Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Dra eller bli hjemme - 2

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-12-13, 18:38   #1
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Dra eller bli hjemme - 2

Storesøster har fått omgangssyken, begynner å kvikne til nå. Skal feire med to andre familier i morgen (nær slekt) og hun har gledet seg lenge.

Tar man smittehensyn på en slik dag og holder seg hjemme, eller drar vi? Hunger størst av barna, og forstår at hun ikke kan ha de minste på fanget. Jeg heller mot å dra, ødelegger julen både for henne og broren om vi ikke drar. Vi har sagt fra at hun er syk i dag, så da håper jeg at de andre sier fra om det er et problem.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-13, 18:39   #2
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.712
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dra eller bli hjemme - 2.

Jeg hadde ikke dratt, og hadde blitt grinete om noen dukket opp dagen etter at de hadde kastet opp. Mitt svar er preget av at begge guttene mine har spydd i helgen, så vi har tenkt over hva vi hadde gjort i samme situasjon.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-13, 18:43   #3
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.047
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dra eller bli hjemme - 2.

I vår familie er det aksept for å møtes slike dager, selv med omgangssjuka. Skjer sjelden at noen smittes faktisk.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-13, 18:46   #4
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.832
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dra eller bli hjemme - 2.

Jeg synes du skal spørre de andre rett ut om det er OK. Jeg ville blitt hjemme.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-13, 18:47   #5
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dra eller bli hjemme - 2.

Det er det jeg tenker også syrin. Dette er årets viktigste dag for de små, og søsken må jo uansett finne seg i å bli eksponert. Hadde det vært en hvilken som helst annen dag hadde vi holdt oss hjemme, men det er bare en julaften.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-13, 18:47   #6
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.437
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dra eller bli hjemme - 2.

Jeg hadde blitt hjemme så du ikke risikerer å smitte de andre familiene. Men spør hva de synes? Du kjenner dem best.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-13, 18:49   #7
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dra eller bli hjemme - 2.

Jeg hadde nok ikke dratt, og også mugnet om noen kom til oss dagen etter oppkast. I min familie har vi noen som ikke hadde brydd seg og andre som hadde blitt så sure at de hadde gått hjem ...

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-13, 18:50   #8
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dra eller bli hjemme - 2.

Vi får ta en prat en med de i morgen. Vi må dit for å hente gavene i så fall, og litt julemat ( det er vi som har kjøpt den og vi som skal lage den, usikker på om noen andre greier det rett og slett)

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-13, 18:50   #9
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.063
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dra eller bli hjemme - 2.

Jeg hadde blitt hjemme. Hvis dere drar bør dere i hvert fall være helt sikre på at de dere skal til synes det er greit å ta sjansen. Jeg hadde ikke ønsket meg gjester med så nylig omgangssyke, da er det jo mulig at dere andre har smitten i kroppen. Bill.mrk. omgangssykeutbrudd i tur og orden siste uken.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-13, 18:54   #10
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dra eller bli hjemme - 2.

Jeg hadde i alle fall ikke forventet av andre at de holder en "frisk" unge hjemme på julaften, hvis jeg visste at h*n hadde blitt veldig lei seg.

Det er jo ikke sånn at alle blir smittet by default.

Vi får se, fortsatt er det jo en fare for at en av oss andre blir syke, da må vi jo være hjemme.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-13, 19:04   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dra eller bli hjemme - 2.

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

I vår familie er det aksept for å møtes slike dager, selv med omgangssjuka. Skjer sjelden at noen smittes faktisk.

Samme her, vi har omgangssyka en gang i skuddåret, kan ikke huske sist engang, mange år siden. Og jeg tror ikke noen i min familie har hatt det på årevis heller. Så her hadde det gått greit, både svigers og min familie ville at vi skulle ha kommet fremfor å bli hjemme.
MEN, er man usikker på sånt noe, bør man selvsagt snakke med de man skal dra til og la DE få bestemme det, egentlig.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-13, 19:06   #12
indie
Bør lage seg en tittel selv
 
indie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
Innlegg: 1.195
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dra eller bli hjemme - 2.

Jeg ville ikke hatt noen problemer med å få besøk av et barn som hadde vært syk dagen før på julaften. Hvis det gjaldt egne barn ville jeg spurt vertskapet først, men kjenner jeg vår egen familie rett hadde det ikke vært noe problem.

Hun er i tillegg ti år, og det er mye lettere å unngå at hun smitter andre enn om det var et småbarn.

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-13, 19:14   #13
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.617
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dra eller bli hjemme - 2.

Jeg ville spurt de andre.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-13, 19:20   #14
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dra eller bli hjemme - 2.

Spør de andre og ha lav terskel for å holde dere hjemme.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-13, 19:20   #15
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.518
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dra eller bli hjemme - 2.

Jeg ville spurt de andre. Men om jeg hadde fått et sånt spørsmål så ville jeg sagt ja til at de kunne komme.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-13, 19:22   #16
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dra eller bli hjemme - 2.

Eg hadde aldri reist. Og eg hadde blitt rimelig vrang om nokon dukka opp med ein ekstra julepresang på denne måten. Men om legger fram problemstillingen til dei andre gjestene, så kan det bli opp til dei om dei tar den risikoen eller ei.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-13, 19:22   #17
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.155
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dra eller bli hjemme - 2.

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg ville spurt de andre. Men om jeg hadde fått et sånt spørsmål så ville jeg sagt ja til at de kunne komme.

Samme her.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-13, 19:46   #18
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.084
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dra eller bli hjemme - 2.

Sier som de andre - spør.

For min egen del: Jeg hadde tatt i mot dere med åpne armer, vi tåler å bli smittet med omgangssyke på julaften - sjansen er jo stor for at man ikke blir smittet tross alt. For meg hadde det vært nitrist å vite at noen satt hjemme alene fordi de hadde blitt syke.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-13, 19:50   #19
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dra eller bli hjemme - 2.

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

For meg hadde det vært nitrist å vite at noen satt hjemme alene fordi de hadde blitt syke.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-13, 19:55   #20
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dra eller bli hjemme - 2.

Jeg ville ikke truffet dere. Vi reiser alltid i romjulen og tanken på at jeg måtte kansellert en flytur for meg og hele min familie fordi en eller flere av oss hadde blitt smittet av omgangssyke gjør meg aggressiv.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no