Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Er det greit å trene på gravlunden?

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Se resultatene: Er det greit å løpe på gravlunden?
Selvsagt 6 3,95%
Nei! 93 61,18%
Det kommer an på type løping 14 9,21%
Det kommer an på type gravlund 25 16,45%
Vet ikke/aldri tenkt over 12 7,89%
Brokkoli 2 1,32%
Deltakere: 152. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-11-19, 11:14   #101
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit å trene på gravlunden?

Forøvrig har jeg lært mye i denne tråden, både om forskrifter og om hvilke følelser folk har rundt dette. Det var også hensikten, og takk for at dere svarte. Setter pris på det.

Resultatet overrasket meg, som sagt, men det betyr jo desto mer læring. Jeg tror ingen mennesker ønsker å støte andre, men man har nok ulik terskel for hva man oppfatter som støtende.

Noen av svarene, blant annet hun som beskrev hvor viktig det var for henne med ro når hun besøker morens grav, fikk meg til å forstå på en annen måte. Det var lett å sette meg inn i hennes sted. Takk for at du delte, Robyn!

Noen få svar synes jeg var korte og virket tildels krasse, men det er selvsagt ikke noe krav om utfyllende svar her. Men det virket for meg som noen (få) tolket spørreundersøkelsen min i retning «jeg vil absolutt jogge på kirkegården og fatter ikke at andre ikke liker dette» og spurte om det virkelig var et problem å la være. Deler av det svaret oppfattet jeg spydig, og jeg tenker at dette ikke var i nærheten av det jeg spurte om. Jeg tenker her at jeg ble misforstått, men det er også mulig jeg er nærtakende i dag.

Det koster meg ikke en kalori ( ) å la være å jogge på gravlunden. Jeg trenger så absolutt ikke gjøre det, derav oppstod også denne undersøkelsen. Som pårørende selv vil jeg nok likevel fortsatt synes at det bare er hyggelig og ikke minst fredelig med rolige aktiviteter, og for meg inkluderer dette turgåing, rolig jogging, hundelufting, prating og kanskje også (normal) sykling. Og spesielt når det foregår på brede veier et stykke fra gravene. For meg harmonerer dette med ro og ettertanke. Men jeg har selvsagt også en grense for hva jeg ville likt.

Takk for alle svar, og kanskje spesielt til de som fikk meg til å tenke annerledes på ting.

Mannen min er forresten enig med dere, og han er også en løper.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-19, 12:16   #102
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit å trene på gravlunden?

Jeg kommer fortsatt til å løpe på Vår Frelsers. :bidrar:

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-19, 12:27   #103
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit å trene på gravlunden?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg kommer fortsatt til å løpe på Vår Frelsers. :bidrar:


Da er du dedikert gravlundløper, må jeg si, om du velger bort grøntområdene i din egen bydel for å løper runder på Vår Frelsers.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-19, 12:33   #104
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit å trene på gravlunden?

Haha, ja, kun når jeg følger Snorkfrøken til teater og må slå ihjel en god time, det skal sies. Min faste løype er ned gjennom Slottsparken, opp gjennom Vår frelses og avslutter med så mange runder på St. Hanshaugen som jeg rekker. Hvis jeg skulle løpt der den hele timen hadde jeg seriøst blitt gal.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-19, 12:57   #105
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det greit å trene på gravlunden?

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Jeg synes det er rart at du finner det ubegripelig. Det står jo til og med i forskriften til gravferdsloven, som Tallulah la inn, at man skal gå rolig. Den gjengse oppfatning i pollen her er jo også at det reflekterer det de fleste mener er riktig å gjøre. Og nei, jeg har ikke misforstått pollen.

Har heller ikke misforstått , men ja jeg synes også det er rart at man finner det ubegripelig.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-19, 13:08   #106
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit å trene på gravlunden?

Jeg synes det er ubegripelig at noen synes det er ubegripelig at Hyacinth synes det er ubegripelig at noen blir støtt av at noen løper rolig på brede grusveier gjennom store gravlunder.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-19, 13:10   #107
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit å trene på gravlunden?

Jeg har heller ikke misforstått, og svarte ut fra at du syntes det var ubegripelig at noen kunne reagere negativt på jogging på en gravlund. Hvis det var mitt svar du oppfattet som krasst, så er jeg ikke enig i at det var særlig krasst. Det var ærlig, noe du selv skriver at du legger vekt på å være. Jeg trenger ikke legge fram personlige følelser eller grunner til å ville ha det treningsfritt og rolig på et sted som har svært lange tradisjoner for å være nettopp et skjermet og rolig sted for sørgende.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-19, 13:20   #108
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit å trene på gravlunden?

Jeg greier også bare delvis, i beste fall, å sette meg inn i hvordan det oppleves av de som blir støtt av løpingen (på den typen gravlunder, og den type aktivitet som beskrives), siden jeg er så langt fra denne følelsen selv. Det ville faktisk være helt fjernt for meg å ta meg nær av at noen løp rolig forbi et stykke unna, mens jeg stelte en grav. Så jeg må også nøye meg med å godta og respektere at andre føler det slik, som Hyacinth også skriver at hun gjør. Forstå det trenger jeg faktisk ikke, men du trenger heller ikke forstå at jeg ikke forstår.

Når det er sagt så har jeg heller aldri kommet på å løpe gjennom gravlunder, fordi jeg er oppdratt til at det er noe man ikke gjør, og har bare sett på det som en uskrevet (men tydeligvis også skrevet) regel, blant mange andre regler om skikk og bruk jeg ikke nødvendigvis forstår meg på, men like fullt finner meg i. Som at menn må ta av seg på hodet når de går inn i en kirke, mens kvinner ikke trenger å gjøre det.

