Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Tar dere snøen av biltaket?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-03-10, 18:04   #1
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Tar dere snøen av biltaket?

Når dere koster snø av bilen, koster dere da av taket også?

Jeg holdt på å frontkollidere i dag, pga et menneske som definitivt ikke hadde tatt snøen av taket. Plutselig så kommer hele snøhaugen seilende ned i frontruta på bilen, med det resultat at sjåføren vel får litt hetta inni der, og påfølgende vinglete kjøring, og da langt over i motsatt kjøreretning.

Jeg berget vel unna sammenstøt fordi at det var ganske bred vegskulder, så jeg fikk lagt meg ut.

Jeg banna høyt og tydelig en stund kan man si.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 18:08   #2
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Tar dere snøen av biltaket?

Man har da garasje.

  Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 18:09   #3
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.283
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tar dere snøen av biltaket?

Nei. For vi har ikke snø på taket. *garasje hele året*

Men OM vi har det: ja.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 18:09   #4
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tar dere snøen av biltaket?

Ja, og av panseret også, ellers blåser det bare opp i frontruta mens jeg kjører.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 18:10   #5
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tar dere snøen av biltaket?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Man har da garasje.

Hehe, jeg også. Men hender jeg står ute, og da tar jeg alt. Inkludert skiboksen. *brent barn, etc*

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 18:11   #6
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar dere snøen av biltaket?

Det er ikke noe tema her - jeg har garasje. Men sønnen min, som har et relativt ferskt førerkort, mente at man var nødt til å gjøre det (som i lovpålagt). Han kom blåfrossen hjem her en kveld etter å ha hentet en bil som hadde stått ute noen uker, han hadde ikke kost og ikke hansker, men følte seg forpliktet til å fjerne all sneen på taket før han kjørte.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 18:12   #7
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tar dere snøen av biltaket?

Ja. Er veldig nøye på det.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 18:17   #8
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tar dere snøen av biltaket?

JEg og er nøyen på det. Man kan jo faktisk få bot hvis man kjører med "umåka" bil. Og det kan ikke være noe særlig morsomt det du opplevde idag.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 18:23   #9
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tar dere snøen av biltaket?

Vi har også garasje, men jeg har ikke det på jobb og må derfor koste av bilen innimellom allikevel.

Jeg ser an mengde og konsistens på snøen før jeg koster av taket. Dersom det er lite og tørr snø gjør jeg det aldri. Jeg fjerner derimot alltid snø på panseret fordi det blåser over frontruten når jeg kjører.

Merker meg på den store plassen jeg parkerer på at det er svært få som koster noe særlig av bilene før de kjører.

En bekjent av mannen fikk nylig kroner 10.000,- i bot for ikke å ha fjernet nok snø og is fra bussen.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 18:33   #10
Blomst
nygift
 
Blomst sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Innlegg: 2.118
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tar dere snøen av biltaket?

Ja det gjør jeg selvsagt, like viktig som å skrape HELE frontruta.

__________________
Det har jeg ikke gjort før, så det kan jeg helt sikkert.....

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 18:39   #11
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar dere snøen av biltaket?

KOmme an på hvor mye snø det er. Er det et tynt lag er det ikke alltid jeg gjør det, men er det et tykt lag med snø gjør jeg det.

__________________
Min signatur ™
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 18:40   #12
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tar dere snøen av biltaket?

Er da fare for at den snøen kan komma seilande, blir den fjerna. Da same med panseret. Men ikkje om da er eit tynt lag som ikkje kommer til å flytta seg hverken den eine eller andre vegen.

Men her er da jo ikkje noko problem lenger, for no går me ikkje utanfor dørane uten vadestøvlar og badering.

Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 18:40   #13
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tar dere snøen av biltaket?

De gangene jeg har bil stående ute, så er jeg nøye på å ta all snøen. Har fått det ned over frontruta et par ganger, og det er ikke gøy. Heldigvis inn i mot kryss jeg har fått det, så jeg har ikke vært til noen fare, men det er småpinlig å stå der med hele frontruta dekket av snø...

Vi hadde en BMW X5 tidligere. Dette er jo en høy bil, og med skiboks på taket så kunne vi bare glemme garasjen. Jeg slet med å ta snøen på toppen av boksen, pga høyden. Selv om jeg åpnet en dør og sto inni, så slet jeg.

Trikset da var å bremse kraftig i bakken ned herfra. Da kom det ramlende, og så var det bare å ta siste runde med kosten da.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 18:41   #14
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tar dere snøen av biltaket?

Ja. Er det ikke fare for heftig bot hvis man ikke gjør det? Uansett, trafikksikkerhetsmessig så burde alle gjort det - også med løssnø. Det er utrolig irrterende og forstyrrende å kjøre bak noen som har en hale av snøfokk etter seg.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 18:42   #15
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tar dere snøen av biltaket?

Opprinnelig lagt inn av Blomst, her.

Ja det gjør jeg selvsagt, like viktig som å skrape HELE frontruta.

Ja, den er vel det viktigste av alt.

Skremmende å se biler som kommer kjørende, nediset og nedsnødd, og så bare skrapt vekk et lite hull foran sjåføren.

Blir man tatt da, så fyker lappen.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 18:55   #16
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tar dere snøen av biltaket?

Jeg koster ALLTID all snø av bilen, uansett hvor lite eller mye det er.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 19:24   #17
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tar dere snøen av biltaket?

Koster sidevinduene bak også jeg. Ikke at jeg ser ut dem når jeg kjører, men jeg koster nå engang snøen av bilen, så...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 19:41   #18
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tar dere snøen av biltaket?

Koster selvfølgelig av taket og panseret på bilen.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 19:53   #19
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tar dere snøen av biltaket?

Koster så langt opp på taket som jeg kommer, men har en Caravelle og det er ikke akkurat lett å fjerne alt derfra...

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 19:59   #20
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.007
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tar dere snøen av biltaket?

Jepp, koster av hele bilen

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no