Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Sjokoladepålegg til barn

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-07-10, 23:29   #101
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

Jeg synes sjokoladepålegg og Nugatti og Hapå og sånt er ekkelt, og har aldri kjøpt det. Skal man spise sukker, skal det være i noe som smaker godt, synes jeg. Vi er ikke kjempe-PK på sukker og kosthold; dette har mer med smak enn med næringsinnhold å gjøre. Jeg vil heller venne Poden til å spise godt syltetøy og god sjokolade enn sånn ekkel kvasisjokolade. (Egentlig dreier det seg vel mest om at jeg bare synes usunne saker er "verdt det" hvis jeg liker dem selv. Men jeg gir ham brunost selv om jeg ikke spiser det selv, det gjør jeg. Så så veldig prinsipiell er jeg ikke.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 01:22   #102
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

Vi har Nugatti, og en sjelden gang får de det, og i perioder eldste spiser lite på skolen så har hun en skive med det.

Brødskive med nugatti er DEILIG. Spesielt med Pepsi Max til.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 10:51   #103
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.735
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

Vi pleier å ha en boks sjokade i hus (mannen spiser mest), men om Lille skal ha er det kun i helger/ferier og hun må spise en brødskive med annet pålegg først. Samme regel gjelder også for mannen i helgen.
Boksen er plassert usynlig sted så det er ikke ofte hun spiser det.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 15:39   #104
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

Vi har det innimellom, som regel når ungene har vært på helgebesøk hos besteforeldrene og får med resten av nugattiboksen hjem, men det hender jeg kjøper det selv også. Når vi har det er det kun til helgebruk, men ungene spiser veldig lite brødskiver på ukedagene (untatt matpakka, og der får de ikke med nugatti), så det regulerer seg egentlig av seg selv.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 16:17   #105
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

Som hun-som-har-både-nugatti-og-annet-kliss-i-skapet har jeg nå sjekka ingredienslistene og selvfølgelig har de ikke spesifisert hvor mye sukker det er oppi der på pakkene.

Men brunosten har 38 g karbohydrater, primen har 53 g og nugattien har 64 g. Ille-verre-verst.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 16:23   #106
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

Vi er så glade i Nugatti alle sammen hjemme hos oss, at vi begrenser innkjøpet til en sjelden gang sånn innimellom. Hvis ikke, hadde vi spist altfor mye av det, altfor ofte. Men er vi på besøk og det serveres nugatti, så setter jeg ingen begrensninger. Når yngstemann har fått lov til å velge noe på butikken, sier han ofte på forhånd at han vil ha nugatti, men når det kommer til stykket, så velger han ofte noe annet. Han er ikke som meg, som stakk av hjemmefra som treåring og gikk og hentet meg en boks Nugatti på butikken.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 16:29   #107
Urie
Superaktiv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 446
Urie er litt kulUrie er litt kul
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

Hos oss får ungene Nugatti på lørdager.

Urie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 15:58   #108
mamaria
Grisejente
 
mamaria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 2.181
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

Lørdag er nugatti/sjokade osv dag her. Hender det dras litt utover Søndagen også. Poenget er i allefall at vi kjøprt til helga, og når boksen er tom er det tomt.
At sjokoladepålegg er vanlig hos folk flest er vel rimelig sikkert. Det ble faktisk tatt opp på foreldremøte uka som var.
Noen foreldre måtte visst bli forklart at loff med nugatti ikke er det beste å ha i matpakka.

__________________
00-02-04-04-11
mamaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 16:10   #109
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.284
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

Mine får i helga om vi kommer på det. Denne helga kom vi på det, så vi har til og med kjøpt ny boks. Sikkert et halvt år siden sist.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 16:20   #110
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

Vi har nugatti/sjokade i skuffen, og de får lov å spise en skive med det lørdag eller søndag morgen. Det er vel som oftest at de ikke husker på at vi har det, så de spiser det kanskje 1 dag i måneden eller noe slikt. Ihvertfall så sjelden at dette er ikke noe jeg stresser nevneverdig med nei.
Men jeg ville nok ikke servert det til en 20 måned gammel unge, hvorfor i alle dager ikke vente med å introdusere den?

Jeg har venninner som er lærere, og de forteller at det er endel barn som har med sjokoladepålegg på brødskiva både titt og ofte.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 22:12   #111
Meta
Heldig
 
Meta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 777
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

Jeg trodde ikke det var særlig vanlig med sjokoladepålegg lenger jeg. Vi har bare ikke hatt det i hus, vet ikke hvorfor. Vi har prim et par ganger i året, og nesten alltid brunost. Syltetøyet blir nok brukt noe hyppig her i huset også.

