Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Pizzastein? Pizzastål? Give me the details!

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-03-21, 12:16   #81
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Pizzastein? Pizzastål? Give me the details!

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Det er helt sikkert mulig å lage et eget pizzastål, men da må man ha tilgang på stål. For oss ble det enklere å kjøpe. Nå lar vi papiret ligge hele steketiden, men kutter det litt i kantene, slik at det ikke går så langt utenfor pizzaen. Det gjorde rengjøringsjobben betydelig enklere.

Tilgang på stål er en fordel, og jeg ville ikke visst at det var en mulighet, så jeg hadde kjøpt et ferdig pizzastål altså, definitivt

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-21, 13:53   #82
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pizzastein? Pizzastål? Give me the details!

Opprinnelig lagt inn av Molly, her.

https://www.facebook.com/groups/pizzabakerne

Høres ut som en raus og fin gjeng
Medlemsskap pending, selvfølgelig - dette må oppleves.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-21, 14:12   #83
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pizzastein? Pizzastål? Give me the details!

Jeg fikk pizzastein til jul! Firkantet og ganske stor. Så nå gleder jeg meg skikkelig til å de om vi kan lage pizza som blir sprø under og ikke soggy i midten.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-21, 14:16   #84
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pizzastein? Pizzastål? Give me the details!

Jeg har trua på deg, Talullah. Mannen min lager nå NYDELIG pizza med sitt stål. (Vi spiser pizza litt for ofte etter at han fikk den presangen. )

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-21, 14:17   #85
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.385
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Pizzastein? Pizzastål? Give me the details!

Har ikke lest alle svarene, men anbefaler dette pizzastålet VELDIG sterkt: https://www.jernia.no/hjem-og-hage/g...BoC8U8QAvD_BwE Viktig at det varmes opp til 250-300 grader inni ovnen i minst 1/2 time først.

Så anbefaling nr. 2: Kjøpe halvstekte bunner fra det italienske supermarkedet på Vulkan. De er virkelig fantastisk bra, og vi har sluttet å bake selv etter at vi fant dem. Oppå der har jeg pizzasausen til Mutti (også så bra at jeg ikke engang lager selv) og revet ost. Og så topper jeg med digg fyll fra nevnte supermarked, f.eks. spicy salami på en og italiensk gorgonzola og mozzarella (igjen fra det supermarkedet) på en annen. Jeg skal sende deg bilder. Det er himmelsk godt. Ferdige på ca. fem minutter. Vi lager en og en så de er rykende varme når de serveres. Nyyyyt


Sist redigert av liefje : 25-12-21 kl 14:23.
liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-21, 14:21   #86
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pizzastein? Pizzastål? Give me the details!

Yum! Har fått pizzaSTEIN til jul.

Har skjønt at mange foretrekker stål altså, men vi får se hvordan det funker med steinen. Jeg syns den er penere iallfall. :shallow:

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-21, 14:21   #87
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pizzastein? Pizzastål? Give me the details!

Enig, Mutti sin saus er utrolig god.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-21, 14:24   #88
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.385
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Pizzastein? Pizzastål? Give me the details!

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Yum! Har fått pizzaSTEIN til jul.

Har skjønt at mange foretrekker stål altså, men vi får se hvordan det funker med steinen. Jeg syns den er penere iallfall. :shallow:

Å søren. Gammel tråd. Jaja. Regner med at du kan følge anbefaling nr. 2 også på stein. Hvis ikke får du rett og slett ønske deg stål neste gangen. Har møtt smeden som lager det, og kan ikke få lovprist det høyt nok.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-21, 18:50   #89
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pizzastein? Pizzastål? Give me the details!

Jeg tenker at det ikke er så stor forskjell på stein og stål, men at de to begge lager pizza som blir spesielt gode. Jeg synes pizza med tynn bunn er så utrolig mye bedre.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-21, 02:35   #90
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pizzastein? Pizzastål? Give me the details!

