavene ble fordelt om jeg husker rett. Tidsbruk aner jeg ikke noe om.



Men hvorfor skal ikke kniver i oppvaskmaskinen? De fleste oppvaskmaskiner har egen knivskuff så det med gnissing og sløving mot andre ting skal ikke skje lenger, sant?

Oppvaskmiddelet tærer på Eggen og gjør den sløv. Eggen med liten e. Orker ikke rette...

Men jeg tar også kniver i maskin *sløv* (Bokstavelig talt.)

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-04-21, 22:12   #183
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Menneskemat og hundemat er to veldig ulike kategorier for meg.

Jeg forstår at du synes det, og det er greit. Men jeg er nok ikke SÅ nøye der. Har forresten hørt at hunder har noe antiseptisk i munnen som gjør at den har mindre bakerier i spyttet enn man skulle tro. Og i menneskemunner er det også millioner av bakterier.

Det er vel til syvende og sist avhengig av hvor ekkelt man synes det er. Jeg synes ikke min egen hund er like ekkel som andres. Det er ulogisk, men det er likevel sånn. Og så tror jeg bakteriene dør i oppvaskmaskinen.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-04-21, 22:12   #184
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?

Mannen bruker lenger tid enn meg. Jeg slenger det meste inn i oppvaskmaskina og setter den på, han vasker opp halvparten manuelt og bruker massevis av varmtvann på det, for å spare strøm og slitasje på oppvaskmaskina. Kniver tar vi begge i oppvaskmaskina, ser at skafta på noen av de lider litt etter å ha blitt vasket omtrent daglig i oppvaskmaskina i 15 år, men jeg synes det er verdt det.

Ofte så blir vi tre jentene sittende ved spisebordet og skravle mens mannen rydder, det tar kanskje 10-15 minutter. Kjøkkenbenk og spisebord må vaskes over, det er plutselig noe som ligger igjen fra frokosten som også må ryddes, når man setter restene i kjøleskapet var det noe annet som måtte kastes, og plutselig må man ut med søpla, og det baller seg på. I tillegg er mannen grisete når han lager mat, så det er ikke sjelden at både skapdører og gulv må vaskes litt.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-04-21, 22:18   #185
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.561
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ja, men jeg bruker i tillegg et minutt på å klargjøre grytene for maskinen. Kan virkelig ikke sette dem rett inn med halvbrent mat i bunnen.

Og som Poly sier, det tar flere minutter bare å gå fram og tilbake mellom bordet og benken. Iallfall hvis man er alene.

Dere har for stort kjøkken. Jeg kan rekke alt som står på bordet og sette det inn i oppvaskmaskin uten å ta ett eneste skritt. Vi legger rester over i bokser eller i søpla, men vasker ikke noe før det går inn i oppvaskmaskin. Poenget med såpe er jo at det skal reagere med fett.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-21, 22:18   #186
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?

Jeg tror også bakteriene dør i oppvaskmaskinen. Men likevel syns jeg det er udelikat.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-21, 23:08   #187
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.444
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?

Tenåringssønnen gjør dette, med litt hjelp fra oss for selskapets skyld. Det tar vel fem minutter en vanlig hverdag. Noen ganger lar vi gryter og panner stå litt med vann i før de vaskes, men ingenting står til dagen etterpå, heller ikke når vi har gjester. Skittent kjøkken er det verste å våkne opp til.

Hundeskål går såklart i oppvaskmaskinen. Hun sover i sengen vår også, men har sin egen tannbørste.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-21, 23:20   #188
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.934
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Oppvaskmiddelet tærer på Eggen og gjør den sløv. Eggen med liten e. Orker ikke rette...

Men jeg tar også kniver i maskin *sløv* (Bokstavelig talt.)

Denne artikkelen påstår at det mest er kaosaktiviteten i maskinen som ev bidrar. Eller troen. Eller noe slikt. Selv vasker jeg stort sett skarpe kniver med kost og såpevann, det har jeg alltid gjort for jeg har alltid hørt at de sløves i oppvaskmaskinen

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-21, 06:27   #189
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.752
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?

