Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Sorel

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-02-07, 20:22   #1
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Sorel

Har lyst på Sorelsko... søkte litt på nett, og fant denne siden som selger litt ulike modeller.

http://sportdres.dk/ny/Oversigt.asp?Brand=29&Category=4

Men hvilken type er "best" ?


Så på denne:



Sorel Cumberland Dame 2005. (kr 599)


Eller denne:



Sorel Cumberland Dame (399kr - tilbud)

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-07, 20:27   #2
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.550
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sorel.

De første var finest.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-07, 20:29   #3
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sorel.

Ja, det synes jeg og. Men jeg er så usikker på om jeg tør bestille fra nett.. Mht størrelse. Det står at de er små i størrelsen. Men hva betyr DET liksom?

Jeg bruker jo mellom 40-41 i sko.. Og disse er jo godt foret, så man trenger kanskje ikke noen særlig tykke sokker i de?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 10:56   #4
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.821
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sorel

Jeg har de "vanlige" Sorelskoene (de brune og sorte) og de kjøpte jeg i den vanlige størrelsen min. Det holdt i MASSEVIS. De er brede og lengden var passe. Jeg får fint plass til en sokk oppi de, men det trengs overhode ikke, for de er varme nok med en vanlig sokk eller en tynn ullsokk.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 10:58   #5
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.320
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sorel.

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Ja, det synes jeg og. Men jeg er så usikker på om jeg tør bestille fra nett.. Mht størrelse. Det står at de er små i størrelsen. Men hva betyr DET liksom?

Jeg bruker jo mellom 40-41 i sko.. Og disse er jo godt foret, så man trenger kanskje ikke noen særlig tykke sokker i de?

Jeg bruker 37/38 og har kjøpt Sorel i 39. Det er for stort, men i 38 får jeg ikke plass til luften som jo skal holde foten min varm. Du trenger ikke sokker i om det er nok plass til luft.

Men jeg kjøpte Caribou junior. Har det noe å si, kanskje?

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 11:33   #6
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sorel

Prøvde på meg et par i 39 igår. Og de fikk jeg foten nedi. Men disse står det jo at de er små i str. Så jeg tror uansett ikke jeg trenger større enn 41 nei. Men tør ikke bestille 40. Det står jo at de er litt så i str også

Men er ikke svarte litt kjedelige?
Synes de grå/svarte var fine. Men de var utsolgt i min str.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 11:49   #7
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sorel

Denne siden selger også Sorel billig:

www.sierratradingpost.com

Disse har dyr frakt så jeg vet ikke hvordan prisen blir sammenlignet med den danske. Vi sparte masse på å handle herfra.

Det er også ganske utplukket på størrelsene.
På disse sidene har de også Kamik billig.

Vi kjøpte et par Kamik til meg og et par Sorel til minstemann og betalte under 800 kr for begge parene inkludert porto og moms.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 11:59   #8
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sorel

Syntes begge var fine. Ville kjøpt de litt store og bare hatt en tynn sokk i. Er luften i skoene som holder deg varm, ikke tykkest mulig sokker.
Uansett om du skulle få feil str så tror jeg det er enkelt å få solgt de videre.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 12:01   #9
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sorel

Guniss! Har du vært innom Smartclub og sett på Sorel der?

Mamma kjøpte noen fine der til en bra pris i fjor. Jeg vet ikke hvordan utvalget er nå og hvilke modeller de har inne.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 12:14   #10
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sorel

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Guniss! Har du vært innom Smartclub og sett på Sorel der?

Mamma kjøpte noen fine der til en bra pris i fjor. Jeg vet ikke hvordan utvalget er nå og hvilke modeller de har inne.

Nei, det har jeg ikke tenkt på en gang!
Mulig jeg må til Trondheim da

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 12:14   #11
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sorel

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Denne siden selger også Sorel billig:

www.sierratradingpost.com

Disse har dyr frakt så jeg vet ikke hvordan prisen blir sammenlignet med den danske. Vi sparte masse på å handle herfra.

Det er også ganske utplukket på størrelsene.
På disse sidene har de også Kamik billig.

Vi kjøpte et par Kamik til meg og et par Sorel til minstemann og betalte under 800 kr for begge parene inkludert porto og moms.

*sjekke*

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 12:34   #12
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sorel

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Denne siden selger også Sorel billig:

www.sierratradingpost.com

Disse har dyr frakt så jeg vet ikke hvordan prisen blir sammenlignet med den danske. Vi sparte masse på å handle herfra.

