Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Pinlig innrømmelse ...

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-02-07, 16:36   #41
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pinlig innrømmelse ...

Å herregud, gale menneske

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-07, 01:52   #42
MorStine
*elsker ENGA*
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.042
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Sv: Pinlig innrømmelse ...

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Jeg stemte ja til EU i 94 ...

Den gangen hadde jeg ikke stemmerett, nei... Var ikke gamle jenta da... 15 år...

Men at man lirer ut av seg at andre e mindre begavet ol pga hvilket parti man velger å stemme å osv, finner jeg ganske betenkleig...

Jeg skal ikke ta op noen stor diskusjon her, men jeg synes det er litt rart at det alltid er FRP velgerne som blir hengt ut, alle andre partier er liksom helt legalt å stemme på, men de stakkarne som stemmer FRP er det noe galt med... Ingen som skriver det direkte i denne tråden, jeg mener på generell basis nå...

Og jeg har stemt litt forskjellig selv, og alltid forskjellig på storting og kommune...

__________________
fra MorStine og femmerbanden; '99, '00, '04, '06. Pg '20 Fem flotte gutter!
MorStine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-07, 07:58   #43
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pinlig innrømmelse ...

Jeg har stemt FrP én gang selv, men det er mange år siden. Skriv det gjerne på ung-og-dum-kontoen, men den dag idag gidder jeg ikke å gå og skjemmes over det. Om jeg skulle vært flau idag over alle ting jeg likte, støttet og var fan av den gang så hadde jeg ikke gjort annet, tror jeg.

Jeg tapetserte forresten alle veggene på rommet mitt med Morten Harket-plakater. For han var jo den kjekkeste mannemannen i verden.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-07, 08:31   #44
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pinlig innrømmelse ...

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Å, guri. det gjorde jeg også. Det hadde jeg helt fortrengt. Jeg ble nemlig så utrolig provosert av noen hvit valgallianse-folk som ville ble jublende glade over Nei-buttonen min, for da slapp vi å få alle svartingene, degosene og sigøynerpakk til landet. Ung dum, ung og dum.

Jeg stemmer ja til EU av liknende grunner. Kjenner så altfor mange Nei folk (masse SV, Sp og nå selvfølgelig FrP) som jeg oppfatter som særdeles "nasjonalistiske" på en indirekte måte. Blir rett og slett fysisk uvel av mye av den argumentasjonene de bruker mot EU (ikke mye solidaritet i den gården nei....).

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-07, 10:27   #45
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pinlig innrømmelse ...

Opprinnelig lagt inn av MorStine, her.

Jeg skal ikke ta op noen stor diskusjon her, men jeg synes det er litt rart at det alltid er FRP velgerne som blir hengt ut, alle andre partier er liksom helt legalt å stemme på, men de stakkarne som stemmer FRP er det noe galt med...

Tror du det kan ha noe med politikken man stemmer på? Og hvor human og gjennomførbar den er? Bare en tanke?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-07, 11:58   #46
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pinlig innrømmelse ...

Det kan da ikke være PINLIG å stemme på det man tror på? Makan.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-07, 11:59   #47
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pinlig innrømmelse ...

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Det kan da ikke være PINLIG å stemme på det man tror på? Makan.

Det vel kanskje det at man tror på det som er pinlig.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-07, 12:00   #48
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pinlig innrømmelse ...

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Det vel kanskje det at man tror på det som er pinlig.

Og hva er pinlig?

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-07, 12:16   #49
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pinlig innrømmelse.........

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Er dette en tråd for confessions? Første gang jeg skulle stemme, så stemte jeg på KrF! Det blir med den ene gangen, gitt.

Jeg har også stemt Krf en eneste gang, aner virkelig ikke hva som stakk meg, for jeg er ikke vagt troende en gang .

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-07, 12:20   #50
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pinlig innrømmelse ...

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.


Dere som skammer dere sånn for det dere en gang i historien stemte, er det fordi dere den gangen stemte utifra en annen overbevisning enn deres egen?

Du kan jo si et sånn . Jeg valgte ut fra en liten sak, og da mener jeg LITEN sak, som virket viktig for meg der og da. Og jeg tenkte vel egentlig omtrent i det øyeblikket stemmeseddelen ramlet ned i boksen at det var et av de dummeste valgene jeg noen sinne hadde gjort. Så for meg er det en pinlig innrømmelse.

Forøvrig så sliter jeg med å forstå hvorfor det er så himla mange som ikke ser det som er så åpenbart for meg: At Frp snur kappen etter vinden og fremmer de sakene de kan sanke stemmer på. De må ha tidenes minst helhetlige og minst gjennomførbare politikk. Jeg er sikker på at alle - inkludert meg - kan finne saker Frp fremmer, som de er enige i. Men hvis man bruker huet så ser man at ganske mange av sakene vil slå hverandre i hel. Så det så.

__________________
Now it's nothing but MY way!

Sist redigert av Milfrid : 05-05-07 kl 12:27. Årsak: La til noe...
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-07, 12:30   #51
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.071
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pinlig innrømmelse ...

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Tror du det kan ha noe med politikken man stemmer på? Og hvor human og gjennomførbar den er? Bare en tanke?

For ikke å snakke om at frp-velgere ofte ikke har peiling på hva de egentlig stemmer på, og ikke har satt seg inn i programmet i det hele tatt (ikke det at det alltid virker som om frp-politikerne selv heller har helt oversikt over akkurat det....)

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-07, 12:34   #52
MorStine
*elsker ENGA*
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.042
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Sv: Pinlig innrømmelse ...

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Det kan da ikke være PINLIG å stemme på det man tror på? Makan.

