Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

"Så TYNN du er!"

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-06, 16:08   #21
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: "Så TYNN du er!"

Det er fryktelig ufint å kommentere folks vekt synes jeg.

Jeg har (dessverre) aldri tilhørt kategorien tynn, men kan likevel forestille meg at det må oppleves like ydmykende som å få høre at en har lagt på seg.

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 16:40   #22
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "Så TYNN du er!"

Opprinnelig lagt inn av Eria, her.

Hvorfor er det slik at det er helt stuerent å kommentere kroppen til de som er tynne?

Jeg har undret meg over dette i alle år før jeg ble gravid. Nå har jeg sluppet unna siden jeg har hatt kul på magen nesten permanent i 4 år. Takk og pris.

Kommentarer som: "Herregud, så tynn du er. Det ser jo helt fælt ut!" er f.eks. helt vanlig og tydligvis helt OK.

Er det bare jeg som synes dette er pussig?

Jeg hadde også min glansperiode gjennom seks svangerskap.
Nå er jeg blitt så gammel at "gud-hvor-tynn-du er" og "nå-har-du blitt-tynnere" (vekta har stått på stedet hvil i årevis) -kommentarer går inn og ut i samme slengen.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 16:44   #23
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Så TYNN du er!"

Jeg har også alltid fått slike kommentarer, helt frem til jeg ble gravid første gangen. Det kan være utrolig sårende. Gjennom hele puberteten og lenge etterpå hadde jeg store komplekser for at jeg var så tynn, og for at jeg dermed ikke så så kvinnelig ut som jeg skulle ønske. Det ble ikke akkurat bedre av å få høre "Nei, nå må du ikke bli tynnere, spiser du ikke?" Jeg hadde en sjef en gang som kom med slike kommentarer hver gang hun så meg. Hun fikk sparken etter et års tid.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 16:48   #24
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: "Så TYNN du er!"

Opprinnelig lagt inn av Majsa, her.

Jeg hadde en sjef en gang som kom med slike kommentarer hver gang hun så meg. Hun fikk sparken etter et års tid.

Så utrolig uproffesjonelt av en sjef!

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 16:51   #25
Cathrine
Ser meg litt rundt
 
Cathrine sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Innlegg: 70
Cathrine har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: "Så TYNN du er!"

Jeg er en av dem som har fått slike bemerkninger hele livet (utenom når jeg var gravid).
Jeg la på meg 25kg hvert svangerskap, men har gått ned til samme "størrelse" ikke så lang tid etterpå.
Fikk høre av min mormor like etter fødselen "Nå må du ikke gå mere ned i vekt, du er fin akkurat slik du er nå..." Vel.. Hadde man bare kunne bestemme dette selv. Akkurat dette har iallefall jeg ingen kontroll over.

Cathrine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 16:51   #26
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.140
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Så TYNN du er!"

Grunn 1: "Misforstått" omsorg: FOR tynn kobles til et helseproblem av den ene eller andre sorten
Grunn 2: Et misforstått kompliment. Noen tror faktisk det er sant at "you an never get too rich og too thin".
Grunn 3: Misunnelse fra noen som selv sliter med å komme ned i vekt
Grunn 4: God gammeldags frekkhet

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 16:52   #27
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Så TYNN du er!"

...


Sist redigert av Skremmern : 30-11-06 kl 10:51.
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 16:55   #28
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Så TYNN du er!"

Opprinnelig lagt inn av Orkide, her.

Så utrolig uproffesjonelt av en sjef!

Ja, hun var uprofesjonell på flere måter, og det så heldigvis hennes sjefer også etter hvert. Nå har hun kommet seg tilbake til helsevesenet der hun kom fra, så jeg håper for guds skyld hun gjør en bedre jobb der.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 17:00   #29
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Så TYNN du er!"

