Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Gamle katter som blir uoppdragne

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-02-21, 13:26   #21
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.975
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gamle katter som blir uoppdragne

Gamle katter kan bli demente og forandre seg drastisk. 13 år er en ganske gammel pus, så det spørs om det er så mye å gjøre med det. Har ei på 14 som og forandrer personlighet nå, litt etter litt.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-21, 13:27   #22
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.005
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gamle katter som blir uoppdragne

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Katter kan også bli demente, jeg bare nevner det. Vi hadde katt og på sine gamle dager begynte han å gjøre veldig mye rart og utypisk, som å gjøre fra seg inne i møblene og sånn.

Han hadde for øvrig også bulimi. Så det var i grunnen mye som var rart med ham.

Ja, vi har vurdert demens. Nå er han så innmari snål fra før, men likevel, jeg føler at det har bikket helt over.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-21, 17:19   #23
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.496
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gamle katter som blir uoppdragne

Opprinnelig lagt inn av Einhyrningur, her.

Det er ikke lenge siden han var på sjekk, men kanskje ta en blodprøve å få sjekket ut dette før jeg bare konkluderer med at det er kattungen som er irriterende.


Våre katter har vært på sjekk en gang i året all tid vi har hatt dem, men dette ble ikke oppdaget før det ble tatt en utvidet seniorprøve eller noe slikt - jeg hadde aldri hørt om dette før vetrinæren ringte, så verdt å høre med de.

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-21, 18:03   #24
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.005
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gamle katter som blir uoppdragne

Opprinnelig lagt inn av Høst, her.

Våre katter har vært på sjekk en gang i året all tid vi har hatt dem, men dette ble ikke oppdaget før det ble tatt en utvidet seniorprøve eller noe slikt - jeg hadde aldri hørt om dette før vetrinæren ringte, så verdt å høre med de.

Smart. Takket faktisk nei til sånn prøve sist.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-21, 19:12   #25
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gamle katter som blir uoppdragne

Jeg hadde forøvrig et litt annet problem med den siste gamle katten jeg hadde.
Hadde en voksen hunnkatt, og tok inn en hjemløs katt jeg møtte på. Han var sannsynligvis ganske gammel, og tydeligvis revmatisk. Han ga blaffen i hunkatten for han ville bare spise, sove og kose. Hunkatten tolererte han også, men så da det var gått et år begynte hun angripe han, daske til han med poten og sånt. Og ikke så lenge etter at hun begynte med det fikk gamlekatten plutselig et voldsomt anfall. Slag kanskje? En time senere skjedde det igjen, enda voldsommere, og da bestemte jeg at det var på tide at han fikk dra til de evige jaktmarker. Får fortsatt tårer i øynene når jeg tenker på det. Han var sånn en vennlig og god katt.

Jeg lurer på om hunkatten kanskje merket at det var noe galt, og at det var derfor hun begynte å oppføre seg sånn.

Dette var jo en skikkelig avsporing. Jeg hadde visst behov for å mimre litt. Jeg savner virkelig å ha katt!

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no