Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Om du skulle kjøpt middagstallerkener i dag...

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-02-21, 09:09   #21
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.491
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Om du skulle kjøpt middagstallerkener i dag...

Nehh, jeg vil ikke ha hvite altså. De vi skal bytte ut er hvite i bunnfargen med en... vel, oe sent 90-talls blomsterkrans på.

Jeg er ikek voksen nok til helt hvite, men disse fra 1998 er mulsgens ikke helt retro nok til å være kule enda. Og altså utslitt.

Egentlig kunne jeg tenkt meg en i hver av regnbuens farge omtrent, men DET gir krise i heimen. For brått vil begge jentene ha det lilla. Og minste blir hylende sint om hun ikke får det, og mellomst blir bare mutt og lei seg for at minstemor alltid får det som hun vil.

Nøytalt og lyst har jeg i penservise, hverdagsserviset kan være litt liv over.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-21, 09:14   #22
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.424
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Om du skulle kjøpt middagstallerkener i dag...

Jeg kjøpte helt hvite, klassiske, men endte opp med bare å bruke det til pent. Det er litt kjedelig. Har kjøpt grove i keramikk fra House Doctor. Elsker dem!

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-21, 09:45   #23
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.217
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Om du skulle kjøpt middagstallerkener i dag...

Jeg kjøpte Rørstrand servise for tre år siden, både små, store og dype tallerkner, samt noen kopper, og har supplert litt underveis til jul og bursdag med skåler, eggeglass og flere kopper. Jeg har fargen som heter is/grå. Jeg har kjøpt mesteparten på outlet i Sverige, så de var ikke så dyre. Har vært veldig fornøyd med kvaliteten så langt, og syns de er fine nok til å bruke både til hverdags og fest. Jeg orker ikke å ha to typer servise.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-21, 10:43   #24
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om du skulle kjøpt middagstallerkener i dag...

Til kvardags med ungdommar i hus er eg glad vi har Ikea sitt kvite 365. Då slepp eg tenke på at noko skal bli knust Når alle er flytta ut skal eg kjøpe nytt av det meste!

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-21, 11:04   #25
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om du skulle kjøpt middagstallerkener i dag...

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Så dumt! Da noterer jeg det.

Å, du ønsker deg det, du har det ikke allerede? I tilfelle vil jeg avbefale alt fra Grand Cru, alt vi noensinne har hatt fikk skår veldig fort.

Vi har Teema fra Iittala, og jeg er veldig skuffet. Stygge riper i alle tallerknene.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-02-21, 11:19   #26
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.394
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om du skulle kjøpt middagstallerkener i dag...

De samme som jeg har. Marimekko Siirtolapuutarha

https://www.kitchn.no/nettbutikk/ser...er/063304-191/

Fortsatt veldig glad i dem!

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-02-21, 11:20   #27
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.333
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Om du skulle kjøpt middagstallerkener i dag...

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Lyngby Rhombe. Har nylig begynt å samle.

Å, for en fin serie!

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-21, 11:43   #28
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.843
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Om du skulle kjøpt middagstallerkener i dag...

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Rosendahl grand cru.

Min bror har de og han er veldig fornøyd.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-21, 11:44   #29
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Om du skulle kjøpt middagstallerkener i dag...

Opprinnelig lagt inn av My, her.

De samme som jeg har. Marimekko Siirtolapuutarha

https://www.kitchn.no/nettbutikk/ser...er/063304-191/

Fortsatt veldig glad i dem!




Jeg kunne veldig gjerne tenkt meg Mys Marimekko-servise på hytta Jeg har krus og frokosttallerkener i Marimekko på fjellhytta (i kombinasjon med hvitt Teema). Nå samler jeg på servise til kysthytta, Jada - har plutselig hytte både her og der Der har jeg planer om å kombinere hvitt Teema med orange Origo-kopper og frokostskåler

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-21, 11:45   #30
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.717
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om du skulle kjøpt middagstallerkener i dag...

Opprinnelig lagt inn av My, her.

De samme som jeg har. Marimekko Siirtolapuutarha

https://www.kitchn.no/nettbutikk/ser...er/063304-191/

Fortsatt veldig glad i dem!

Åh, E L S K!
Forrige gang jeg fikk servise, var til bryllupet. Mulig jeg må gifte meg igjen?

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-21, 11:49   #31
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Om du skulle kjøpt middagstallerkener i dag...

Vi fikk servise til bryllupet for 15 år siden, og jeg er altså bare så MØKK LEI det mønsteret som ALLTID skal glo opp på meg. Hvert eneste måltid. Ikke en eneste middagstallerken har gått LITT i stykker, alt er helt og komplett og mønstrete. Aldri om jeg kjøper mønstrete servise igjen, som skal være til daglig bruk.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-21, 11:54   #32
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.160
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Om du skulle kjøpt middagstallerkener i dag...

Jeg bor ikke langt fra Figgjo og er godt kjent med serviser derfra. Har bare gode erfaringer, og synes kvaliteten er veldig god.
Grunnen til at jeg valgte Lyngby i stedet er fordi det er ganske tidløst, og jeg liker det opphevede (?) mønsteret. I tillegg har de noen deler som er i ulike fine farger som jeg falt pladask for.

Jeg har også hatt mønstrete service og ble temmelig lei etterhvert. Men hvitt er jo enkelt å kombinere med farger og mønster hvis man vil ha det mer festlig.