Jeg tror det er litt ulikheter i hva man legger i begrepet "ubegripelig" her. Det virker som om noen forveksler det med at man nekter å godta. At man ikke klarer å forestille seg hvordan det er å bli støtt av noe sånt trenger ikke bety at man nekter å godta, eller ikke tror på at andre gjør det.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 26-11-19 kl 13:30.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-19, 13:31   #109
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit å trene på gravlunden?

Jeg er oppdratt med en million sånne uskrevne, men meget tydelig uttalte, regler om dos and dont's, og har måttet avlære dem aktivt i voksen alder. (Høygravide bør ikke komme vandrende frimodig ned i midtgangen i kirken med struttende mage, det får være måte på. Ikke henge ut klær til tørk på søndagen. Ikke gjøre håndarbeid på søndagen. Ikke få ny partner om den gamle døde, før det har gått voldsomt lang tid, og er man for gammel så får man uansett nøye seg med en "venn" eller "venninne". Aldri, aldri bli skilt, hvis det ikke er vold om å gjøre. )

Det er mulig enkelte ikke-så-dumme regler har blitt borte med badevannet.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-19, 13:33   #110
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit å trene på gravlunden?

Ja, de fleste slike regler har kommet av en grunn, noen fornuftige, på den tiden de oppstod, noen mer hinsides.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-19, 13:49   #111
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit å trene på gravlunden?

Nå er jo ikke det med løping og sykling på gravlunder bare en uskreven regel. Flere steder er det jo skrevet ned regler.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-19, 13:53   #112
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit å trene på gravlunden?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Nå er jo ikke det med løping og sykling på gravlunder bare en uskreven regel. Flere steder er det jo skrevet ned regler.

Tror kanskje ikke du leste innlegget mitt ordentlig. Jeg trodde det var en uskreven regel, på lik linje med de andre jeg nevner, som Poly spinner videre på, som en begrunnelse for hvorfor jeg ikke har løpt på gravplasser. Jeg lot det være, til tross for at jeg ikke var klar over at det var offisielle regler ang dette. Jeg presiserer til og med i innlegget at det viser seg å også være en skrevet regel:

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Når det er sagt så har jeg heller aldri kommet på å løpe gjennom gravlunder, fordi jeg er oppdratt til at det er noe man ikke gjør, og har bare sett på det som en uskrevet (men tydeligvis også skrevet) regel, blant mange andre regler om skikk og bruk jeg ikke nødvendigvis forstår meg på, men like fullt finner meg i. Som at menn må ta av seg på hodet når de går inn i en kirke, mens kvinner ikke trenger å gjøre det.

Som du bør ha oppfattet nå så er det ingen som lenger tviler på at det er en regel, eller som nekter å forholde seg til det (bortsett fra kanskje CD ). Det er følelsen av å oppleve joggingen som ubehagelig det er vanskelig å sette seg inn i. Men så lenge det er mange gjør det skjønner jeg jo at det er behov for regler rundt det, men jeg synes likevel det er vanskelig, for min egen del, å sette meg inn i hvordan det oppleves.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 26-11-19 kl 14:04.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-19, 14:02   #113
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit å trene på gravlunden?

Bare en oppklaring: Ubegripelig er det samme som uforståelig? Ja? At man sliter med å forstå? Eller er det et sterkere uttrykk enn det?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-19, 14:03   #114
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit å trene på gravlunden?

«Som jeg bør ha oppfattet nå»? «Ikke lest innlegget ditt ordentlig»?

Takk for meg i denne diskusjonen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-19, 14:04   #115
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit å trene på gravlunden?

Ja, antok du ikke hadde lest innlegget ordentlig, eller forstått hva jeg mente, siden du påpekte et faktum som jeg selv presiserte i innlegget mitt. Eller var det noen andre sitt innlegg du svarte på?

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 26-11-19 kl 14:12.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-19, 14:05   #116
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit å trene på gravlunden?

Jeg tenker nøyaktig som deg i innlegg 108, My.

En annen ting: Jeg har faktisk aldri visst at gravlunder har lang tradisjon for å være et skjermet sted eller kun for sørgende. For sørgende også, selvsagt! Men jeg har aldri tenkt at gravlunden er utelukkende ment for dette. Eller så kan det hende at jeg aldri har tenkt spesielt over dette. Hvilket jeg fra nå av absolutt skal gjøre. : presiserer:

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-19, 14:08   #117
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit å trene på gravlunden?

Jeg forholder meg ofte hverken til regler eller andres tradisjoner eller sans for upassende, det innrømmer jeg gladelig. Som jeg vel også har gjort før. Hvis det hadde stått spesifikke skilt der jeg løp, hadde jeg antagelig forholdt meg til det. Hadde det vært sørgende der, hadde jeg tatt hensyn.

Men at folk på andre siden av landet synes det er upassende at man løper på en gravlund som primært blir brukt som park, hundelufting, sightseeing og fuckdates? Næh.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-19, 14:48   #118
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit å trene på gravlunden?

Ante ikke at det var skrevne regler før jeg så det her.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-19, 15:05   #119
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det greit å trene på gravlunden?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Bare en oppklaring: Ubegripelig er det samme som uforståelig? Ja? At man sliter med å forstå? Eller er det et sterkere uttrykk enn det?

I mine ører: Uforståelig er nøytralt til negativt avhengig av tonefall, ubegripelig er negativt ladet.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-19, 15:24   #120
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit å trene på gravlunden?

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

I mine ører: Uforståelig er nøytralt til negativt avhengig av tonefall, ubegripelig er negativt ladet.

Jeg har tenkt at å begripe = å forstå, og at det ordet for meg betyr «dette klarer jeg ikke å forstå»/ «dette er annerledes enn min tankegang» og det er ikke negativt ladet.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no