Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Når dere rygger: Bruker dere speil eller kikker dere ut bakruta?

Autofil Bilsnakk.

Se resultatene: Rygge på speil eller vri nakken?
Bruker oftest speil. 67 41,36%
Kikker som regel bakover. 32 19,75%
Begge deler like mye. 62 38,27%
Dustepoll! 1 0,62%
Deltakere: 162. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-03-10, 10:28   #1
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.217
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Når dere rygger: Bruker dere speil eller kikker dere ut bakruta?

I forrige uke hadde jeg besøk av ei søster, og en gang da vi var ute og kjørte måtte jeg rygge et godt stykke. Jeg rygger så godt som alltid på speila, jeg fikser ikke å vri nakken så mye og kikke ut bakruta.
Søstra mi var imponert over at jeg greide å rygge på speila, hun kikker visst bare bakover.

Hva er mest vanlig? Hva gjør du?

Poll kommer.

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-10, 10:32   #2
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når dere rygger: Bruker dere speil eller kikker dere ut bakruta?

Kikker bakover og justerer med sidespeilene.
Vi har en litt mørk oppkjørsel og ny bil med fancy bare ett ryggelys, og da duger ikke speilene.

Men jeg er sinnsykt god til å rygge da!

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-10, 10:33   #3
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.284
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når dere rygger: Bruker dere speil eller kikker dere ut bakruta?

Speil. Jeg ser bak hvis jeg må rygge lengre strekker og gjerne ha litt fart, fx komme meg opp bakken til bhg når det er for glatt til å kjøre riktig vei oppover.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-10, 10:45   #4
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når dere rygger: Bruker dere speil eller kikker dere ut bakruta?

Jeg kikker både ut bakruta og i speilene når jeg rygger med Touranen. Jeg er livredd for å rygge på noe. Og er svært forsiktig når jeg rygger. Jeg lukker også opp døra og kikker bakover om det er nødvendig.

Når jeg kjører den store Caravellen, så må jeg bare bruke speil, fordi det ikke går an å se ut av bakruta, pga. sotete ruter og rullestolheis.

Må åpne døra av og til også for å kikke ut, men det er speilene som blir mest brukt når jeg kjører den bilen.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-10, 10:48   #5
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Når dere rygger: Bruker dere speil eller kikker dere ut bakruta?

Før brukte eg aldri, aldri speil. Eg fekk det ikkje til; risikerte å havne i grøfta. Så fekk vi oss ein Touran, og eg måtte pent lære meg å bruke speil. Så eg gjer det nå, men syns det er ubehagelig. I starten rygga eg nærmare og nærmare kanten, sjølv om eg brukte speil. Heilt sært. Føler meg absolutt tryggast når eg ser bakover.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-10, 10:49   #6
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når dere rygger: Bruker dere speil eller kikker dere ut bakruta?

Stort sett ser jeg bakover, men det kommer litt an på forholdene. Jeg misliker å rygge.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-10, 11:04   #7
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når dere rygger: Bruker dere speil eller kikker dere ut bakruta?

Bruker stort sett speil.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-10, 11:08   #8
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Når dere rygger: Bruker dere speil eller kikker dere ut bakruta?

Jeg begriper virkelig ikke hvordan noen kan rygge bare ved hjelp av å se ut av bakruta? Hvordan i hule klarer dere å bedømme avstand på begge sider, hvis dere ser rett bakover??

Jeg rygger omtrent KUN etter speil, og det er da superenkelt å se om man får inn bilen i ei luke der det kanskje er litt trangt.

  Svar med sitat
Gammel 11-03-10, 11:12   #9
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når dere rygger: Bruker dere speil eller kikker dere ut bakruta?

Skal jeg rygge en lang strekning ser jeg ut bakvinduet, ellers bruker jeg vel begge deler omtrent like mye.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-10, 11:16   #10
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når dere rygger: Bruker dere speil eller kikker dere ut bakruta?

Mye speil, men for å være ærlig rygger jeg også ganske mye ved bruk av ryggesensor.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-10, 11:40   #11
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.284
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når dere rygger: Bruker dere speil eller kikker dere ut bakruta?

Jeg bruker forresten ofte refleksjonen i butikkvinduer når jeg skal lukeparkere

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-10, 11:48   #12
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.055
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når dere rygger: Bruker dere speil eller kikker dere ut bakruta?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Mye speil, men for å være ærlig rygger jeg også ganske mye ved bruk av ryggesensor.

Her også.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-10, 11:50   #13
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Når dere rygger: Bruker dere speil eller kikker dere ut bakruta?

Jeg bruker stort sett speilene men tar meg også en titt bakover sånn for å være helt sikker. Har en Caravelle med store gode sidespeil mens det ikke er like lett å se ut bakruta pga bilstoler osv.

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-10, 11:59   #14
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.464
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Når dere rygger: Bruker dere speil eller kikker dere ut bakruta?

Nå som vi er på den siste justerinen på DuoLogicsetet så er det vanskelig å se ut bak. Bruker derfor mest speil i den bilen. (Og ryggesensor). I den lille bilen, uten bilseter bruker jeg begge. Stemte at jeg bruker speil mest fordi jeg kjører mest med den store bilen.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-10, 12:32   #15
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når dere rygger: Bruker dere speil eller kikker dere ut bakruta?

Inn i trange luker synes jeg det er praktisk å bruke speil, om jeg skal rygge et lengre stykke eller med tilhenger så ser jeg bakover.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-10, 12:32   #16
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når dere rygger: Bruker dere speil eller kikker dere ut bakruta?

Jeg rygger så og si kun utelukkende etter speil, det har jeg gjort i åresvis.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-10, 12:33   #17
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når dere rygger: Bruker dere speil eller kikker dere ut bakruta?

Bruker så og si bare bakruta.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-10, 12:34   #18
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når dere rygger: Bruker dere speil eller kikker dere ut bakruta?

Det kommer an på hvilken bil jeg kjører, hvordan jeg rygger. Nå kjører jeg stort sett kassebilen, og der ser jeg ikke ut av bakruta, da den er dekket av rullestolrampa. Ergo rygger jeg bare ved hjelp av speilene. Kjører jeg forden, rygger jeg ved hjelp av både speil og ved å se ut bakruta.

Og jepp - jeg kan rygge.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-10, 12:36   #19
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når dere rygger: Bruker dere speil eller kikker dere ut bakruta?

Jeg bruker begge deler like mye.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-10, 13:01   #20
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når dere rygger: Bruker dere speil eller kikker dere ut bakruta?

Det kommer helt an på hvor jeg rygger, hvor langt jeg skal rygge osv. Jeg er altså i stand til å rygge på begge måter.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no