Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #5

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-05-20, 16:57   #601
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.637
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av My, her.

I alle fall ikke når de er 2 år.

Ikke på sklier en gang?

annemede er ikke aktiv  
Gammel 27-05-20, 18:11   #602
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.394
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Ikke på sklier en gang?

Nei, ikke vet jeg altså, jeg bare tenker at en som mener at toåringen må ha hjelm for å bevege seg utendørs neppe lar den samme toåringen klatre opp sklier uten å passe på.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 28-05-20, 06:45   #603
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.972
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Jeg har begynt å pendle igjen (byttet jobb) og lurer på hvorfor noen folk må bruke så himla mye parfyme. Øyne og nese renner og jeg får sykt hodepine. Sist jeg pendlet husker jeg at jeg spurte Vy om de kunne ha en parfymekampanje. Det er mange som plages av andres parfymebruk ass. Jeg har måtte flytte meg mange ganger, selv om jeg satt der først. :dobbeltsukk:

Avatar er ikke aktiv  
Gammel 28-05-20, 07:17   #604
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Det med parfyme skjønner jeg ikke. Lett friskt og lite, ja, men mye og tungt? Det er jo bare kvalmende? Jeg har hatt flere jobber der kollegaer har både blitt baksnakket og tilsnakket, men det virker som de ikke skjønner at alle rundt synes det er ubehagelig? Det er vel ikke intensjonen ved bruk?

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv  
Gammel 28-05-20, 08:00   #605
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.677
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Når det gjelder parfyme/ after shave tror jeg ikke de som har på mye kjenner det selv, derfor tar de på enda mer.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 28-05-20, 08:22   #606
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.808
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Så trøtt. Så lei av å sove dårlig for tiden.

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 28-05-20, 08:30   #607
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.951
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Når det gjelder parfyme/ after shave tror jeg ikke de som har på mye kjenner det selv, derfor tar de på enda mer.

Det tror jeg du har rett i. Svigermor fikk en skikkelig øyeåpner da hun ble bestemor. Snuppa var første barnebarn, men snuppa lagde en høy og plagsom ule-lyd hver gang svigermor holdt henne. Som hun ikke lagde hos noen andre. Heldigvis klarte mannen min å si at det muligens var parfymen hun reagerte på og svigermor vasket det bort. Og så sluttet ungen å ule med en gang.

Nå er det svigermor som klager på andres overdrevne bruk av parfyme.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv  
Gammel 28-05-20, 09:04   #608
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.962
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Selv om jeg har min egen tråd å gruffe i så gruffer jeg over MS her også. At det finnes slike vonde sykdommer og at det nå skulle ramme oss.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv  
Gammel 28-05-20, 09:06   #609
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Det finnes ikke lett parfyme, kanskje lite parfyme. Jeg synes mange av de såkalte sommerduftene svir på øynene, jeg blir tett i nesen, tungpustet og lager pipelyder når jeg puster.

Jeg har vært ute å syklet noen kvelder og irriterer meg over det samme. Det er godt parfymerte kvinner både i skogen og langs sykkelveiene. Litt mindre om morgenen.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv  
Gammel 28-05-20, 09:58   #610
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Jeg har brukt 15 år på å lære opp familien til å sette ting INN I OPPVASKMASKINEN. Det tok bare 14 dager uten maskin å venne dem AV med det igjen, og jeg lurer nå på om vi ser på 15 nye år...?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 28-05-20, 10:15   #611
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.394
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg har brukt 15 år på å lære opp familien til å sette ting INN I OPPVASKMASKINEN. Det tok bare 14 dager uten maskin å venne dem AV med det igjen, og jeg lurer nå på om vi ser på 15 nye år...?

Vi fikk, ny oppvaskmaskin i fjor. Den gamle maskina var slik at døra aldri var helt lukket inntil øverst, utenom når maskina var i gang, eller nettopp var ferdig. Ellers var den bare satt løst inntil, men ikke helt igjen. Lukket dør var derfor tegn på at innholdet i maskina var rent (og gud forby at noen skulle tømme den uoppfordret ), og det skitne ble derfor satt i vasken. Den nye oppvaskmaskina er fancy og smart, der glir døra igjen av seg selv, og lukker seg med et lite knepp, uansett om man dytter den inntil eller ikke. Den er dermed alltid lukket (med mindre den står helt åpen, slik at døra er nede og i veien for alle som går forbi). Det betyr at man faktisk er nødt til å åpne døra, for å vite om innholdet er rent eller skittent, det holder ikke å bare kaste et blikk på den. Dette har ikke gått inn hos husets yngre beboere, som fortsatt er av den oppfatningen at lukket dør = rent innhold, og det skitne kan settes i vasken. Og når først én har satt noe i vasken så er det definitivt et bevis på at man ikke kan sette inn i oppvaskmaskina, så da setter alle de andre også sitt i vasken. Resultatet er full vask og kjøkkenbenk, selv om oppvaskmaskina er tømt og klar til å fylles opp.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 28-05-20, 10:39   #612
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

OMG, jeg hadde klikket, My!

Kansje laminere en sånn lapp som er grønn på ene siden og rød på den andre, som man kan henge på maskinen om det er rent eller skittent i maskinen? Sånn som på jobb?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 28-05-20, 10:46   #613
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.500
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Her har storebror ansvar for oppvaskmaskinen, det fungerer ganske greit.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv  
Gammel 28-05-20, 10:52   #614
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.972
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Det finnes ikke lett parfyme, kanskje lite parfyme.

Helt enig!!

Avatar er ikke aktiv  
Gammel 28-05-20, 11:15   #615
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.394
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Jeg er glad jeg ikke reagerer på parfymelukt, for det er jammen mange som bruker en del, så jeg skjønner godt at det er plagsomt for dere som reagerer på det. Luktesansen min er forresten ikke helt på plass igjen etter covid-19, så nå merker jeg enda mindre til det. Aldri så galt at det ikke er godt for noe. Selv bruker jeg aldri parfyme.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 28-05-20, 12:37   #616
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.677
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Jeg klarer ikke strukturere meg på hjemmekontoret idag.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 28-05-20, 14:50   #617
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.395
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Korsryggen protesterer heftig og jeg går som ei gås. Det er bare muskulært, men det er irriterende og hemmende nok. Må nok finne fram risposen igjen..

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv  
Gammel 28-05-20, 15:33   #618
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Vi har fått en trampoline nabo på andre siden av hekken ved terrassen vår. En gjeng 11/12 åringer holder på flere timer om dagen. I dag hadde jeg fri og det er fint vær og skolen deres sluttet tydelig vis tidlig. Og så stygg språkbruk de har.

Elisabet er ikke aktiv  
Gammel 28-05-20, 15:38   #619
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.999
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #5

X. Igjen må jeg følge ene guttungen fordi x ikke evner å ha oversikt. Det lå ikke inne i planen min for ettermiddagen.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå  
Gammel 28-05-20, 16:33   #620
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.677
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Jeg irriterer meg over gutter i alderen 5-8 trinn som hyler og skriker på trampoline og generelt når de er ute.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no