Hundeskåler går selvsagt i maskinen. Kniver, gryter og steikepanner vaskes umiddelbart etter bruk. Dvs før jeg spiser. Er så fort gjort.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-21, 06:48   #190
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Dere har for stort kjøkken. Jeg kan rekke alt som står på bordet og sette det inn i oppvaskmaskin uten å ta ett eneste skritt. Vi legger rester over i bokser eller i søpla, men vasker ikke noe før det går inn i oppvaskmaskin. Poenget med såpe er jo at det skal reagere med fett.

Vi spiser ikke på kjøkkenet engang, vi har spisebordet på stua (spisestue), rett utenfor kjøkkenet rett nok.

Det er mange skritt fra bordet til oppvaskmaskinen, rester som skal i kjøleskapet medfører som noen sa ofte at noe annet må kastes, der var komposten full gitt, og i oppvaskmaskina er der ikke plass til alle grytene, så noen står på komfyren på vent.

Mannen tar oftest kjøkkenet på kvelden, rett etter middag strekker vi oss tilnød til å sette i oppvaskmaskinen og kjøleskapet. Desverre.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-21, 07:20   #191
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Hundeskåler går selvsagt i maskinen. Kniver, gryter og steikepanner vaskes umiddelbart etter bruk. Dvs før jeg spiser. Er så fort gjort.

Har du ikke stekepanna på bordet under måltidet, da? Vi bruker bare fine serveringsfat på julaften og hvis vi har gjester, men siden det genererer dobbel oppvask blir det gryter på bordet i hverdagen.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-04-21, 07:24   #192
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?

Jeg har senket standarden og lar ungene/ungdommen dele på denne jobben, de har en dag hver og deler på søndagen da det ofte er mer oppvask da. Det er ikke alltid de husker å vaske av benken eller få med alt inn i maskinen, men det blir gjort og jeg det er da en oppgave jeg slipper.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-21, 08:08   #193
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?

Jeg har en helt ny oppvaskmaskin og det står eksplisitt at man IKKE skal vaske/skylle oppvasken før den settes inn. Noe med at sensorene da ikke oppfatter riktig hvor mye maskinen skal vaske. Man skal skrape av matrester, men ikke noe mer.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-21, 08:09   #194
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.752
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Har du ikke stekepanna på bordet under måltidet, da? Vi bruker bare fine serveringsfat på julaften og hvis vi har gjester, men siden det genererer dobbel oppvask blir det gryter på bordet i hverdagen.

Jeg bruker ikke serveringsfat, men legger maten direkte på tallerken. Så står tallerken på benken mens jeg bruker noen sekunder på å vaske/skylle ut av de grytene/stekepanna jeg har brukt. Bærer så tallerken bort til spisebordet.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-21, 08:58   #195
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?

Vi har ikke hund. Alt går i maskina, unntatt støpejernspanna og kniver som har treskaft (har to).
Jeg skyller ikke alt, men fyller vann i kasseroller brukt til ris og potet. Bruker kost hvis det er alt for ille, men som regel ikke. Hvor lang tid det tar å rydde kjøkkenet avhenger av hva vi har spist. Som regel ikke veldig lang tid når det er jeg som lager mat (og det er det som regel), for jeg rydder underveis.

Har vi taco tar det lang tid, for da er det ørten små skåler med diverse i, som regel en del rester som må i ørten bokser o.l. I tillegg til at det er fredagsstemning, alle har behov for å sige ned i sofaen litt først og la rotet stå, ryddinga blir utsatt, og tas litt pø om pø etter hvert som folk reiser seg opp og har andre ærend rundt ved kjøkkenet. Det blir som regel ryddig en eller annen gang i løpet av kvelden.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-21, 09:00   #196
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Har du ikke stekepanna på bordet under måltidet, da? Vi bruker bare fine serveringsfat på julaften og hvis vi har gjester, men siden det genererer dobbel oppvask blir det gryter på bordet i hverdagen.

