Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hvilken kjøkkenmaskin?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-02-22, 11:07   #1
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Hvilken kjøkkenmaskin?

Jeg skal kjøpe inn en ny kjøkkenmaskin. Hovedoppgaven blir å elte deig, den bør også kunne vispe krem og røre kaker, men vi trenger ikke mye ekstra utstyr som blender og liknende.

Den må være stor og sterk, og gjerne stillegående.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-22, 11:15   #2
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken kjøkkenmaskin?

Jeg skal ha Ankarsrum når min over 30 år gamle Electrolux Assistent kneler. Det er altså samme maskin, bare med nytt navn og litt fornya design. Elsker den!

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-22, 11:53   #3
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.022
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken kjøkkenmaskin?

Jeg er fortsatt glad i Kitchenaid. Noen ganger har jeg tenkt at en Kenwood hadde vært praktisk i forhold til å lage større deiger, men Kitchenaiden duger godt til vår familie på 5.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-22, 12:00   #4
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken kjøkkenmaskin?

Jeg hadde kjøpt Ankarsrum dersom jeg skulle hatt ny maskin nå. Den tåler store deiger, og er helt super.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-22, 12:01   #5
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.034
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken kjøkkenmaskin?

Jeg er veldig glad i Kenwood, men tror kanskje det blir Ankarsum når Majoren jeg har nå dør. Kjøp en med god motor iallfall, uansett merke.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-02-22, 12:12   #6
Shun
Er fornøyd
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.237
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Hvilken kjøkkenmaskin?

+1 på Ankarsrum. Jeg elsker min litt, og du kan kjøpe ekstrautstyr etterhvert som du synes du trenger det.
Den er blitt mye dyrere det siste året, så om du har tid til å vente ville jeg lagt inn et søk på prisguiden for å få varsel om salg og tilbud.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-22, 12:16   #7
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.872
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken kjøkkenmaskin?

Jeg er veldig fornøyd med vår Kenwood Chef XL Titanium. Her var det også viktig at den taklet gjærdeiger. Kakerører klarer omtrent alle maskiner.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-22, 12:19   #8
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken kjøkkenmaskin?

Dere er gode! Jeg har selv en Kenwood hjemme som virker helt fint, selv om den bråker da. Nå skal jeg kjøpe til noen andre, og den som står ansvarlig for betalingen snakker også varmt om Ankarsrum. Så da blir det den!

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-22, 18:44   #9
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kjøkkenmaskin?

Jeg har kjøpt Wilfa Pro Baker for ikke så lenge siden. Veldig deilig med så stor bolle, den er mye større og hakket stødigere enn Kitchen Aiden som jeg har hatt i 15 år og bakt masse med. Baker endel brød med Ankarsrum på jobb, men blir aldri helt fortrolig med den.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-22, 19:16   #10
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken kjøkkenmaskin?

Ankarsrum. Den tar store deiger. Jeg har også vispebollen til den. Funker utmerket.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-22, 19:22   #11
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken kjøkkenmaskin?

Kenwood.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-22, 19:53   #12
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken kjøkkenmaskin?

Elsker min ankarsrum.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-22, 20:32   #13
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.812
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken kjøkkenmaskin?

+ enda en på Ankarsrum. Jeg elsker min og har gåter helt annet forhold til gjærdeig etter at den kom i hus.

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-22, 20:44   #14
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kjøkkenmaskin?

Jeg synes ikke gjærdeig blir noe bedre i Ankarsrum, men kakerøre/eggedosis/marengs blir veldig mye bedre i Kenwood. Så jeg hadde gått for Kenwood igjen, om jeg måtte ha ny nå.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-22, 21:27   #15
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken kjøkkenmaskin?

Jeg har Kenwood og liker den godt. Kjøpte en med kraftig motor og den jobber fint med store gjærdeiger.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-22, 21:40   #16
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken kjøkkenmaskin?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg har kjøpt Wilfa Pro Baker for ikke så lenge siden. Veldig deilig med så stor bolle, den er mye større og hakket stødigere enn Kitchen Aiden som jeg har hatt i 15 år og bakt masse med. Baker endel brød med Ankarsrum på jobb, men blir aldri helt fortrolig med den.

Jeg har også denne maskinen, og elsker den til gjærbakst og til kaker der smør og sukker skal mikses hvitt. Til pisking av mindre mengder eggehvite, kremfløte og annet er den ikke helt optimal, men det tror jeg ikke ankarsumen er heller. Da drar jeg opp den gamle kitchen aiden.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-22, 22:54   #17
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kjøkkenmaskin?

Opprinnelig lagt inn av Erica, her.

Jeg har også denne maskinen, og elsker den til gjærbakst og til kaker der smør og sukker skal mikses hvitt. Til pisking av mindre mengder eggehvite, kremfløte og annet er den ikke helt optimal, men det tror jeg ikke ankarsumen er heller. Da drar jeg opp den gamle kitchen aiden.

Jeg ser den, da blir bollen litt diger. Jeg har ikke plass til å ha både Wilfa og Kitchen Aid’en på kjøkkenet, så jeg har kjøpt en enkel håndmikser til små mengder visping.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-22, 23:20   #18
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken kjøkkenmaskin?

Ankarsrum!

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-22, 23:27   #19
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.823
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken kjøkkenmaskin?

Jeg har kjøpt Kenwood Chef xl Titanium. Så langt testes med suksess på ulike gjærdeiger og den vispet 4 eggehviter helt suverent.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-22, 23:36   #20
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Hvilken kjøkkenmaskin?

Jeg har hatt både Kenwood og Kitchen Aid, og endte opp med Ankarsrum.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no