Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

"Sjette sans"

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-10-09, 12:35   #1
Arona
passer i nissedrakt
 
Arona sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Innlegg: 1.454
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

"Sjette sans"

Lurer litt på hva folk mener om dette emnet. Litt vanskelig å finne riktig ord, men hva tenker du eller tror om ånder/energier/hjelpere, medium, klarsynte, healing osv... Avviser du det som tull og fanterier med en gang? Er du skeptiker? Tror du på det? Har du evner selv, eller kjenner noen som har det?

Var på alternativmessa i helga, og sitter undrende tilbake...

__________________
2007 og 2009
Alle ting går. Om ikke annet, så går det til helvete....

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 12:40   #2
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Sjette sans"

Jeg avviser det som tull og fanterier med en gang. Så er det gjort!

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 12:45   #3
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Sjette sans"

Opprinnelig lagt inn av Arona, her.

Lurer litt på hva folk mener om dette emnet. Litt vanskelig å finne riktig ord, men hva tenker du eller tror om ånder/energier/hjelpere, medium, klarsynte, healing osv... Avviser du det som tull og fanterier med en gang? Er du skeptiker? Tror du på det? Har du evner selv, eller kjenner noen som har det?

Var på alternativmessa i helga, og sitter undrende tilbake...

Jeg tror det meste som skjer kan forklares. Så jeg tror ikke på uforklarlige fenomener i så måte.
Jeg tror noen mennesker har en bedre utviklet intuisjon og signalforståelse enn andre. At noen kan spå/lese om fremtiden utover logisk tenking, tror jeg ikke på.

Akkurat nå om dagen sliter jeg litt med å akseptere at en god venn mener å ha pratet med en død person via en dame med synske evner. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal verken reagere eller respondere.
Jeg syns mennesker som mener de kan spå om framtiden bør holde disse spådommene for seg selv, og mennesker som mener de kan formidle kontakt med de døde burde i hvertfall holde seg til sine egne døde.

Mennesker som oppsøker noen for å få pratet med døde eller bli spådd om framtiden har gjerne et slikt forhold til det at de lar seg påvirke av det som kommer fram.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 12:46   #4
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Sjette sans"

Opprinnelig lagt inn av Arona, her.

Var på alternativmessa i helga, og sitter undrende tilbake...

Hva opplevde du og hva er det som gjør at du sitter underende tilbake?

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 12:49   #5
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Sjette sans"

Opprinnelig lagt inn av Arona, her.

Lurer litt på hva folk mener om dette emnet. Litt vanskelig å finne riktig ord, men hva tenker du eller tror om ånder/energier/hjelpere, medium, klarsynte, healing osv... Avviser du det som tull og fanterier med en gang? Er du skeptiker? Tror du på det? Har du evner selv, eller kjenner noen som har det?

Var på alternativmessa i helga, og sitter undrende tilbake...

Jeg har aldri sett noe medium være imponerende uten at det har vært juks eller klipping inn i bildet. Om man ser på råfilm av Lisa Williams (som er temmelig poppis for tiden) så er hun en temmelig dårlig cold-reader.

Jeg anser det som en sær form for religion og på samme måte som at katolikker ser jomfru Maria i ketchupflekker og vafler, så trengs det i utgangspunktet en vilje til å tro på slikt for å la seg forbløffe.

Jeg har vært på alternativmessen flere ganger og er også temmelig undrende etterpå, men jeg tror jeg undrer meg over andre ting enn den gjengse NewAger egentlig.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 12:53   #6
Arona
passer i nissedrakt
 
Arona sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Innlegg: 1.454
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Sjette sans"

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Hva opplevde du og hva er det som gjør at du sitter underende tilbake?

Jeg har vel mange opplevelser som går langt tilbake i tid, helt til barndommen min, men fikk på en måte bekreftet mye av det jeg har opplevd i helga.

Jeg ønsker vel mest med denne tråden å finne ut folks holdninger hele emnet. Jeg opplever selv at det er veldig delt. Noen ser på det som en naturlig del av verden rundt oss, mens andre mener det er reinspikka vrøvl og mener at folk som er innvolvert i temaet har en skrue løs. Og atter igjen er det folk i "gråsonen", som er skeptiske men nysgjerrige.

__________________
2007 og 2009
Alle ting går. Om ikke annet, så går det til helvete....

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 12:54   #7
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Sjette sans"

Jeg tror at folk som tror på sånt er litt dumme.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 12:55   #8
Mississippi
ull-lue
 
Mississippi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.327
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Sjette sans"

Jeg tror det er mye mellom himmel og jord.
Syns i og for seg ikke det er noe bedre/verre/annerledes å tro på en 'synsk' el enn feks en religion.
Poenget er jo at folk søler svar og finner disse svarene i forskjellige kanaler.