Jeg hadde forøvrig mest lyst på svart servise, men ombestemte meg etter å ha testet ut Mangnor noir. Det blir veldig fort slitt altså.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-21, 11:56   #33
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om du skulle kjøpt middagstallerkener i dag...

Ble litt forelska i Arabia Sunnuntai da jeg så det hos Arabia i Helsinki pre-covid.
https://arabia.fi/eng/products/sunnuntai

Arabia har mange fine, syns jeg. Esteri f.eks.
Eller det litt mer diskrete og "retro-aktige": https://arabia.fi/eng/products/mainio-sarastus

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-21, 12:22   #34
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.884
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Om du skulle kjøpt middagstallerkener i dag...

Bruktbutikkene har mye fint... det er veldig mye man kan bruke penger på som er morsommere enn tallerkner, så her kjøpes den slags på den lokale bruktsjappa. Til hverdags brukes det en blanding av noen veldig fargeglade og totalt uslitelige tallerkner fra det glade 70-tall arvet etter min mor og diverse fra bruktbutikken. Det blir ofte dekket med ulike tallerkner, det synes jeg bare er fint. Jeg er i hele tatt ganske avslappet til sånt og synes det er stas å kjøpe brukt, både av miljøhensyn og økonomihensyn.

Til finbruk har jeg så vidt klart å skrape sammen 6 stk Rokokko fra Egersund, alle gamle/antikke. Jeg hadde fire etter bestemor og har funnet to til i bruktbutikker. Jeg har også noen Blå fasan etter min mor, men håper å få tak i flere. Ellers fikk vi komplett middagsservise Cellini fra Villeroy og Boch når vi giftet oss, men jeg er ikke spesielt glad i det, det er kjedelig og hvitt. Bruker heller diverse annet.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-21, 12:27   #35
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om du skulle kjøpt middagstallerkener i dag...

Enig om det med bruktkjøp, ja. Har muligens bruk for noen glass snart, og tenker å sjekke bruktbutikkene for å kjøpe det.
Har middagstallerkener fra Malamas tid (), 90-tallet, som står øverst i skapet og venter på å bli retro. Imens bruker jeg mine hvite nokså nye restauranttallerkener, som jeg angrer på for det er så kjedelig med hvite.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-21, 12:34   #36
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.491
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Om du skulle kjøpt middagstallerkener i dag...

Mine fra 90 tallet har vært i kontinuerlig bruk og er utslitt.

Men jeg vil ikke ha kjedelig hvite nye nei

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-21, 12:35   #37
Cabrel
Aktiv
 
Cabrel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 230
Cabrel er litt kulCabrel er litt kul
Standard

Sv: Om du skulle kjøpt middagstallerkener i dag...

Vi har Suomi fra Rosenthal, og har brukt serviset daglig siden 2002. Det er hvitt, klassisk og pent - og holder seg veldig godt.

Lyngby Rhombe er også veldig flott, hadde jeg skulle kjøpt meg noe nytt nå, så hadde det stått høyt på listen.

Cabrel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-21, 12:38   #38
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.491
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Om du skulle kjøpt middagstallerkener i dag...

Om mumi-serviset hadde hatt middagstallerken hadde jeg sterkt vurdert det, men det blir for smått.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-21, 12:40   #39
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.394
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om du skulle kjøpt middagstallerkener i dag...

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

Bruktbutikkene har mye fint... det er veldig mye man kan bruke penger på som er morsommere enn tallerkner, så her kjøpes den slags på den lokale bruktsjappa. Til hverdags brukes det en blanding av noen veldig fargeglade og totalt uslitelige tallerkner fra det glade 70-tall arvet etter min mor og diverse fra bruktbutikken. Det blir ofte dekket med ulike tallerkner, det synes jeg bare er fint. Jeg er i hele tatt ganske avslappet til sånt og synes det er stas å kjøpe brukt, både av miljøhensyn og økonomihensyn.

Til finbruk har jeg så vidt klart å skrape sammen 6 stk Rokokko fra Egersund, alle gamle/antikke. Jeg hadde fire etter bestemor og har funnet to til i bruktbutikker. Jeg har også noen Blå fasan etter min mor, men håper å få tak i flere. Ellers fikk vi komplett middagsservise Cellini fra Villeroy og Boch når vi giftet oss, men jeg er ikke spesielt glad i det, det er kjedelig og hvitt. Bruker heller diverse annet.

Til finbruk har jeg noen flotte håndlagde og derfor ikke helt like tallerkner, laget av en lokal keramiker, som var min (og sikkert din) formingslærer på u-skolen. Er veldig glad i dem og kommer nok aldri til å bytte dem ut frivillig, og vil få problemer med å erstatte dem om de går i stykker. Men har til sammen 10 stk, og har hatt dem i mange år nå, de er veldig robuste og brukes bare til fint, så forhåpentligvis varer de lenge.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-02-21, 12:42   #40
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.884
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Om du skulle kjøpt middagstallerkener i dag...

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Til finbruk har jeg noen flotte håndlagde og derfor ikke helt like tallerkner, laget av en lokal keramiker, som var min (og sikkert din) formingslærer på u-skolen. Er veldig glad i dem, og vil få problemer med å erstatte dem om de går i stykker. Men har til sammen 10 stk, og de er veldig robuste og brukes bare til fint, så forhåpentligvis varer de.

Ja, det var han, iallfall i tegning og i smia. Jeg har sett tallerknene hans, de er kjempefine, men sikkert ikke så lette å få tak i, nei.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no