Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Markterrasse, er det å anbefale?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-12-09, 10:40   #1
Skjevo
Erfaren
 
Skjevo sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 859
Skjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populær
Standard

Markterrasse, er det å anbefale?

Sitter og snuser på en sydenreise for familien til sommeren. Av alternative leilighetsformer er markterrasse/-balkong ett av alternativene. Det virker jo ganske praktisk og lettvint å være på bakkeplan - ungene kan leke litt på plenen og området mens vi sitter på terrassen. Jeg har forholdsvis rolige og forutsigbare barn. På en annen side blir det jo lite privatliv når andre kan se rett inn til oss. Hva med støy? Tyveririsiko?

__________________
Plutten (04) og Tullegull (07)
Skjevo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 10:48   #2
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Markterrasse, er det å anbefale?

Det med markterasse kan slå begge veier. Det kan være ok dersom leiligheten ligger i et rolig område av hotellet, ellers kan det være et mareritt om den ligger rett ved en sti eller basseng eller hvor folk passerer hele tiden. Tyveri/innbrudd er sjelden i det store og hele uansett. Jeg har aldri valgt markterase og det er forid at vi føler privatlivets fred bevares bedre i leiligheter i etasjer høyere opp, og i praksis lar man jo ikke ungene leke noe særlig utenfor terasseområdet uansett på sånne bostedskompleks, og da holder det i grunn i massevis med en balkong lenger opp i etasjene...samt at utsikten ofte er bedre høyere opp.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 11:10   #3
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Markterrasse, er det å anbefale?

Vi velger aldri markterrasse etter at vi på vår første sydentur ble invadert av all slags kryp inne i leiligheten. Mulig vi hadde skikkelig uflaks, men jeg kommer aldri til å ta sjansen.
Vi hadde mus, skorpion, kakerlakk, edderkopp, gekko, svartmaur og "tusenvis" av tusenbein inne i leiligheten.
Når jeg tenker på det nå er det vel egentlig helt utrolig at vi noensinne reiste på en slik ferie igjen.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 11:12   #4
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Markterrasse, er det å anbefale?

Jeg velger aldri markterrasse, rett og slett pga. at det er greit å "bure inn" minipoden, samt at vi ble invadert av maur på Rhodos (Sunwing) da vi hadde markterrasse.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 11:22   #5
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Markterrasse, er det å anbefale?

Opprinnelig lagt inn av Fusilli, her.

Vi velger aldri markterrasse etter at vi på vår første sydentur ble invadert av all slags kryp inne i leiligheten. Mulig vi hadde skikkelig uflaks, men jeg kommer aldri til å ta sjansen.
Vi hadde mus, skorpion, kakerlakk, edderkopp, gekko, svartmaur og "tusenvis" av tusenbein inne i leiligheten.
Når jeg tenker på det nå er det vel egentlig helt utrolig at vi noensinne reiste på en slik ferie igjen.

Jøss, hvor var dere? Florida? Dere må jo ha bodd på et elendig hotell/leilighetskompleks, for reiser man til tropiske strøk så skal de da virkelig spraye leilighetene, slik at man unngår slike kryp.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 11:31   #6
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Markterrasse, er det å anbefale?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Jøss, hvor var dere? Florida? Dere må jo ha bodd på et elendig hotell/leilighetskompleks, for reiser man til tropiske strøk så skal de da virkelig spraye leilighetene, slik at man unngår slike kryp.

Vi var på Kypros og det var et Sunving hotell. Det er ikke et Sunving hotell nå lenger.
Tror det lå i Greacan Bay eller noe slikt, øst for Agia Napa.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 11:36   #7
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Markterrasse, er det å anbefale?

Opprinnelig lagt inn av Fusilli, her.

Vi var på Kypros og det var et Sunving hotell. Det er ikke et Sunving hotell nå lenger.
Tror det lå i Greacan Bay eller noe slikt, øst for Agia Napa.

Ok, ja, jeg vet hvilket. Det er et Star Tour-hotell nå tror jeg... Skrekk og gru....

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 11:37   #8
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Markterrasse, er det å anbefale?

Vi har hatt markterasse og vi har hatt balkong. Jeg foretrekker markterasse når jeg reiser med små barn. Har ikke vært noe mer plaget med småkryp med markterasse enn balkong.

Grunnen til at jeg liker markterasse best er at det blir et større område for ungene å bevege seg på. Jeg er også redd for at de skal begynne å klatre på stoler o.l når vi har balkong og jeg føler jeg må passe mye mer på de da.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 12:11   #9
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Markterrasse, er det å anbefale?

Jeg kjenner to familier som begge ble robet i markterassene sine i sommeren som var. :datapunkt:

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 12:34   #10
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Markterrasse, er det å anbefale?

Vi valgte bakkeplan og angrer ikke på det (sunwing resort og spa, Side). Hagen var nydelig opparbeidet, og barna brukte den mye på ettermiddag kveld.

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 13:00   #11
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Markterrasse, er det å anbefale?

Vi velger kun markterrasse, ungene kan fly fritt inn og ut og til og fra de andre i reisefølget, det er gjerne gressplen utenfor som vi og ungene kan holde på med leker og jeg føler meg "innesperret" høyere opp med kun balkong. Det er lettere mht å drasse madrasser, badeutstyr etc til og fra strand og basseng, samme når ungene eller vi skal på do. Vi har ingen dårlige erfaringer med mye småkryp.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-09, 12:35   #12
tormu
er i sommer***us
 
tormu sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 161
tormu har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Markterrasse, er det å anbefale?

Hadde markterasse på Kallithea, happy baby leilighet med inngjerda platt med port. Veldig bra. Hadde egne solsenger der også. Men dette var på baksiden (type D) og var veldig privat i forhold til leilighetene mot bassengområdet. Vi var der i juni og hadde ikke noe problemer med småkryp.

__________________
Even 04, Kari 08
tormu er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no