__________________
"Det er ikke dråpen som får begeret til å flyte over. Problemet er at da dråpen kom var begeret alleredet fullt, og det hadde ikke dråpen noe med, den hadde jo nettopp kommet" -Karsten Isachsen
Mississippi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 12:55   #9
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Sjette sans"

Jeg trodde vi skulle snakke om filmen nå. For den er kul.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 12:56   #10
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Sjette sans"

Opprinnelig lagt inn av Mississippi, her.

Syns i og for seg ikke det er noe bedre/verre/annerledes å tro på en 'synsk' el enn feks en religion.

Jeg ser på det også som det samme. Helbredelse gjennom en healer f.eks er ikke noe annerledes enn de som blir helbredet på et bønnemøte i misjonskirken. De samme mekanismene, bare uttrykt forskjellig.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 12:58   #11
Mississippi
ull-lue
 
Mississippi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.327
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Sjette sans"

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg ser på det også som det samme. Helbredelse gjennom en healer f.eks er ikke noe annerledes enn de som blir helbredet på et bønnemøte i misjonskirken. De samme mekanismene, bare uttrykt forskjellig.

Jepp.
Og mange (kanskje de fleste) har behov for å tro på noe.

__________________
"Det er ikke dråpen som får begeret til å flyte over. Problemet er at da dråpen kom var begeret alleredet fullt, og det hadde ikke dråpen noe med, den hadde jo nettopp kommet" -Karsten Isachsen
Mississippi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 13:07   #12
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Sjette sans"

Opprinnelig lagt inn av Surre, her.

Jeg har sett Lisa Williams, og utifra det som er vist på TV blir jeg litt forbløffet og overrasket, men ikke i kategorien imponert, over enkelte ting som viser seg å stemme. Derfor er jeg nysgjerrig på hva "dårlig corld-reader" er.

Det man ser på TV er veldig klippet til. Om du søker på youtube så finner man lengre klipp fra live-showene hennes. Om du er interessert i å faktisk evaluere hva hun gjør, så lønner det seg å skrive ned hva hun sier, og så ser du at hun tar mye feil, spør veldig åpne spørsmål, som f.eks "Du er her på grunn av noen du er glad i?" "Noen som har problemer med noe?"

Typisk en gang hvor jeg så et originalklipp og da ser man at hun spør til et par søstre: "Er det moren deres?" nikking "Hun var syk?" nikking "Hun døde av kreft?" Og de ser litt forvirret på hverandre og sier nei. "Hun var bekymret for at hun var kreftsyk?" Mer nei. "Hun var bekymret for kreft hos andre?" osv osv.

Det finnes mange som er dyktige på cold reading, som er gode på å spørre åpne spørsmål og som leser kroppspråk. De fleste medier nekter å gjøre en reading om de ikke får se personen foran seg og personen ikke svarer på spørsmål og det forteller at de (ubevisst eller bevisst, det kan være variasjon på det) faktisk leser kroppsspråk mer enn at de har noen astrale evner.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 13:16   #13
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.130
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Sjette sans"

Jeg er en veldig skeptisk skeptiker. Jeg kjenner flere som selv mener at de har "evner" - healing, auralesing - og jeg lar være å diskutere det med dem. Jeg tror det er en sterk sammenheng mellom kroppen og psyken, og det er jo velkjent at tanker og følelser kan ha stor innvirkning på hvordan man føler seg, så jeg tror generelt healing og "varme hender" kan forklares med det (og med ønsketenkning).

Jeg tror på intuisjon, at mange kan ha en velutviklet intuisjon og dermed kan "lese" folk godt, legge (bevisst eller ubevissst) merke til små endringer i mimikk og kroppsspråk, høre hva folk sier og hvordan de sier det, og dermed kan finne ut mye om dem på kort tid. Særlig hvis de i tillegg er gode til å stille inngående spørsmål på en ikke-påtrengende måte. Noen mener sikkert selv at det de driver med er en form for tankelesing eller lignende, selv om det egentlig er kompetanse til å tolke og sette sammen mange veldig små "clues" - jeg tror ikke alle som driver med sånt er bevisste bløffmakere. (Med et visst trykk på "bevisste".)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 13:29   #14
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Sjette sans"

Det Skilpadda sa.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 13:32   #15
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Sjette sans"

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg ser på det også som det samme. Helbredelse gjennom en healer f.eks er ikke noe annerledes enn de som blir helbredet på et bønnemøte i misjonskirken. De samme mekanismene, bare uttrykt forskjellig.

