Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor mye bruker familien på klær/sko i måneden?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: HVor mye bruker familien på klær/sko i måneden?
Under 500 9 10,84%
500-1000 22 26,51%
1000-1500 14 16,87%
1500-2000 8 9,64%
2000-2500 6 7,23%
2500-3000 9 10,84%
3000-4000 7 8,43%
4000-5000 5 6,02%
5000-7000 2 2,41%
Over 7000 1 1,20%
Deltakere: 83. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-10-09, 22:34   #41
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye bruker familien på klær/sko i måneden?

Jeg har ingen aning, faktisk. Men jeg kan jo fortelle at jeg har kjøpt nye vintersko til begge jentene idag, til den samlede sum av 1900,-. Toern fikk ny vinterbukse i går, til 499,-. Så trenger de faktisk ikke mer ytterklær til denne sesongen, for resten passet fra i fjor. Jeg trenger heller ingenting, men kjøpte meg nye El Naturalista i går fordi de var så fine.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 16:18   #42
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye bruker familien på klær/sko i måneden?

Det går en del i treningstøy og joggesko også, her i huset. Det er vel det som er største budsjettposten hass far.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 17:44   #43
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor mye bruker familien på klær/sko i måneden?

Hva heter de sidene der en kan lese om hva som er vanlig for familier på f.eks mat, klær osvosv? :teflonen har kicket inn!!:

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 18:26   #44
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye bruker familien på klær/sko i måneden?

Det går nødvendigvis litt i rykk og napp etter behov, men i dag har jeg brukt 1500 på vintertøy. Jeg tror nok vi bruker en god del mer enn sifo-budsjettet anslår.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 18:38   #45
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.485
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye bruker familien på klær/sko i måneden?

Jeg tenker at det kommer også litt an på hvorfor man kjøper klær. Jeg ser at i alle fall to her sier at den største budsjettposten er klær og sko til mor, men det tenker jeg ikke er penger til klær, men rett og slett at noen er interessert i klær og det å se velstelt ut. Mer en "hobbyutfgift" enn noe annet.

Når jeg tenker budsjett, så tenker jeg. Hva må vi ha for å leve OK, og så bruker jeg glatt de pengene vi har til overs til det jeg har lyst til. Om dette man har lyst på tilfeldigvis er klær, så kjøper man klær.

Vi har 1000,- i månden, men det er litt for lite.. Nå må det sies at jeg gjerne kjøper brukt. (Kjøpte bla en søppelsekk med klær til eldste jenta i sommer for 500,-), og at barna får mye klær hos svigerforeldrene mine. Og da gjerne dresser, sko og ytterjakker, så der sparer vi mye. Barna får også mye klær til jul og til bursdager.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 18:39   #46
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.485
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye bruker familien på klær/sko i måneden?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg ser at i alle fall to her sier at den største budsjettposten er klær og sko til mor, men det tenker jeg ikke er penger til klær, men rett og slett at noen er interessert i klær og det å se velstelt ut. Mer en "hobbyutfgift" enn noe annet.

Må vel nesten presisere at man kan se velstelt ut, uten å klær som hobby. Håper jeg, hvis ikke er jeg ille ute.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 19:07   #47
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.817
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mye bruker familien på klær/sko i måneden?

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Hva heter de sidene der en kan lese om hva som er vanlig for familier på f.eks mat, klær osvosv? :teflonen har kicket inn!!:

Sifo?

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 20:15   #48
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye bruker familien på klær/sko i måneden?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg tenker at det kommer også litt an på hvorfor man kjøper klær. Jeg ser at i alle fall to her sier at den største budsjettposten er klær og sko til mor, men det tenker jeg ikke er penger til klær, men rett og slett at noen er interessert i klær og det å se velstelt ut. Mer en "hobbyutfgift" enn noe annet.

Helt klart. Det er ikke fullstendig nødvendige klær, alt sammen. Men det er jo ikke noen hobby heller.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 21:07   #49
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye bruker familien på klær/sko i måneden?

