Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

"Trenger du hjelp, eller titter du bare?"

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-05-08, 12:07   #1
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

"Trenger du hjelp, eller titter du bare?"

2 ganger har jeg blitt møtt av dette utsagnet i en butikk her jeg bor:

"Trenger du hjelp, eller titter du bare?"

Hva svarer du da?

Første gangen ble jeg så irritert at jeg svarte noe sånt som "jeg vet hva jeg skal ha og finner det selv", mens andre gang følte jeg meg forpliktet til å la henne komme og hjelpe meg. Og det til tross for at jeg liker å gå og se litt, selv når jeg vet hva jeg skal ha. Det øker jo sjansen for at jeg handler mer.

Arg... blir så overgitt over butikkansatte som nesten hiver seg over én, og som følger en med argusøyne om man bare skal "titte". De forstår jo ikke at de bare taper på det. Ofte har jeg forlatt butikker av sånne årsaker. Trenger jeg hjelp, spør jeg om hjelp. Alternativt stiller jeg meg opp og ser rådvill ut.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-08, 12:09   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Trenger du hjelp, eller titter du bare?"

Faktisk så er mange ansatte PÅLAGT å spørre om det. Da jeg jobbet i helsekosten fikk vi kjeft av sjefen om vi ikke spurte hver eneste kunde om de trengte hjelp. Men jeg prøvde jo å være mest mulig diskret da, og kastet meg jo ikke over dem. Som regel spurte jeg "kan jeg hjelpe deg med noe" eller "bare si fra om du lurer på noe". Fikk heldigvis aldri sure miner for det, tvert imot.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-08, 12:10   #3
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Trenger du hjelp, eller titter du bare?"

Jeg tenker motsatt av deg. Jeg blir irritert om de ignorerer meg og ikke spør om jeg tenger hjelp.

Trenger jeg hjelp, så sier jeg Ja.
Trenger jeg ikke, så sier jeg at jeg bare titter litt.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-08, 12:11   #4
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Trenger du hjelp, eller titter du bare?"

hmm, mange klager jo over at de ansatte ikke spør om de trenger hjelp..? jeg synes det er fint når de spør, men de kan godt hol,de seg i bakgrunnen hvis jeg bare vil titte, ja.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-08, 12:11   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Trenger du hjelp, eller titter du bare?"

Jeg syns det er helt OK at ansatte spør om jeg trenger hjelp, og lar meg være i fred hvis jeg ikke trenger det. Jeg syns det er mye mer uhøflig å ikke vise at man har registrert kunden og er tilgjengelig for dem.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-08, 12:12   #6
Butterfly
Superaktiv
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Bor i Lier
Innlegg: 382
Butterfly er litt kul
Standard

Sv: "Trenger du hjelp, eller titter du bare?"

Ja jeg trur de er pålagt å spørre, men det går ant å spørre på adre måter. Noen er innmari pågående. Hadde så vidt kommet meg inn i butikken før hun kastet seg over meg og var over alle hauger og fant fremt klær. Og et annet sted er det samme dame som står ved sminken og liksom ordner, men hun står der hver gang men har skjørnt hun står for å kikke etter folk, hva de har med inn og hva de tar med ut og slikt.

Butterfly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-08, 12:12   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Trenger du hjelp, eller titter du bare?"

Opprinnelig lagt inn av Bella76, her.

Jeg tenker motsatt av deg. Jeg blir irritert om de ignorerer meg og ikke spør om jeg tenger hjelp.

Trenger jeg hjelp, så sier jeg Ja.
Trenger jeg ikke, så sier jeg at jeg bare titter litt.

Nemlig. Jeg synes også det er bedre at de spør enn at de ignorerer meg, og det fikk vi alltid beskjed om på salgskursene vi ble sendt på også. De fleste kunder foretrekker å bli spurt fremfor ignorert. Nå er det jo selvsagt en middelvei mellom å kaste seg over en kunde og å ignorere ham/henne, men jeg tror de fleste synes det er ganske ok å bli spurt på en høflig måte. Vi fikk bare positive tilbakemeldinger på det.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-08, 12:15   #8
Lucifer
Skummelt distré...
 
