Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Den store påsketråden 2021

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-03-21, 07:51   #61
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.495
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den store påsketråden 2021

Pynter vanligvis til/i palmehelgen ja

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-21, 08:10   #62
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.921
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den store påsketråden 2021

Jeg pynter ikke med mindre jeg finner noe påskepynt i en av flytteeskene. Jeg kjøper i hvert fall ikke mer å flytte på nå. Alt er nok på hytta i Troms.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-21, 08:44   #63
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.879
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den store påsketråden 2021

Vi har ingen påskepynt hjemme. Påsken feires jo på fjellet og av og i Spania. I fjor var første året vi var hjemme på sikkert 20 år...Kjøpte litt blomster og en vinhøne

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-21, 09:17   #64
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.334
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den store påsketråden 2021

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Tipper det blir pslmehrlgrn.

Jhuala varer helt til pslmehrlgrn.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-21, 09:36   #65
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.680
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den store påsketråden 2021

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Jhuala varer helt til pslmehrlgrn.

Korrigert nå.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-03-21, 09:57   #66
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.999
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Den store påsketråden 2021

Lurer på om jeg skal ta en ryddesjau i påsken.
Altså få det normalt ryddig nå, og ta dypdykk her og der.
Og klokke inn noen turer hvis været er fint.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-21, 10:09   #67
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store påsketråden 2021

Jeg har arvet påskeduk til bordet vårt, så nå blir det litt påskestemning. Jeg har ikke så mye pynt utover en absurd mengde påskeegg som har samlet seg opp over tid, og noen figurer jeg har fått her og der. Men liker godt å pynte med blomster, spesielt tulipaner, perleblomster og andre løkvekster.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-21, 22:52   #68
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Den store påsketråden 2021

Vi skal ha hjemmepåske, og flysoldaten kommer hjem på perm.
Vi overtar huset 19/3 og skal gi fra oss leiligheten 8/4, så det blir mye praktisk arbeid.
4/4 skal vi ha barnedåp, men den blir svært enkel og med kun de aller nærmeste.

Satser på at det blir tid til godis, brettspill og krim og at det kan bli noen fine stunder i solveggen med kakao og appelsin.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-21, 18:03   #69
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.358
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Den store påsketråden 2021

Jeg innser med stor sorg at våre planer nok går fløyten i år igjen. Leirskolepåske i nullsmitteland er nok ikke så aktuelt for vår kohort fra stedet med mest smitte nesten i hele landet. Det rare er at stedet selv ikke har varslet at de avlyser, eller at man ikke får komme fra våre regioner.

Nuvel, eldste studenten skal flytte i påsken, så det blir vel å kjøre noen turer med ham og ting til Campus Ås, tenker jeg.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-21, 18:19   #70
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store påsketråden 2021

Vi planlegger å male hytta utvendig de første dagene i ferien. Mannen, knerten og jeg. Snuppa blir med bestemor på deres hytte. (Bestemor er soleklar på at de vil ta risikoen. Hun er altfor ung til å rekke noen vaksine innen den tid.)

Resten av ferien håper vi kan tilbringe på hytteterrassen. Vi bestiller sol.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-21, 13:38   #71
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.839
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den store påsketråden 2021

Opprinnelig lagt inn av Addison, her.

Jeg innser med stor sorg at våre planer nok går fløyten i år igjen. Leirskolepåske i nullsmitteland er nok ikke så aktuelt for vår kohort fra stedet med mest smitte nesten i hele landet. Det rare er at stedet selv ikke har varslet at de avlyser, eller at man ikke får komme fra våre regioner.


Vår syvendeklassing var på leirskole i fjor høst og vi fikk beskjed om at det ble leirskole selv om det evt skulle bli rødt nivå og at de hadde planer klare for alle eventualiteter. Så kanskje er det håp likevel?

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-21, 14:01   #72
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.235
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Den store påsketråden 2021

Jeg blir så glad av denne tråden! Å glede seg til påske var akkurat det jeg trengte.

