Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Solsikker ferie i mai/juni

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-12-09, 23:47   #1
Neados
Superduperaktiv
 
Neados sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 744
Neados er litt kulNeados er litt kulNeados er litt kul
Standard

Solsikker ferie i mai/juni

Til saken hør at vi har booket 2 uker i fellesferien til Rhodos, Sunwing Resort Kallithea. Men etter tråden her inne der det var snakk om hvor mye penger man bruker på sommerferien så har jeg begynt å tenke andre alternativ... (det har for meg alltid vært en selvfølge at bruke mye på sommerferien og jeg har ikke brukt to minutter å tenke det over før nå), men hva hvis vi finner en annen måte å gjøre det på. Det er mange tusen i forskjell på å reise ved det tidspunktet ser jeg når jeg skummet over prisene til ving.

Mannen kan ikke være borte fra jobb 2 uker i mai/juni, men det kan jeg. Så jeg tenker at en uke sammen mannen, meg og barn og en uke bare meg og barn. Har reist masse alene med snuppa så det skal gå fint. Men da vi som oftest reiser i juli er jeg ikke helt sikker på hvor vi da eventuelt kan dra så tidig på sommeren?

Kriteriene er:
* Familiested.
* Varmt stabilt vær.
* Europa
* God standard der vi skal bo.
* Leilighet med minst et seperat soverom.
* Gjerne Sunwing Resort
* Ting og finne på, se oss omkring- leier oss gjerne bil.
* At kvaliteten på sykehus/leger med mer er mer en middels god.

Dette er som sagt en idè jeg akkurat fått ikke så sikker på at mannen liker den, kanskje han vil ha de to ukene i varmen han og. Men jeg må jo bare prøve og med bra argumenter Så kanskje det går... Noen som har bra argument for tur som denne i stedetfor den vi har booket?

Tar mot alle ideèr som kan hjelpe meg i at få han å se hvilken utrolig god idè kona hans kommer med.


Sist redigert av Neados : 16-12-09 kl 00:15.
Neados er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-09, 00:17   #2
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Solsikker ferie i mai/juni

Hvis du liker Rhodos så tror jeg helt sikkert du kan få to fine uker der (kanskje usikkert i begynnelsen av mai??) Mot slutten av mai og utover tror jeg de fleste 'sydendestinasjoner' bør være rimelig værsikre.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-09, 12:51   #3
tormu
er i sommer***us
 
tormu sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 161
tormu har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Solsikker ferie i mai/juni

Vi var på Kallithea 2 uker i sommer fra 7. juni til 21. juni. Knallvarmt. Ikke under 28 grader en eneste dag. Heller ikke en sky å se.

__________________
Even 04, Kari 08
tormu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-09, 12:53   #4
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Solsikker ferie i mai/juni

Rhodos eller Kypros.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-09, 12:58   #5
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Solsikker ferie i mai/juni

På Kypros er det ganske varmt i sjøen allerede på den tiden også. Hellas og Spania kan det være litt kaldt i sjøen selv om det stort sett er bra temperaturer i lufta.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-09, 14:38   #6
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Solsikker ferie i mai/juni

Det er ikke spesielt gode badetemperaturer på Mallorca i mai/tidlig juni. Men så liker jeg litt lunk i sjøen, da.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-09, 14:54   #7
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Solsikker ferie i mai/juni

Har dere mulighet til å vente til august/september, så er prisene lavere da også, sjøen er deilig nydelig varm og du kan velge og vrake hvor du skal reise.

Vi har stort sett reist til Mallorca, og trives greit på Sunwing Alcudia og også på Rhodos, bortsett fra at det var for langt fra sentrum på Rhodos synes jeg.

Det er vanskelig å anbefale et feriested for andre når man ikke vet hva de ønsker mer konkret. Noen liker å bo langt uti gokk, mens andre vil være i sentrum, noen trenger ikke strand, andre vil bare ha det, noen vil ha all inclusive, andre vil ha lokal mat etc.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-09, 15:33   #8
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Solsikker ferie i mai/juni

Jeg elsker Kreta i mai/juni. Badetemperaturen ikke er helt på topp, men vi er vant med nord-norske badetemperaturer, så alt over 12 grader er jo en bonus.
Anbefaler på det varmeste Alexandra Beach med Ving.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no