Jeg tor de fleste kjøper flere klær enn de strengt tatt trenger.
Jeg er ute etter hele summen - absolutt også inklusive unødvendige klesskjøp, for å se hvordan vi ligger an i forhold til andre.

Er forresten imponert over den høye prosentandelen som har svart at de bruker under 1000 kroner i måneden. Vet fortsatt ikke hvor mye vi bruker, men liker sikkert å tenke at vi bruker mindre enn vi egentlig gjør. Jeg ser jo hvor mye som går ut bare på barna i sesongskiftene - ullundertøy, uteklær og skotøy er dyrt. I tillegg synes jeg det er veldig hyggelig å kjøpe klær jeg strengt tatt ikke trenger, selv om jeg nok tør påstå at jeg ikke utøver sporten i stor nok grad til at det kan klassifiseres som en hobby.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -

Sist redigert av Pebbles : 03-10-09 kl 21:15.
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 21:09   #50
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor mye bruker familien på klær/sko i måneden?

Arver masse, så jeg vil tippe at vi sammenlagt alle 4 gjennomsnittelig bruker kr1000,- pr mnd, da er det alle typer sko og klær inkludert.

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 21:23   #51
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.485
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye bruker familien på klær/sko i måneden?

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Helt klart. Det er ikke fullstendig nødvendige klær, alt sammen. Men det er jo ikke noen hobby heller.

Nei, hobby var nok et teit ord.

Det er nok litt forskjellig hvorfor folk har budsjett, når jeg fører budsjett er det fordi jeg er interessert i å vite hvor lavt vi kan gå på forbruk. Jeg ser at Zoe sier hun er interessert i å vite hvor høyt forbruk de har i forhold til andre, men det har aldri vært en greie for meg. Vi får som sagt mye klær fra svigerforeldrene mine, og det gjør jo at vi kan ha et lavere klesforbruk enn andre uten at det "vises". Og slike ting tenker jeg gjør at det ikke er så reellt å sammenligne seg med andre.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 21:28   #52
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye bruker familien på klær/sko i måneden?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Nei, hobby var nok et teit ord.

Det er nok litt forskjellig hvorfor folk har budsjett, når jeg fører budsjett er det fordi jeg er interessert i å vite hvor lavt vi kan gå på forbruk. Jeg ser at Zoe sier hun er interessert i å vite hvor høyt forbruk de har i forhold til andre, men det har aldri vært en greie for meg. Vi får som sagt mye klær fra svigerforeldrene mine, og det gjør jo at vi kan ha et lavere klesforbruk enn andre uten at det "vises". Og slike ting tenker jeg gjør at det ikke er så reellt å sammenligne seg med andre.

Nei,nei - jeg tenker jo ikke å budsjettere med et FP-gjennomsnitt!
Mer av nysgjerrighet, dette.

Vi skal selvfølgelig også budsjettere med en sum il nødvendige klær, også får unødvendige klær går fra til overs-potten.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 21:34   #53
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye bruker familien på klær/sko i måneden?

Jeg budsjetterer for å se hvordan vi faktisk lever. Budsjett og regnskap har poster som "restaurant", "blomster" og "vin", lizzom.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 21:50   #54
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye bruker familien på klær/sko i måneden?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg budsjetterer for å se hvordan vi faktisk lever. Budsjett og regnskap har poster som "restaurant", "blomster" og "vin", lizzom.

Ja i den grad man har noenlunde faste vaner med slikt, så er det veldig fornuftig.

Hos oss er det nok slik at det vi har til overs når det nødvendige er betalt vil kunne bli brukt til ganske forskjellige ting fra måned til måned.
Vi kan ha en hel måned hvor vi bare er hjemme, mens neste måned er det mye café, restaurant, kino f.eks. Eller ekstra klær.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 22:14   #55
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye bruker familien på klær/sko i måneden?

