Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Lar meg irritere

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-12-06, 13:48   #1
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Lar meg irritere

Saken er den at jeg kjøpte en del deodoranter, dusjsåper ol. på ett Parfymelle parfymeri. Der i blant var det noen små tuber med hudkrem Lacoste til 29,- pr.tube,(før 99,- nå 29,-, står det på korgen). Jeg kjøpte fire slike og pakket inn med gavene. En Lacoste deo + en slik tube med krem. Kjøpte i tilegg ett sminkesett til 300,- og div. annet.

Så sier min datter at det står:Free sample,not for sale ,bak på tuben. ("svigersønnen" fikk bla. en slik gave fra de to minste).
Jeg var nede i dag og sa ifra på parfymeriet, og viste de hva som sto på tuben. Joda, de visste det, men hadde fått så mange at dem kunne selge dem. Kunden fikk dem hvis dem kjøpte produkt til min. 200,- kr og sånn.
Ja,ja jeg la tuben ut igjen, og sa at det er jo ganske kjedlig for en del av i allefall de yngre som har kjøpt gaven, også ser mottaker at det er ett prøveeksemplar.
Hun himlet med øynene, og jeg måtte forstå at det var bare utvalgte kunder som fikk produktene. Jeg giddet ikke mer......og gikk.
Men er dere ikke enig i at dette er en frekk ting å gjøre da? Iallefall bør dem opplyse om at det er prøveeksemplarer eller?

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 13:54   #2
Misty
Håpefull eller håpløs....
 
Misty sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Plankebyen
Innlegg: 778
Misty er litt kulMisty er litt kulMisty er litt kul
Standard

Sv: Lar meg irritere

Jeg trodde ikke de hadde lov til å selge slike prøver jeg, hvertfall ikke så lenge de er tydelig merket med nettopp dette.
Utrolig kjipt!

__________________
Is`s nice to be important, but it`s more important to be nice...
(gutta mine, 03 og 05 )
Misty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 14:14   #3
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lar meg irritere

Står det "not for sale" på tuben, så er det ikke akkurat greit å selge det, og jeg synes det er i overkant frekt.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 14:27   #4
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lar meg irritere

"Not for sale" stemplet sier vel alt....
Det er jo prøver som skal gis til de som er innom butikken om de handler eller ikke for å få innpass på markedet.
Hadde jammen krevd å få tilbake pengene.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 14:27   #5
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lar meg irritere

Jeg kjenner at jeg ikke hisset meg noe særlig opp, så da synes jeg det vel er helt greit.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 14:28   #6
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.712
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Lar meg irritere

Det var jo en noe underlig praksis? Not for sale betyr vel nettopp det?

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 14:59   #7
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lar meg irritere

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Det var jo en noe underlig praksis? Not for sale betyr vel nettopp det?

Ja, det trodde jeg også.

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 15:19   #8
Solen
Tusenkunstner
 
Solen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 538
Solen er litt kulSolen er litt kulSolen er litt kul
Standard

Sv: Lar meg irritere

Jeg synes det ikke var noe særlig. Ikke det at de tok betalt for dem, men tanken som mottakeren av gaven tenkte ; jasså, gir meg gratis ting ,ja...

__________________
Mamman til storebror 2001 og lillebror 2004
Solen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 15:51   #9
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lar meg irritere

Bra du sa fra! Om mange gjør det, kan det tenkes at de til slutt ser galskapen i å selge gratis eksemplarer!

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 15:59   #10
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lar meg irritere

Det var ikke bare ordentlig frekt av parfyrmeriet. Det er faktisk ren svindel! For det første, hvis det står før 99 nå 29 betyr det at parfymeriet faktisk må ha hatt utsalgspris 99 for disse tubene på et tidligere tidspunkt. Ellers er det brudd på markedsføringsloven.

I tillegg; disse tubene har de jo åpenbart fått fra produsenten i det øyemed å gi dem bort som gratiseksemplar (som det også står bakpå tuben). De har aldri vært ment for salg.