Datteren til en veninne av meg var syk, og som vanlig spiste hun lite. Til slutt prøvde foreldrene å smøre henne en skive med nugatti, hvorpå datteren fniste og kostet vekk skiven -jeg kan jo ikke spise skive med sjokolade på?!

__________________
Meta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 20:00   #112
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

I følge min x er det vanlig at små barn får spise nugatti på skiva innimellom. Selv trodde jeg faktisk ikke det var så vanlig, og jeg kommer ikke til å ha dette i hus på veldig, veldig lenge. Helst aldri. Såh, synes dere det er greit at barn spiser sjokoladepålegg, er det bare jeg som nok en gang er for hysterisk og må svelge nok en kamel? Jeg mener at et barn på 20 mnd ikke har det minste behov for sjokoladepålegg.

Vetle får ikke sjokoladepålegg hos meg i en alder av snart 7 år. Han har heller ikke fått det. Hos pappan sin derimot får han det.
Vetle har fått det når det er på frokostbordet på hotellturer, men da heller ikke ubegrenset. Vetle hadde knapt smakt sjokolade i en alder av 20 mnd... (hos meg ihvertfall, pappan har for vane å gi han masse usunne greier)

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 20:06   #113
Maysen
Nyter et nytt liv
 
Maysen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lillehammer
Innlegg: 1.229
Blogginnlegg: 45
Maysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populær
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

Jeg er faktisk veldig glad i nugatti jeg.
Men ungene får det kun i helgene.
Men prim spiser de mye her i huset ja.

__________________
Mamma til tvillinger født august 07.
Maysen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 20:42   #114
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

Det er "helgepålegg", til spes. anledninger som bursdag osv, men spises ikke så veldig ofte. Ett pr ganger/frukoster i mnd tenker jeg. Ikke noe jeg heller stresser med for å få bort, det er så sjeldent likevel. Veksler mellom sjokade og nugatti.
Prim derimot, det går det nok endel av...

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-10, 21:48   #115
elle
Aktiv
 
elle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 159
elle er litt kul
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

Gutten min har aldri smakt det, og vil heller ikke ha det. Er nå syv år; vil jo ikke ha hull i tennene.. He he.
Men, jeg lagde ett "sjokolade" pålegg her en dag, og det var hel topp! Litt hasselnøttsmør, litt cashewnøttsmør blandes sammen, så litt råkakao og til slutt bittelitt vanilje:-) Nå er han veldig glad i nøtter da:-) Sunt er dette pålegget også:-)

elle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-10, 22:00   #116
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!
 
Lykketrollet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.481
Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

Her har vi omtrent alltid en boks i skapet.
Men det går ukesvis mellom hver gang jentene kommer på at vi har det, siden den står gjemt i et skap de ikke kommer til. Begge to er veldig glad i nugatti.

__________________
Fire skatter født 05, 07, 11 og 16.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-10, 22:03   #117
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

har ikke i hus. som oftest.. hender jeg får et innfall noen ganger i året... klumpen har smakt et par skiver i sitt liv med slikt.. men det er ikke noe vi har noe rutine på å kjøpe eller spise.

Syns rett og slett det er mer snop enn pålegg og jeg pleier ikke ha snop på skivene til daglig.. får som sagt et slikt innfall i blant.. da spiser vi(kremt jeg..) opp boksen på en uke eller noe..

Men de får et glass sjokolademelk til helgefrokostene da..

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-10, 22:13   #118
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.229
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

Jeg har oppdaget noe nytt. Nugatti Crunch. Fra nå av skal vi alltid ha søtpålegg i hus. (men fortsatt bare på lørdager!)

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-10, 23:28   #119
Arona
passer i nissedrakt
 
Arona sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Innlegg: 1.454
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

Det forekommer en og annen gang at de får det på maten, men det er sjelden.
De får prim langt oftere, og strengt tatt er det vel egentlig ikke så veldig mye mindre sukker i det...

__________________
2007 og 2009
Alle ting går. Om ikke annet, så går det til helvete....

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-10, 10:34   #120
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

Gammel tråd, nye oppdateringer: Jeg lot Poden argumentere seg frem til å få lov til å bruke to ukers lørdagsgodtpenger (hans egen ukelønn) på en boks Nugatti for noen måneder siden. Nå får han en skive eller to med Nugatti i helgen dersom han selv husker på det. (Det skjer ikke alltid.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no