Vi har også gryter på bordet. Og et er ikke bare å legge det på tallerken og vaske, som hos Retz, for det er flere av oss, og ingen vet helt hvor mye hver av oss ender med å spise, ungene har høyst variabel matlyst og sult fra dag til dag .

Jeg kan til og med innrømme at en av dem står der enda, fra middagen i går, den fikk ikke plass i oppvaskmaskinen. Nå er maskina rett nok tømt i morges, men den har visst ikke kommet inni enda, det skal jeg se til i løpet av formiddagen.

DEt er nå uansett ikke som om spisebordet er tomt. I ene enden har jeg hjemmekonto, i mitden er en rote-sekson hvor der står en annen pc, skjærefjøl og brød, viatminene til ungene, tomater, elsker/poser med hhv, havregryn, havrefrasm cherioes og cornflakes, sist brukt til frokost, og har ikke et skap de bor i desverre, før det glir over i den delen vi spiser poå hvor det altsåstår den gryta fra i går, og et litermål og en vannkaraffel fra samme middagen, servietter, og sukker og kanel fra guttungens havregrøt

Ja, jeg kan antakelig rydde, men halvparten av det har ikke noen plass det bor, og DET er vel mye av problemet vårt.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-21, 09:01   #197
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?

Jeg tømmer oppvaskmaskinen før jeg lager mat og rydder underveis, så opprydding etter middag tar som regel max 10 minutter, og det er hvis noe skal skrubbes. Alle tar egne tallerkner, og den som ikke lagde middagen tar oppvasken av stekepanner, skarpe kniver og det som eventuelt ikke får plass i maskina. Ett barn tørker håndvasken, det andre tørker av bordet og benken.

Fastbrente matrester får ligge i bløt til dagen etter, vasken vår er på størrelse med et lite badekar , så det syns ikke at det ligger en ildfast form der nede.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-21, 09:19   #198
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?

Jeg synes hunde,- og katteskåler i oppvaskmaskinen er ekkelt, det får være mitt irrasjonelle bidrag.
Det er som står for 99,9 % av matlagingen i heimen, og jeg har en nøye og god logistikk på rydd og vask. Alt av kjørrel (det er kanskje dialekt, men utstyr og panner) blir skylt godt og satt i maskinen underveis. Mat blir lagt opp i skåler og fat når det serveres, så når vi setter oss tilå spise er kjøkkenbenk og ovn blåst.
Da tar det 3-4 minutter å rydde, skylle og sette i maskinen etter måltidet, og det er 99,9 prosent av gangene mannens jobb.

Hvis vi har middagsgjester er det ofte jeg som rydder etterpå, det tar kortere tid enn å svare på mannens ti tusen spørsmål om hva og hvordan ting skal tas vare på og hva av alle mine utallige gamle servisedeler og glass som kan i oppvaskmaskinen.

Og knivene går aldri, aldri i oppvaskmaskinen.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-21, 09:22   #199
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?

Jeg føler at jeg må være en motvekt mot all denne ryddigheten, og kan fortelle at jeg fortsatt sparer på oppvasken min. Vasket vel opp på mandag? Jeg skyller av matrestene, da, så klart. Har ikke oppvaskmaskin i pendlerleiligheten.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-21, 09:35   #200
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg føler at jeg må være en motvekt mot all denne ryddigheten, og kan fortelle at jeg fortsatt sparer på oppvasken min. Vasket vel opp på mandag? Jeg skyller av matrestene, da, så klart. Har ikke oppvaskmaskin i pendlerleiligheten.

Vi har ikke nok tallerkener til at det kan stå i flere dager.

Merker spesielt at det nå for tiden, med hjemmeskole og hjemmekontor og sånt, blir sykt mye mer oppvask enn ellers. Maskinen går i ett. Det lages avanserte lunsjer (ikke av meg) og i det hele tatt er det mye servise i omløp.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no