Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor mye bruker familien på klær/sko i måneden?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: HVor mye bruker familien på klær/sko i måneden?
Under 500 9 10,84%
500-1000 22 26,51%
1000-1500 14 16,87%
1500-2000 8 9,64%
2000-2500 6 7,23%
2500-3000 9 10,84%
3000-4000 7 8,43%
4000-5000 5 6,02%
5000-7000 2 2,41%
Over 7000 1 1,20%
Deltakere: 83. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-10-09, 11:07   #1
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor mye bruker familien på klær/sko i måneden?

Vi prøver å lage et familiebudsjett og finner ikke helt ut av hva som er en fornuftig sum å bruke på klær/sko i måneden.

Jeg vet jo at dette varierer veldig fra hjem til hjem, men blir litt nysgjerrig på hva som er FP-gjennomsnittet.

Undersøkelsen tar ikke høyde for antall familiemedlemmer - spesifiser gjerne i tråden.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 11:13   #2
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye bruker familien på klær/sko i måneden?

Det har jeg ingen anelse om - overhodet ikke. Denne måneden blir det dyrt, med to par vinterstøvler og andre barnestøvler samt en del vintertøy til de små. Og så har jeg bestilt meg en strikkekjole til 1700 kroner.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 11:18   #3
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye bruker familien på klær/sko i måneden?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Det har jeg ingen anelse om - overhodet ikke. Denne måneden blir det dyrt, med to par vinterstøvler og andre barnestøvler samt en del vintertøy til de små. Og så har jeg bestilt meg en strikkekjole til 1700 kroner.

Ja, det er nemlig det jeg sliter med også - det varierer så VELDIG.

Mannen foreslo 800 kr. og da ble jeg litt . Det er vel altfor lite med to barn som trenger fornying hver sesong (og en mor som gjør det også... )

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 11:21   #4
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye bruker familien på klær/sko i måneden?

Dette var vanskelig. Vi er jo 5, så det går da litt penger. Bare i utejakker og dresser går det vel ca 7-8000 kr per år tenker jeg. Så kommer 1000-2000 i boblebukser (minst...), pluss minst 6 par sko/støvler/støvletter per person per år = ca 13 000 kr. I tillegg kommer pentøy, innetøy, ulltøy osv. Strømpiser, sokker, truser, bh-er til mor og en datter. Jeg gjetter vilt og hemningsløst at vi bruker ca 35 000 + i året. Antagelig mer.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 11:21   #5
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye bruker familien på klær/sko i måneden?

Vanskelig å svare på.
Det varierer.
Men svarte 2-2500 kr. Tror kanskje snittet ligger der.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 11:21   #6
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvor mye bruker familien på klær/sko i måneden?

Jeg kan klare å bruke helt ufattelig, utrolig, ekstremt lite penger på dette. Men når jeg handler det vi trenger så er vi vel kanskje på typisk 800 per måned for meg og gutta ja. Ikke noe mer ihvertfall. Men jeg kunne godt tenke meg å bruke mer.

  Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 11:23   #7
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye bruker familien på klær/sko i måneden?

Jeg har virkelig ikke peiling, det varierer så voldsomt fra måned til måned, og fra år til år. Nå som Glitterbarnet snart er 5 år så vokser han ikke like mye lenger (heldigvis) og vi slipper kanskje unna med en vinterdress og et par vintersko i sesongen.

I tillegg så kommer det jo an på om man skal vurdere utifra hva man trenger, og hva man har lyst på.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 11:34   #8
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye bruker familien på klær/sko i måneden?

jeg tipper at vi kanskje bruker 3000 i måneden. Men jeg har egentlig ikke peiling. En ting er jo de store tingene som ytterdresser og -sko, men det er jo mye bodyer, strømpebukser, t-skjorter, sommerkjoler. Og klær til oss voksne også, så jeg er redd det er litt mer enn jeg tror.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 11:37   #9
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye bruker familien på klær/sko i måneden?

Gjennomsnittlig vil jeg tro rundt 1500 i mnd. Noen måneder mindre og noen mer.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 11:38   #10
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye bruker familien på klær/sko i måneden?