Det er mere godtatt å være tynn enn for tykk, derfor tror liksom alle det er helt ok å kommentere dette. Jeg syns det er frekt begge deler. Det er ille å kritisere kroppene til hverandre uansett om man er for tynn eller tykk. jeg har en svart tynn venninne som har store komplekser for dette. Hun får stadig høre at "guuuud av meg så tynn du er!!!" osv.. Stakkars jente. Jeg skjønner ikke at hun holder ut. jeg ser så inderlig godt at det går inn på henne. jeg har vært overvektig mesteparten av livet og har derfor hørt mye om kroppen min av folk. Det er helt forferdelig. Klart har "vi feite" det verre i samfunnet enn "de tynne", vi blir liksom alltid hakket på, men jeg syns absolutt ikke det er fritt fram for å kommentere/kritisere kroppene til andre for det.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 17:15   #30
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Så TYNN du er!"

Jeg har aldri sagt direkte til noen at jeg synes de er for tynne, det ser jeg ingen poeng i. Og ingen har sagt til meg direkte at jeg er for tykk (bortsett fra nær familie kanskje).

Jeg synes også det er ufint. Men jeg tror ikke så mange tenker over det. Jeg kan si til ei venninne at jeg synes ei jeg ser på gata er tynn, eller at noen kjendiser er tynne.. kanskje er det ille det også. Men det er nå sånn at vi legger merke til det da.

Jeg vil tro at om noen i min omgangskrets var unormalt tynn, så ville jeg ha visst om det var sykdomsrelatert, og tatt det derfra. Ikke kommet med teite kommentarer.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 17:34   #31
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Så TYNN du er!"

Jeg har fått høre det hele livet, fra jeg ble født lita og tynn og til jeg var oppi tyveårene. Nå er jeg helt vanlig, så det får jeg ikke høre mer.
Men i barndommen og i ungdomsårene var det veldig sårende og jeg fikk dårlig selvtillit når det gjaldt kroppen min. Gikk alltid med genser rundt rompa fordi jeg trodde den var for tynn og liten. På barneskolen ropte noen gutter U-landsbarn etter meg og på videregående sa en klassevenninne direkte til meg at jeg burde legge på meg i lårene fordi det var så stygt. Når jeg ser bilder nå, så ser jeg jo hvor flott og veltrent jeg var og jeg hadde alltid pupper. Synd at jeg ikke kunne glede meg over en flott kropp i de årene jeg hadde det

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 18:57   #32
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Så TYNN du er!"

Opprinnelig lagt inn av Eria, her.

Hvorfor er det slik at det er helt stuerent å kommentere kroppen til de som er tynne?

Nei, det er selvfølgelig ikke stuerent å si slikt. Det vitner om svært lite empati og sosial intelligens dersom noen sier slikt. Det er mye man kan tenke, men det er ikke alt man behøver å si. Det gjelder naturligvis rundt dette temaet som flere andre temaer....

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 19:01   #33
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.632
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Så TYNN du er!"

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg har i de siste månedene fått veldig mange kommentarer på hvor fryktelig tynn jeg har blitt (jeg er altså ikke tynn, jeg var bare veldig stor før) og jeg sliter med å godta at folk kommenterer at jeg har gått ned 23 kg - det var ingen som sa noe når jeg gikk opp 30 kg.

Jeg har lagt merke til akkurat det samme etter å ha gått ned 18 kilo det siste halvåret! Jeg er slett ikke tynn, men adskillig slankere enn jeg var. Dette er noe jeg har jobbet hardt for (kostholdsendring og MYE trening), og jeg er veldig tilfreds.

Men jeg begriper ikke at så mange mennesker tydeligvis synes det er helt greit å høylytt kommentere dette, uansett situasjon. Det gjør meg selvsagt ingenting at folk jeg kjenner bemerker det når vi er på tomannshånd; tvert imot er jeg ganske stolt av vektnedgangen. Men de siste par månedene har jeg flere ganger opplevd at folk slår hendene sammen og skriker opp: - Nei, så TYNN du har blitt! og - Det er jo nesten ingenting igjen av deg, jo! - midt i større og mindre forsamlinger.

Både fordi det ikke er sant (det er nemlig en god del igjen av meg ), men mest fordi jeg synes det er ganske tankeløst å kommentere folks kroppsfasong i plenum. Hvem er det som ønsker alles oppmerksomhet rettet mot kroppen sin idet man entrer et rom? Neppe særlig mange.