Hadde jeg vært deg hadde jeg funnet ut hvem som er agentur for Lacoste i Norge, og tipset dem om hvordan Parfymellekjeden forvalter merkevaren deres i Norge. Da blir nok sjefene i Parfymelle svette i stolen sin tenker jeg ...

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 16:06   #11
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lar meg irritere

Opprinnelig lagt inn av jane, her.

Jeg kjenner at jeg ikke hisset meg noe særlig opp, så da synes jeg det vel er helt greit.

Jane da, jeg trodde ikke du var en som lot deg styre av følelser.

Jeg mener man ikke har lov å selge slike produkter så lenge det står prøve eller not for sale på dem. I så fall må de opplyse om at det er vareprøver de selger. (Mener jeg har lest noe om at det ikke er lov en eller annen plass for ikke så lenge siden, men klarer ikke hente det frem igjen.)

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 16:48   #12
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lar meg irritere

Jeg hadde blitt veldig irritert om det var meg.
Kjipt å oppdage at det egentlig var en gratisprøve, etter at man har kjøpt det og gitt bort i gave.
Det er rett og slett frekt av butikken.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 16:50   #13
Leandra
Superduperaktiv
 
Leandra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 667
Leandra er litt kulLeandra er litt kulLeandra er litt kul
Standard

Sv: Lar meg irritere

Jeg kjenner at jeg blir alldeles rasende Kan ikke forstå at dette kan være lovlig.Men jeg har opplevd det selv.bestilte et lite reisesett med produkter fra Biotherm på Strawberry og betalte en del for det,men to av produktene oppi der var slike små prøver med "not for sale" Jeg ble faktisk utrolig irritert og skuffet.Hadde det ikke vært for at jeg er så dårlig i å krangle på engelsk så hadde jeg nok klaget.

__________________
Leandra stolt mamma til 3 ungdommer❤️❤️❤️
Leandra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 17:10   #14
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lar meg irritere

Slike lacost tuber ga vi vekk og dem koster IKKE 99 Kr.
Dem er ikke engang verd 29 kr. Så jeg vil nok si at du har blitt lurt! Jeg hadde levert dem tilbake! Det er lureri!

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 17:58   #15
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lar meg irritere

Rent lureri av butikken.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 18:44   #16
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lar meg irritere

Takk for innspill alle sammen. Jeg har nå sendt en mail til Parfymelle-Norge, for å gjøre dem oppmerksom på hvordan den spesifikke butikken behandler kundene sine. Godt å få ut litt frustrasjon.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 19:05   #17
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lar meg irritere

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Jane da, jeg trodde ikke du var en som lot deg styre av følelser.

Jeg er nok bare lat og umoralsk. Jeg hadde ikke giddet å bruke noe særlig med energi på dette.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 22:20   #18
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: Lar meg irritere

Er vel slik butikker tjener pengene sine. Disse produktene får dem gratis, så
lurer de oss med før pris og nå tilbud. Og vi lar oss lure.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 23:05   #19
Solen
Tusenkunstner
 
Solen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 538
Solen er litt kulSolen er litt kulSolen er litt kul
Standard

Sv: Lar meg irritere

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Takk for innspill alle sammen. Jeg har nå sendt en mail til Parfymelle-Norge, for å gjøre dem oppmerksom på hvordan den spesifikke butikken behandler kundene sine. Godt å få ut litt frustrasjon.

Bra! Gi beskjed om svaret du får, er nysgjerrig.

__________________
Mamman til storebror 2001 og lillebror 2004
Solen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 23:08   #20
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lar meg irritere

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Takk for innspill alle sammen. Jeg har nå sendt en mail til Parfymelle-Norge, for å gjøre dem oppmerksom på hvordan den spesifikke butikken behandler kundene sine. Godt å få ut litt frustrasjon.

Så bra! Det skulle nemlig være mitt forslag til deg. Si fra når du hører noe da.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no