Det er også ganske utplukket på størrelsene.
På disse sidene har de også Kamik billig.

Vi kjøpte et par Kamik til meg og et par Sorel til minstemann og betalte under 800 kr for begge parene inkludert porto og moms.

Fant disse:

http://www.sierratradingpost.com/p/,...For-Women.html

Men litt lite utvalg i størrelser ja.. eneste som KAN gå an er 10,5 - men er det over 42?
Har et par aerobicsko i str 42 - og de står det 10 på under US.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 12:40   #13
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sorel

41 er visst 8,5 i US..

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 20:29   #14
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.821
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sorel

Jeg prøvde disse før jeg endte opp med mine Sorels og de var bare heeeeelt fantastiske å gå med!



Det er UGG Adirondack Boot II. Gore Tex, med masse god lammeull inni. Lette og ikke klumpete. Fine, synes jeg. Men de koster 2300,- Det ble litt i meste laget for et par vinterstøvler som skal brukes i hovedstaden. Men de selger de på Grændsen Skotøimagasin i Grensen i Oslo.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 20:35   #15
Ingrid-lille
Dramaqueen
 
Ingrid-lille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Innlegg: 1.402
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sorel

Kamik er bedre enn sorel. Har hatt begge deler. Dyre, men ja absolutt verdt det. (selv om jeg for tiden sverger til selskinnskoene mine. De er uten tvil mye mye varmere og kulere enn både sorel og kamik)

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 20:56   #16
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sorel

Jeg kjøpte et par svarte caribou på XXL, og er veldig fornøyd så langt. Ikke de mest elegante akkurat, men fantastiske i akebakken m.m. (Faktisk har jeg hatt de på meg hver eneste dag siden jeg kjøpte de. Eleganse tapte for komfort.)
Jeg har kjøpt str 39, som også er min vanlige størrelse, og de passer kjempefint. Du trenger ikke tykke sokker i, men bruk ull, ikke bomull! (Sa mannen i butikken, da.)
Barnestørrelser er ofte litt mindre enn vanlige, i alle fall i noen joggesko, så det er kanskje det samme med Sorel?

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 21:02   #17
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sorel

Opprinnelig lagt inn av Jenna, her.

Jeg prøvde disse før jeg endte opp med mine Sorels og de var bare heeeeelt fantastiske å gå med!



Det er UGG Adirondack Boot II. Gore Tex, med masse god lammeull inni. Lette og ikke klumpete. Fine, synes jeg. Men de koster 2300,- Det ble litt i meste laget for et par vinterstøvler som skal brukes i hovedstaden. Men de selger de på Grændsen Skotøimagasin i Grensen i Oslo.

Jeg vet..
En butikk på Stjørdal har disse.. og ei venninne kjøpte seg.
Men .. prisen er LITT for stiv for meg ja

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 21:02   #18
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sorel

Opprinnelig lagt inn av Kaz, her.

Jeg kjøpte et par svarte caribou på XXL, og er veldig fornøyd så langt. Ikke de mest elegante akkurat, men fantastiske i akebakken m.m. (Faktisk har jeg hatt de på meg hver eneste dag siden jeg kjøpte de. Eleganse tapte for komfort.)
Jeg har kjøpt str 39, som også er min vanlige størrelse, og de passer kjempefint. Du trenger ikke tykke sokker i, men bruk ull, ikke bomull! (Sa mannen i butikken, da.)
Barnestørrelser er ofte litt mindre enn vanlige, i alle fall i noen joggesko, så det er kanskje det samme med Sorel?

Jeg skal ta meg en runde å prøve, så får jeg evt sammenligne priser på nett. Synes jevnt over Sorel sine er finere enn Kamik..

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 21:11   #19
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.427
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sorel.

Jeg har to par Sorel. Normalt kan jeg som regel ha 39, noen ganger må jeg opp i 40 og jeg kan aldri ha 38. I mine Sorel har jeg 40 og det går veldig bra med en ullsokk i dem.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 21:25   #20
Tove
XXX
 
Tove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 3.578
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sorel

Jeg har de nederste, men det er svart for inni. Jeg kjøpte dem på SmartClub i Trondheim og betalte 700 kroner. De er utrolig gode! Jeg kjøpte str. 41 og jeg bruker 40 til vanlig. Da får jeg ullsokker inni

Tove er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no