Jeg må innrømme at jeg ikke har helt kontroll, men jeg gjetter mellom 2 og 3000 i måneden i snitt. Samtidig så husker jeg at jeg har kjøpt klær til meg selv for 5000 i september, så beløpet kan være ganke mye høyere også.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 11:49   #11
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.016
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor mye bruker familien på klær/sko i måneden?

Vi bruker ca. 1500, vi er fire stykker. Vi kunne uten problemer brukt mer, men økonomien har sine begrensninger. Det går minst like mye penger på sko som på klær.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 11:53   #12
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye bruker familien på klær/sko i måneden?

Nei, det er en stund siden jeg satte det opp, men bare sesongskiftene:

Dress (1000)
Regntøy (300)
Cherrox (300)
Vintersko (700)
Høstsko (600)
Joggesko (500)
Sandaler (400)
Støvler (200)
Tøfler (200)
Ulltøy (1000)
Fullt sett med sommertøy (MINST 1500)
Fullt sett med vintertøy (MINST 1500)

Så er det rundt 8000 per barn per år. Og det er jo bare med en stykk av hvert plagg. Riktignok ikke kjøpt brukt, da, eller arvet, eller billigsko. Men man kan jo LETT bruke mye mer på innertøyet, vil jeg tro? Og jeg har sikkert glemt masse.

Kanskje 800 - 1500 kroner per husstandsmedlem per måned er mer riktig?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 11:56   #13
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye bruker familien på klær/sko i måneden?

1500-2000 i snitt. Denne måneden har jeg brukt langt mer, mens noen månder bruker jeg omtrent ingenting. Vi er to stk.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 11:59   #14
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye bruker familien på klær/sko i måneden?

Jeg har null oversikt, og det varierer veldig. Den største posten på budsjettet er nok klær og sko til mor, er jeg redd. Når det gjelder barnetøy kjøper jeg ikke så mye til hver eneste sesong som det Polyanna har på listen - både regntøy, dresser, ulltøy osv. brukes ofte mer enn en sesong, og til denne høsten/vinteren tror jeg alt fra i fjor kan brukes, inkl. vinterskoene som ble kjøpt sent i sesongen i fjor.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 12:02   #15
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye bruker familien på klær/sko i måneden?

Vi arver mye, så at det går noe mye mer enn 6000 kr tilsammen for året kan jeg ikke tenke meg. Da er arbeidsklær til meg og mannen ikke medregnet.

Vi er 2 store og 3 små.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 12:03   #16
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye bruker familien på klær/sko i måneden?

Vi arver en del da, av dresser og den slags, det hjelper. Men jeg syns at vi trenger mer enn en per barn. Og det er sjelden ting varer mer enn en sesong - de vokser som ugress disse ungene.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 12:13   #17
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye bruker familien på klær/sko i måneden?

Standardbudsjettet som sifo pleier å legge ut, stemmer ganske bra etter min erfaring.
http://www.sifo.no/files/standardbudsjett2009.pdf

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 12:14   #18
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye bruker familien på klær/sko i måneden?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg kan klare å bruke helt ufattelig, utrolig, ekstremt lite penger på dette. Men når jeg handler det vi trenger så er vi vel kanskje på typisk 800 per måned for meg og gutta ja. Ikke noe mer ihvertfall.

Er du helt sikker på dette? Har ikke Noen brukt endel penger på undertøy i det siste?

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 12:14   #19
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.016
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor mye bruker familien på klær/sko i måneden?

Vi både arver og kjøper brukt, men det skal ikke så mye til før 1500 kr er brukt på en måned likevel.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 12:15   #20
M&M
Superduper
 
M&M sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.241
M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mye bruker familien på klær/sko i måneden?

Her kan du legge inn familiemedlemmer og programmet regner ut gjennomsnittsforbruket.
http://www.sifo.no/page/Lenker//10242/10278

Vi kommer ut med 1336,- for klær og sko i måneden...

__________________
M(-04)&M(-07)
M&M er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no