Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Den store påsketråden 2021

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-03-21, 11:33   #141
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.488
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den store påsketråden 2021

Vi har vært hjemme i påska i 8 eller 9 år. så det er jeg vant til, men det var i år vi for forsøte gang SKULLE reise, så da er det litt kjedelig når det ikke gikk (mest fordi; det ikke ikke i vinterferien, det gikk ikke i januar, det har ikke gått hver enste mulighet siden den ungen ble født)

Men egentlig har jeg ingen grunn til å klage, så det skal gå over denne gangen også. Så håper jeg været blir litt bedre enn det ser ut til, og at det er snø på fjellet innen rimelig kjøreavstand så vi kommer oss en eneste tur på ski i alle fall. Men crap, ja, det er vel enten jeg eller eldste som ikke har skisko da, mellomste tok hans fra i fjor, det hadde jeg glemt.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-21, 13:44   #142
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.331
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den store påsketråden 2021

Jeg har fylt påskesekkene og laget rebus. Jeg sydde sekker i påskete stoff i fjor, da jeg tok litt av og ikke fikk plass til tingene i de største eggene jeg fant. Jeg tok visst litt av også i år. Sekkene finnes etter at åtte oppgaver/rim med hint om gjemmesteder inne og ute er løst. Jeg har det barnslig gøy med å lage til sånne ting.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-21, 13:56   #143
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.488
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den store påsketråden 2021

Det forventes rebus her også, det har jeg laget de siste par årene, dog ikke på rim og fantastiske rebuser da, men i det minste lapper de må lete etter. Minstemor kan ikke lese, så husker ikke hva jeg gjorde med hennes, om hun måtte få søsken til å lese for seg eller om jeg tegnet. Må høre med henne, hun har ekstremt god hukommelse og har etterlyst lapper for å finne egget siden hun hørte om påskeferie, og forventer egentlig å finne det i morgen tidlig, men jeg har prøvd å fortelle henne at påskeferie (bhg er stengt neste uke) og PÅSKE ikke er helt det samme. Går ikke helt inn, gitt...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-21, 14:01   #144
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.390
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store påsketråden 2021

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Det forventes rebus her også, det har jeg laget de siste par årene, dog ikke på rim og fantastiske rebuser da, men i det minste lapper de må lete etter. Minstemor kan ikke lese, så husker ikke hva jeg gjorde med hennes, om hun måtte få søsken til å lese for seg eller om jeg tegnet. Må høre med henne, hun har ekstremt god hukommelse og har etterlyst lapper for å finne egget siden hun hørte om påskeferie, og forventer egentlig å finne det i morgen tidlig, men jeg har prøvd å fortelle henne at påskeferie (bhg er stengt neste uke) og PÅSKE ikke er helt det samme. Går ikke helt inn, gitt...

Da ungene var så små at de ikke kunne lese lagde jeg rebusløp med bilder fra inne i huset hvor neste hint var gjemt. Bildene var slik at det ikke var helt opplagt, som forstørrede bilder av små detaljer, bilder som var snudd på siden eller oppned og gjerne bare et lite hjørne av gjenstanden de skulle til, ryggen på ei bok i bokhylla som hadde et nytt bilde gjemt inni seg etc. Unger er veldig gode på detaljer, så de fant de aller fleste selv, men måtte ha hjelp til noen få.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-21, 14:17   #145
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.014
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den store påsketråden 2021

Ett år tok jeg et garnnøste og la ut tråd gjennom busk og kratt i skogen. Hadde vel etpar rebuser for å få sendt dem opp i skogholtet først. Veldig gøy. Kan gjøres inne også det, og kan funke fint for unger som ikke leser.

For digitale unger kan en Fotspor-løype (app) være et alternativ kanskje?

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-21, 14:51   #146
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.813
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store påsketråden 2021

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Jeg har fylt påskesekkene og laget rebus. Jeg sydde sekker i påskete stoff i fjor, da jeg tok litt av og ikke fikk plass til tingene i de største eggene jeg fant. Jeg tok visst litt av også i år. Sekkene finnes etter at åtte oppgaver/rim med hint om gjemmesteder inne og ute er løst. Jeg har det barnslig gøy med å lage til sånne ting.

Så moro!

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-21, 14:56   #147
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.341
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Den store påsketråden 2021

Jeg har lyst å lage påskerebus i år, i små egg, som skal lede frem til det store påskeegget.

Min kollega kommer med påskeegg til meg senere i dag fra jobb. Godt vi får noe; har aldri skjedd før.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-21, 15:04   #148
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.217
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Den store påsketråden 2021

Jeg kjører en slags påskekalender i år. Lillebror er syk, så vi blir hjemme denne påsken. Så jeg har bestilt litt stæsj til ungene, og så blir det litt snacks, litt drikke og litt godteri fordelt utover i påskedagene. I tillegg får de en lapp med noe hyggelig om dem hver dag, noe som beskriver dem. Jeg syns det var på sin plass etter å ha vært masse sammen hele det siste året. Snuppa ble kjempeglad for en lapp der det stod at hun var verdens beste datter. Og så enda gladere da hun skjønte at det stod et hint på baksiden av lappen, som ledet henne til en boks med Red Bull med vannmelonsmak. Det er det beste hun vet. Broren fikk en brusboks.

I morgen blir det godteri.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-21, 15:10   #149
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.997
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Den store påsketråden 2021

Har laget kahoot til gutta.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-21, 18:02   #150
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.341
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Den store påsketråden 2021

IOA: God bedring til yngstemann. Påskekalender likte jeg.

Kahoot var god ide, Star.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-21, 19:20   #151
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.217
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Den store påsketråden 2021

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

IOA: God bedring til yngstemann. Påskekalender likte jeg.

Takk! Litt utfordrende når han har kasta opp siden forrige torsdag, men nå har vi vært en tur på sykehuset og fått medisiner, så da får vi satse på at det snart tar slutt...

Kahoot var lurt, lurer på om jeg skal kopiere den!

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-21, 22:20   #152
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den store påsketråden 2021

Har fått beskjed om at de ikke er for store til påskeegg, men de orker ikke rebus, de vil bare ha egget.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-21, 06:02   #153
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.813
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store påsketråden 2021

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Har fått beskjed om at de ikke er for store til påskeegg, men de orker ikke rebus, de vil bare ha egget.

Mine tre er veldig klare på at de «ikke er for gamle til påskeegg!». Det var særlig studenten som følte stort behov for å understreke det. De må også gjemmes, sånn at de kan lete etter dem.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-21, 06:43   #154
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.712
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store påsketråden 2021

Mine voksne barn insisterer også på påskeegg, så det får de naturligvis. De er ganske små og det er kun godis, men det er de vant til.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no