Jeg innser at familiebesøksplanene mine utgår, så jeg vil prøve å finne på noe fint her hjemme. Drømmer egentlig om turer ute med bål i skogen, men siden minstemann (1) kommer til å løpe kamikaze inn i bålet må jeg finne på noe annet.

Vi skal ha påskeeggjakt, male egg og henge opp i allergivennlige greiner, også har jeg tenkt å lage gode kaker, påskepynte muffins (koser meg barnslig mye med å farge krem og pynte), kjøpe inn noen nye spill, også må jeg finne noe fin påskepynt.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-21, 14:06   #73
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store påsketråden 2021

Vi gjorde en veldig hyggelig ting i fjor: vi skrev påskekrim sammen med bestefar. Han skrev første kapittel, sendte over til oss også skrev vi ett og sendte tilbake. Kjempegøy! Og vi fikk delt en opplevelse selv om vi ikke fikk være sammen.

Også har vi et Sherlock Holmes Puzzle Game det må være helt genialt å prøve seg på i påsken, jeg må bare finne det igjen ...

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-21, 15:11   #74
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.358
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Den store påsketråden 2021

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Vår syvendeklassing var på leirskole i fjor høst og vi fikk beskjed om at det ble leirskole selv om det evt skulle bli rødt nivå og at de hadde planer klare for alle eventualiteter. Så kanskje er det håp likevel?

Ja, de driver faktisk leirskolen der vi pleier å være, og må jo da ha rimelig god kontroll på smittevernet, så hvis de vil ha oss der, kommer vi til å reise. Snakket med venninnen min som også pleier å være der i påsken, vi var enige om å ha is i magen og se an hvordan det blir.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-21, 15:18   #75
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.847
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store påsketråden 2021

Apropos fjelltur: Mine slektninger som driver Leirvassbu i Jotunheimen har akkurat bestemt seg for å avlyse hele vinter- og påskesesongen for andre år på rad. De er avhengige av å leie inn mye hjelp for å drive, og kan ikke holde folk på gress med en så usikker smitte- og tiltakssituasjon som vi har nå.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-21, 15:21   #76
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.495
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den store påsketråden 2021

Opprinnelig lagt inn av Addison, her.

Ja, de driver faktisk leirskolen der vi pleier å være, og må jo da ha rimelig god kontroll på smittevernet, så hvis de vil ha oss der, kommer vi til å reise. Snakket med venninnen min som også pleier å være der i påsken, vi var enige om å ha is i magen og se an hvordan det blir.

Jeg kjenner at jeg ble litt nysgjerrig altså, familieleirskole?

Jeg harkollegaer som sender ungene på leir, og en som drar på famileileir hver sommer, men da var det mer samlivskurs for foreldrene, forsto jeg det som.

Men leirskole?

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-21, 15:39   #77
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.358
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Den store påsketråden 2021

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Jeg kjenner at jeg ble litt nysgjerrig altså, familieleirskole?

Jeg harkollegaer som sender ungene på leir, og en som drar på famileileir hver sommer, men da var det mer samlivskurs for foreldrene, forsto jeg det som.

Men leirskole?

Se prikk.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-21, 22:55   #78
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.495
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den store påsketråden 2021

Opprinnelig lagt inn av Addison, her.

Se prikk.

Det så kult ut. (langt mer min stil enn samlivskurs med misjonssambandet, for å si det sånn)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-21, 06:18   #79
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.750
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den store påsketråden 2021

Lever isolert igjen pga høyt smittetrykk her, så samvær med familien i påsken - og ellers også for den saks skyld - må dessverre utgå. Hvis det ikke skal snø tar jeg kanskje med hundene og kjører til fjells. Ikke noe problem med (brøytet) snø som allerede ligger på vei og parkeringsplass, men jeg har ikke bil som takler å starte og komme seg fram i mye nysnø.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-21, 06:50   #80
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.024
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den store påsketråden 2021

Nå ble jeg sykemeldt til over påske, og mannen fikk ferie de tre dagene i påskeuka, så vi skal kose oss sammen alle fire! Vi tenker en dagstur ett eller annet sted, hvor det blir kommer an på vær og smittetrykk. Håper på fint vær slik at vi kan kose oss litt ute også.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no