Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Flott kake til 10-årsjubilanten?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-03-12, 21:16   #21
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Flott kake til 10-årsjubilanten?

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Er jo bare å lage tilsvarende større kake slik at de passer :knis:

Har ikke tenkt å bake til hele skolen til jubilanten altså



Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Smart, Maxine!

Tja... Tips. Ha nok smørkrem utenpå kaka, før du legger på lokk, sånn at du ikke får kake som skjærer hull i lokket.

Kjeks til hjul er sikkert lurt!

Skjærer hull i? har alltid brukt masse krem når jeg lager lokk på, så det ikke blir skjoldete under

Vurderer nå om jeg kan bake kake på torsdag, som pyntes lørdag.. det hadde spart meg for veldig mye. Skal bort i helga, men kaka kan evnt stå i bilen så den holder seg kaldt til den skal fylles og pyntes.. Går det an å lage sjokoladekake med kefir eller noe? De holder seg jo lenge...

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 22:53   #22
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Flott kake til 10-årsjubilanten?

Ja, altså skarpe kanter på selve kaka, som skjærer seg gjennom lokket. Mend et høres ut som om du har teken.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 06:19   #23
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Flott kake til 10-årsjubilanten?

Ah, slik ja. Nei, det er ikke noe pent! Bruker heller litt ekstra krem for sikkerhets skyld

Men et spm til Hvis jeg baker selve kaka i dag, f.eks. sjokoladekake med kefir eller noe som holder seg godt - pynter den i morgen kveld.. Kan jeg gjøre det, og fryse den, eller klarer den seg i kjøleskapet ferdigpyntet i tre netter? Skal bort i helga, og ser for meg at jeg ikke kommer til å ivre slik ekstremt mye etter å gjøre dette lørdag hvis fredagen blir noget fuktig

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 15:21   #24
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Flott kake til 10-årsjubilanten?

Jeg personlig synes ikke det gjør noe. Smaker ikke vondere av den grunn!

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no