Det er akkurat det jeg mener. Synes det er synd at de som ikke er enig i ett partis politikk skal stemple det parties velgere som mindre begavet ol... Selv om jeg synes mange andre partis meninger er helt på tryne, som blandt annet mye av det SV står for, er jeg da ikke ned på velgerne som stemmer SV...

__________________
fra MorStine og femmerbanden; '99, '00, '04, '06. Pg '20 Fem flotte gutter!
MorStine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-07, 12:35   #53
MorStine
*elsker ENGA*
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.042
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Sv: Pinlig innrømmelse ...

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

For ikke å snakke om at frp-velgere ofte ikke har peiling på hva de egentlig stemmer på, og ikke har satt seg inn i programmet i det hele tatt (ikke det at det alltid virker som om frp-politikerne selv heller har helt oversikt over akkurat det....)

Det er akkurat slike fordommer jeg mener... Hva vet du om det? Om at ikke FRP-velgere har satt seg inn i programmet deres?

__________________
fra MorStine og femmerbanden; '99, '00, '04, '06. Pg '20 Fem flotte gutter!
MorStine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-07, 13:15   #54
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pinlig innrømmelse ...

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Og hva er pinlig?

At man har samme ideologi som FrP står for?

Opprinnelig lagt inn av MorStine, her.

Det er akkurat det jeg mener. Synes det er synd at de som ikke er enig i ett partis politikk skal stemple det parties velgere som mindre begavet ol... Selv om jeg synes mange andre partis meninger er helt på tryne, som blandt annet mye av det SV står for, er jeg da ikke ned på velgerne som stemmer SV...

Stoooor forskjell. SV fører en sosial politikk, en politikk som støtter de svake. FrP gjør nøyaktig det motsatte.

Men det er forøvrig bra at du ikke ser ned på dem som har omtanke for andre, og har det nedfelt i partiprogrammet.

Og nei, jeg stemmer ikke SV.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-07, 13:55   #55
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.071
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pinlig innrømmelse ...

Opprinnelig lagt inn av MorStine, her.

Det er akkurat slike fordommer jeg mener... Hva vet du om det? Om at ikke FRP-velgere har satt seg inn i programmet deres?

Det kalles ikke fordommer, det kalles erfaringer....
(jeg skrev heller ikke alle, men at frp-velgere ofteikke vet hva de egentlig har stemt på)

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-07, 14:07   #56
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pinlig innrømmelse ...

Synes det er utrolig vanskelig å diskutere politikk på sånne forum som dette. Skulle ha sagt så mye om mye, men det er jo klin umulig.

Om det dreier seg om Ap, SV, H, FrP osvosv, så har alle mer elle mindre tabbet seg ut med ulike kommentarer og meninger.
Jeg stemte nok Ap første gangen jeg stemte, sikkert fordi jeg vet mine foreldre stort sett har stemt det. Det ble med den ene gangen iallfall

Foreløpig finnes ikke mitt optimale parti, men jeg står selv på ei liste ved kommunevalget. Jeg er ikke stolt av alt mitt parti står for, men det er iallfall det jeg har mest til felles med.
Å diskutere hvem som er teit, dum osv fordi man stemmer på andre enn seg selv er jeg ikke med på - DET er lavmål, synes jeg. Det finnes mange fordommer, men alle er ikke sanne vel?

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-07, 16:08   #57
MorStine
*elsker ENGA*
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.042
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Sv: Pinlig innrømmelse ...

Opprinnelig lagt inn av maribo, her.

Synes det er utrolig vanskelig å diskutere politikk på sånne forum som dette. Skulle ha sagt så mye om mye, men det er jo klin umulig.

Om det dreier seg om Ap, SV, H, FrP osvosv, så har alle mer elle mindre tabbet seg ut med ulike kommentarer og meninger.
Jeg stemte nok Ap første gangen jeg stemte, sikkert fordi jeg vet mine foreldre stort sett har stemt det. Det ble med den ene gangen iallfall

Foreløpig finnes ikke mitt optimale parti, men jeg står selv på ei liste ved kommunevalget. Jeg er ikke stolt av alt mitt parti står for, men det er iallfall det jeg har mest til felles med.
Å diskutere hvem som er teit, dum osv fordi man stemmer på andre enn seg selv er jeg ikke med på - DET er lavmål, synes jeg. Det finnes mange fordommer, men alle er ikke sanne vel?

Jeg må si meg 100% enig i det Maribo skriver her.. Er enig med deg i alt, så nær som hvilket fotball lag du holder med Håper vi slår dere på søndag

__________________
fra MorStine og femmerbanden; '99, '00, '04, '06. Pg '20 Fem flotte gutter!
MorStine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-07, 17:13   #58
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Pinlig innrømmelse ...

Opprinnelig lagt inn av Pippilotta, her.

Jeg syns jo det er enda mer merkelig dere tabber dere så lodrett ut som voksne! :skratter: Stemme Sv da, gitt!!!

Jeg trenger ikke tilstå noe som helst, men måtte bare kommentere denne - for du tar jo så feil Pippilotta. SV er et flott valg! Det er bare så enkelt som det.

  Svar med sitat
Gammel 06-05-07, 00:44   #59
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pinlig innrømmelse ...

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

SV er et flott valg! Det er bare så enkelt som det.

...eh... nei!!

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-07, 01:16   #60
Mamarazzi
Jazzbabe
 
Mamarazzi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
Innlegg: 1.640
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pinlig innrømmelse ...

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

For ikke å snakke om at frp-velgere ofte ikke har peiling på hva de egentlig stemmer på, og ikke har satt seg inn i programmet i det hele tatt (ikke det at det alltid virker som om frp-politikerne selv heller har helt oversikt over akkurat det....)

Men det har ALLE andre...

__________________
Venner er de brødre og søstre man selv velger
Mamarazzi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no