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 19:19   #34
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Så TYNN du er!"

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Nei, for skjønnhetsidealet her i vesten er TYNN. Derfor syns mange det er en kompliment å bemerke hvor tynn noen ser ut. Det er det jo absolutt ikke hvis tonefallet er feil, eller det følger et 'herregud, så ...' med.

Her i den del av "vesten" hvor jeg bor, Karibien, er skjønnhetsidealet TYKT. Jo, større rompe, jo flottere, jo mer fruktbar, kvinnelig ,og gud vet ikke hva de tror. Jeg snakker da om den svarte befolkningen. Tykk og stor betyr nemlig at man spiser mye, og da er man flink til å lage mat, samt man har råd til å kjøpe mat, så her har kvinnene store romper, lår og mager og de bærer (les vrikker) kiloene sine med stolthet

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 20:16   #35
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.102
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Så TYNN du er!"

Jeg er egentlig en ganske tålmodig sjel, men en gang sprakk det totalt da en bekjent for gud vet hvilken gang på sitt sedvanlige negative vis kommenterte hvor tynn jeg var.

Jeg svarte noe á la "synd jeg ikke kan si det samme om deg", og det ble stille.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 20:20   #36
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Så TYNN du er!"

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Her i den del av "vesten" hvor jeg bor, Karibien, er skjønnhetsidealet TYKT. Jo, større rompe, jo flottere, jo mer fruktbar, kvinnelig ,og gud vet ikke hva de tror. Jeg snakker da om den svarte befolkningen. Tykk og stor betyr nemlig at man spiser mye, og da er man flink til å lage mat, samt man har råd til å kjøpe mat, så her har kvinnene store romper, lår og mager og de bærer (les vrikker) kiloene sine med stolthet

Der hadde jeg vært dronning!
Jeg har en klassisk "neger-rompe" (og det er ikke rasistisk ment )

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 20:28   #37
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Så TYNN du er!"

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Der hadde jeg vært dronning!
Jeg har en klassisk "neger-rompe" (og det er ikke rasistisk ment )

Negerrompe er noe av det flotteste som fins.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 20:36   #38
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Så TYNN du er!"

Opprinnelig lagt inn av Majsa, her.

Negerrompe er noe av det flotteste som fins.

Jeg er faktisk glad jeg har litt rompe
Men den har vært LITT stor da - men når jeg har fått bort de siste 10 kg så tror jeg den blir snerten og fin

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 20:54   #39
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Så TYNN du er!"

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Her i den del av "vesten" hvor jeg bor, Karibien, er skjønnhetsidealet TYKT. Jo, større rompe, jo flottere, jo mer fruktbar, kvinnelig ,og gud vet ikke hva de tror.

Kan noen fortelle meg hvor i verden det er fint med stor MAGE?? Alltid er det romper....


Ellers er det ufint å kommentere andres kropper uansett hvilken retning det er i synes jeg. Jeg tror nå at jeg bare ville syntes det var fint at andre kommenterte at jeg var for tynn.... Men det hadde nok ikke vært slik når alt kom til alt.

Jeg forsøker å gå ned i vekt - og jeg må si at en av de tingene jeg faktisk gruer meg til med å bli tynnere er at det automatisk gir fokus på kropp og vekt fra alle og enhver. Jeg vet at folk mener det godt når de sier "å så tynn du har blitt", "nå har du gått ned masse i vekt gitt". Men det er ikke bare godt med slike kommentarer. På en måte blir det slik at de med det også sier at de nok har sett hvor tjukk jeg har vært... Hva hvis jeg ikke greier å holde vekta denne gangen heller?

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 20:59   #40
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Så TYNN du er!"

Jeg har jo gått ned snart 40 kg i vekt i år.. og jeg har jo så klart fått kommentarer underveis.

Men jeg velger å ta det positivt. Jeg orker ikke tenke at de synes jeg var FÆL før, fordi om de sier jeg er fin nå? Tar det som en oppmuntring jeg, og synes det er fint å få komplimenter

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no