Da vi drev med regnskap og budsjett så periodiserte vi utgiftene. Klesinkjøp kommer jo også veldig i perioder.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 23:21   #56
Mistral
Fluctuat nec mergitur
 
Mistral sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
Innlegg: 943
Mistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populær
Standard

Sv: Hvor mye bruker familien på klær/sko i måneden?

Jeg ha'kke peiling, rett og slett.

Jeg kjøper klær ganske ofte, men er flink til å gjøre kupp. Mannen kjøper sjelden, men kliner til med dyre høykvalitetsklær når han først kjøper. Poden er heldigvis totalt uinteressert i hva han har på seg, så til ham finner jeg både nytt og brukt til overkommelige priser.

Vi arver stort sett ingenting, men bidrar til gjengjeld generøst til flere vennefamilier med barn som er yngre en poden.

Mistral er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 23:23   #57
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye bruker familien på klær/sko i måneden?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Nei, hobby var nok et teit ord.

Det synes jeg ikke. For meg vil jeg nesten si at det er en hobby.

Opprinnelig lagt inn av Mistral, her.

Jeg kjøper klær ganske ofte, men er flink til å gjøre kupp. Mannen kjøper sjelden, men kliner til med dyre høykvalitetsklær når han først kjøper. Poden er heldigvis totalt uinteressert i hva han har på seg, så til ham finner jeg både nytt og brukt til overkommelige priser.

Slik er det her også.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 14:00   #58
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mye bruker familien på klær/sko i måneden?

I fjor landet vi på gjennomsnittlig 926 kr/mnd, men det gjemte seg også endel i posten "Barneutstyr", som var 991/mnd. Hittil i år er klær og sko 1000/mnd, mens barneutstyr er 233/mnd (det har vært betraktelig færre barnevogn- og bilseteinnkjøp i år, og litjtausa vokser ikke like raskt, og lille skatt har arvet etter litjtausa.)

Jeg skal betale en tusenlapp til for noen ullklær og diverse fra Sparkjøp, og så regner jeg egentlig med at jeg er ferdig med klesinnkjøpet for i år. Så da ender nok snittet rundt 1000 kr/mnd. Forhåpentligvis.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 14:10   #59
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye bruker familien på klær/sko i måneden?

Dere som handler for under 1000 kr/mnd, regner dere med yttertøy, dresser, goretexsko, skisko og sånn med til dette da?

Jeg føler nemlig at vi kjøper klær ganske lite og sjeldent, og gjerne brukt, og likevel har vi ikke mulighet til å komme ned mot de summene der, bare yttertøysinnkjøpene til ungene kommer jo opp mot den summen der.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 15:02   #60
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye bruker familien på klær/sko i måneden?

Bruker svært lite.

Til barna:

Har kjøpt 3 dresser til nå (en på 5 og en på 3). ReimaTec alle tre. De har arvet av hverandre. Tilsammen 2000 kr (en brukt og 2 nye på salg). Ca 500 kr året i snitt.

Sko: Kjøper et par joggesko, et par vintersko, et par cherrox, et par sandaler og et par gummistøvler i året til hvert barn. Arver ofte gummistøvler og cherrox da de brukes lite. Samlet sett pr år ca 3000 kr.

Regntøy: Kjøpt 3 sett til sammen. Samlet 1000 kr. Snitt i året: 250 kr.

Alt annet har vi arvet, fått til jul og bursdager, fødsler og litt utenom av besteforeldre. Til jenta arver vi ABSOLUTT alt, til gutten har vi kanskje kjøpt 4-5 bukser og 4-5 gensere, 5 boxershortser og en del sokker. Samlet utgift: 2000 kr. Snitt i året: Ca 500 kr.

Det vil si: Snitt i året på barn: 500 + 3000 + 500 + 250 = 4250kr.

Til oss selv: Minimalt. Arver også en del og kjøper nytt svært sjelden. Bruker kanskje 2000 kr i året på oss to.

Samlet: 6250:12= ca 520 kr i måneden

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no