Enig! Det er jo bare en moderne form for religion. Synes mye "alternativt" kommer innenfor den sjangeren jeg. Alternativ medisin f.eks.

Jeg avviser det med andre ord som "tull og fanteri" for å bruke dine ord, slik jeg gjør med andre religioner.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 13:37   #16
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Sjette sans"

Jeg tror vel egentlig at "det er noe noe mer mellom himmel og jord" selv om jeg hater det uttrykket intenst. For en floskel. Jeg har ikke opplevd noenting, og jeg er meget skeptisk til folk som sier de har opplevd overnaturlige ting og til folk som hevder de har overnaturlige evner / en sjette sans.

Men likevel så er det vanskelig for meg å kategorisk avvise alt og alle. Selv om jeg ikke tror, så betyr ikke det at jeg VET noe som helst. Jeg tror blant annet at det finnes mennesker som har healende evner. Det betyr overhodet ikke at jeg tror på alle og enhver som kaller seg en healer, og det betyr heller ikke at jeg ville ha valgt healing som behandlingsmåte. Jeg tror heller ikke at disse healende evnene er noe overnaturlig eller en gave fra Gud eller noe slikt, men heller at det er et fenomen som oppstår tilfelsdg og som kanskje vil kunne forklares en gang. Eller kanskje ikke? Det kan like godt hende at det IKKE finnes folk med healende evner.

Det virker som om debatter som denne blir veldig svart/hvitt. Enten har du de som løper ned dørene på alternativmessa eller så har du de som skoggerler bare av tanken på noe alternativt.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 13:40   #17
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Sjette sans"

Opprinnelig lagt inn av Mississippi, her.

Og mange (kanskje de fleste) har behov for å tro på noe.

Nah. Jeg blir litt lei av å høre dette. Jeg tror for eksempel på Gud. Jeg har ikke behov for å tro på Gud. Jeg tror livet mitt hadde vært enklere om jeg ikke hadde gjort det. Men jeg gjør det nå engang likevel. En tro (enten det er på Gud eller på Reiki-healing) trenger da ikke være noe man nødvendigvis finner trøst i. Jeg ser i alle fall ikke på min tro som en mental sutteklut.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 13:44   #18
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.130
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Sjette sans"

Jeg tror ikke på "overnaturlige" ting, sånn prinsipielt, for hvis de finnes, er de pr. definisjon ikke overnaturlige. Det er klart jeg kan ikke vite om det finnes mekanismer som gjør at enkelte mennesker kan påvirke andres kropp med tankens kraft slik at denne kroppen heler seg selv mer effektivt enn den ellers ville gjort. Jeg er skeptisk, men det betyr egentlig bare at jeg overhodet ikke tror på det uten å få det demonstrert eller i det minste sannsynliggjort, og at jeg neppe vil bli helt overbevist uten at det har blitt vitenskapelig påvist at effekten har noen effekt, for å si det sånn.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 13:45   #19
Arona
passer i nissedrakt
 
Arona sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Innlegg: 1.454
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Sjette sans"

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Det virker som om debatter som denne blir veldig svart/hvitt. Enten har du de som løper ned dørene på alternativmessa eller så har du de som skoggerler bare av tanken på noe alternativt.

Absolutt. Hvor er gråsonene?

Akkurat med healing er det egentlig ikke noe stor forskjell i hft akupunktur, noe som nå blir stadig mer "stuerent". Det handler vel i bunn og grunn om å flytte energier (uten at jeg er noe god på emnet healing).

Jeg tror at hele dette emnet og folk som "jobber" innen emnet er fullt av gråsoner. Noen har evner, god intuisjon, er gode til å lese folk, gi omsorg og så mye mer, andre er bløffmakere og bare ute etter å lure penger ut av folk. Jeg tror ikke det er noe sensasjonelt med dette egentlig, ikke ut fra et holistisk livssyn i hvert fall.

For å ta opp ting jeg skrev tidligere i dette innlegget; hva med akupunktur? Når man "kjenner noen så godt at man vet hva de tenker?" Hva med livet etter døden?

Dette er jo egentlig et så stort emne (altså "alternativt"), som strekker seg fra å oppfatte energier rundt oss til heksesirkler der man danser barbeint i skogen... Allikevel;jeg synes det er spennende å lese konstruktive og gjennomtenkte svar.

__________________
2007 og 2009
Alle ting går. Om ikke annet, så går det til helvete....

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 13:45   #20
ntnjen
Nybegynner
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 2
ntnjen er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Sv: "Sjette sans"

jeg tror og vet det finnes nokke mer!!!!

men godtar også dem som tror dette e tull og tøys!!

ntnjen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no