Ved første steking er den lite forskjell på stein og stål, de blir Crispy og får god bunn og skorpe.Hvis man skal steke flere bunner ser man helt tydelig forskjell. Steinen taper rått mye varme mens stålet holder relativt greit på runde 3 og 4.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-21, 11:19   #91
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pizzastein? Pizzastål? Give me the details!

Nå har jeg funnet en deigoppskrift jeg tenkte å prøve. Leste gjennom en av oppskriftene i den pizzabakergruppa, men det blir jo helt parodisk. Jeg vil ha en pizza slik en tradisjonell pizzabaker ville bakt den, og jeg tror ikke noe på at en slik står med narkovekt for måle opp 1,05 gram gjær, hever den i 17 ulike omganger med termometer i og hva har du.

Helt ok med langtidsheving og fermentering, men alt med måte. https://food52.com/recipes/75283-sev...ur-pizza-dough

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-21, 11:34   #92
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pizzastein? Pizzastål? Give me the details!

Mannen min lager fantastisk pizzadeig uten å bli fanatiker. En halv kilo pizzamel, godt med olje og en halv pose pizzagjær. Elter i 20 minutter og heve i minst en time.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-21, 11:36   #93
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pizzastein? Pizzastål? Give me the details!

Det er sånn jeg pleier å lage, men syns den ofte smaker litt mye mel når jeg baker den, så skal prøve lengre heving nå.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-21, 11:46   #94
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pizzastein? Pizzastål? Give me the details!

Ser jeg glemte å legge inn oppskriften mannen min bruker, men kan spørre ham om det fremdeles er interessant. Han begynner i hvert fall med å blande litt vann, mel og gjæret, og la dette stå en stund. Det bobler når han tar i resten av melet og elter i kjøkkenmaskin. Og så hever dette i 2-3 døgn. Smaker aldri mel av hans pizza, men jeg synes ofte det gjør det av den tykke pizzabunnen nordmenn ofte brukte før.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-21, 12:48   #95
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pizzastein? Pizzastål? Give me the details!

Pizzadeig skal vel egentlig lages på en surdeigsats. Mulig Input metoden gjør samme nytten. Jeg bruker Bølgen og Moi sin oppskrift. 320 gr tipo O hvetemel, Dallari er bedre enn Møllerens, men for en pris. 2 dl vann, 3 ss olje, 2 ts eller mindre tørrgjær. Hever mer enn to timer. Disse blir tynne og stekes sprø på 250 grader. Jeg ønsker meg pizzastål.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-21, 12:53   #96
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pizzastein? Pizzastål? Give me the details!

På Meny har de ofte «pizzauker» og da er alle pizzaingredienser på halv pris. Så vi kjøper skikkelig pizzamel i større kvanta da. Caputo heter det visst (håper ikke det bare er «mel» på italiensk, men det faktiske merkenavnet).

Knerten er ikke så glad i pizza med tynn bunn på restaurant fordi den «smaker tørt mel», men det gjør ikke pappa sin pizza.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-21, 13:08   #97
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pizzastein? Pizzastål? Give me the details!

Denne blir god:

https://www.godt.no/oppskrift/2449/p...eens-pizzabunn

Denne blir enda bedre:

https://pizzamani.no/napolitansk-piz...r-kald-heving/

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-12-21, 13:11   #98
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pizzastein? Pizzastål? Give me the details!

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Jeg ønsker meg pizzastål.

Pizzastål er veldig fint. Mannen byttet ut sin pizzastein med pizzastål, og liker det bedre, men jeg har ikke spurt nøyaktig hvorfor. Jeg får ikke lov å lage pizza, så da får han styre på selv.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-21, 14:27   #99
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pizzastein? Pizzastål? Give me the details!

Takk for tips til både ingredienser og oppskrifter.

Jeg vil tro at både sterkere varme slik at bunnen blir sprø, og langtidsheving slik at deigen får utvikle seg mer vil ta bort noe av melsmaken.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 26-12-21 kl 14:42.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-21, 15:01   #100
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pizzastein? Pizzastål? Give me the details!

Nå fikk jeg lyst på pizza. Det er første gang jeg har kjent at jeg har lyst på noe på 8 uker.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no