Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Brunost/prim-liknende på noe annet enn melk? - og andre melkefrie kalsiumkilder

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-08-13, 12:31   #21
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brunost/prim-liknende på noe annet enn melk? - og andre melkefrie kalsiumkilder

På Kinsarvik sin nettbutikk har de sojasjokolademelk i porsjonspakninger.



Her er innholdsfortegnelsen
Ingredienser: Vann, økologisk rårørsukker, økol. avskallede soyabønner (7,2%), økol. maltodextrin, økol. sjokolade (1,1%), økol. fettfattig kakao (1%), naturlig kakao ekstrakt (0,2%), havsalt, stabilisator: carrageenan.



Næringsverdi pr 100 ml:

Energi 83 kcal/350 kJ

Protein 3,9 g.

Karbohydrater 11,2 g.

Fett 2,4 g.

-------------------------
De har utsalg på Sandvika Storsenter og stort utvalg

I butikken mener jeg bestemt at jeg har sett hasselnøtt-sjokolademelk i literpakning også. Jeg har helt sikkert sett hasselnøttmelk der hvertfall.


I butikken (ikke nettsidene) har de også, hvertfall nå, inne en sjokolademandelmelk. Dette er det som står på pakningen:


Ingredients
Water, Agave syrup*, almond* (2,7%), Cocoa powder* (1%), inulin* (agave fibre*), salt, natural almond flavouring*, natural almond flavouring*, natural cocoa flavouring*.

*From Organic farming

Nutritional Information
Per 100g:
Energy Value 191kJ/46kcal, Fat 2,1g, of which saturates 0,6g, monounsaturates 1,1g, polyunsaturates 0,4g, Fibre 0,1g, Proten 0,5g, salt 0,1g

Og den er glutenfri, laktosefri, sojafri, dairy-free.

Rissjokolademelk eller havresjokolademelk har jeg ikke sett etter.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 12:35   #22
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brunost/prim-liknende på noe annet enn melk? - og andre melkefrie kalsiumkilder

Og dette er i en ss nesquick-pulver (kommer i tillegg til melka da):

Kalorier Kcal 40,7495 Kcal
Kilojoule 170,5 Kj
Protein 0,55 gram
Karbohydrater 8,8 gram
Fett 0,33 gram

Men jeg finner ingen innholdsfortegnelse på nett

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 12:40   #23
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brunost/prim-liknende på noe annet enn melk? - og andre melkefrie kalsiumkilder

De har soyasjokolademelk (Alpro) i trepakninger med sugerør i nesten alle matvarebutikker. Jeg liker best å kjøpe akkurat disse til å ha i barnehagen i tilfelle kakao og sånt, for da slipper de å åpne en stor kartong og la den gå ut på dato om det er lenge til neste gang de har kakao. Veldig geniale.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 12:43   #24
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brunost/prim-liknende på noe annet enn melk? - og andre melkefrie kalsiumkilder

Åja

Jeg kjøper dem ikke men så dem tilfeldigvis i nettbutikken nå når jeg surfet etter mandelmelken så tenkte at da kunne jeg jo tipse om dem.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 13:59   #25
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brunost/prim-liknende på noe annet enn melk? - og andre melkefrie kalsiumkilder

Det irriterer meg at de ikke kan skrive nøykatig hvor mye sukker det er i. Nå må jeg jo bare tippe at det er et sted mellom 95 og 7% omtrent. De er uansett altfor søte til å være noen slags hverdagsdrikk, ser jeg.

Ellers har jeg både Kinsarvik, Røtter, Den Gode Jord, Helios og diverse Sunn Kost osv. i nærheten. Mine lokale supermarkeder har også et godt utvalg soya-, ris- og havreprodukter.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no