Lucifer sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Innlegg: 1.931
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Sv: "Trenger du hjelp, eller titter du bare?"

Det spørs litt hvordan det blir spurt og om den butikkansatte respekterer at jeg ikke vil ha hjelp.

Det er fint de spør, men jeg blir bare irritert av at de står og glaner på meg etterpå.

__________________
3-barnsmor: Nesten tenåringen (07.07.2002) og Fotballspilleren (10.10.2005) og Minsteprinsessa (03.08.2008)

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-08, 12:18   #9
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Trenger du hjelp, eller titter du bare?"

Opprinnelig lagt inn av Butterfly, her.

Og et annet sted er det samme dame som står ved sminken og liksom ordner, men hun står der hver gang men har skjørnt hun står for å kikke etter folk, hva de har med inn og hva de tar med ut og slikt.

Og det kan det vel hende hun har god grunn til.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-08, 12:19   #10
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: "Trenger du hjelp, eller titter du bare?"

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg syns det er helt OK at ansatte spør om jeg trenger hjelp, og lar meg være i fred hvis jeg ikke trenger det. Jeg syns det er mye mer uhøflig å ikke vise at man har registrert kunden og er tilgjengelig for dem.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-08, 12:21   #11
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Trenger du hjelp, eller titter du bare?"

Da svarer jeg at jeg bare titter litt. Synes det er bedre at de spør enn ignorer en.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-08, 12:21   #12
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Trenger du hjelp, eller titter du bare?"

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

De fleste kunder foretrekker å bli spurt fremfor ignorert.

Akkurat det er jeg faktisk ikke sikker på (skjønt de hadde kanskje gjort en markedsundersøkelse?). Jeg hører i alle fall til dem som gjerne vil bli latt i fred når jeg handler (sikkert fordi jeg nesten alltid "bare kikker" ). At betjeningen sier hei, kan imidlertid være hyggelig - det er litt mindre påtrengende enn direkte spørsmål, synes jeg. Da markerer de jo likevel at de har sett deg.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-08, 12:23   #13
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Trenger du hjelp, eller titter du bare?"

Opprinnelig lagt inn av Butterfly, her.

Og et annet sted er det samme dame som står ved sminken og liksom ordner, men hun står der hver gang men har skjørnt hun står for å kikke etter folk, hva de har med inn og hva de tar med ut og slikt.

Å så da? Folk stjeler jo faktisk i butikker så jeg skjønner godt at de holder øye med kundene.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-08, 12:24   #14
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Trenger du hjelp, eller titter du bare?"

Tja, jeg foretrekker at de spør enn at de ignorerer meg. Det verste er å virkelig ville ha hjelp, men bli totalt oversett, og så være vitne til at en mer "spennende" kunde kommer inn døra hvorpå denne blir overøst med oppmerksomhet. Dette skjedde med meg flere ganger i samme butikk. Tredje gang det skjedde, snudde jeg på hælen og har ikke satt mine ben der etterpå.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-08, 12:30   #15
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Trenger du hjelp, eller titter du bare?"

Jeg svarer alltid at jeg bare kikker, men skal spørre hvis det er noe. Hater å få hjelp i klesbutikker. Da vil jeg heller kikke først og så spørre om ting etterpå. Har noen ganger sagt at jeg er på utkikk etter en spesiell ting, men føler det blir teit å si tja og nei til det hun kommer med. Ihvertfall når det er ingentng av det jeg liker.

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-08, 12:30   #16
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Trenger du hjelp, eller titter du bare?"

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Akkurat det er jeg faktisk ikke sikker på (skjønt de hadde kanskje gjort en markedsundersøkelse?). Jeg hører i alle fall til dem som gjerne vil bli latt i fred når jeg handler (sikkert fordi jeg nesten alltid "bare kikker" ). At betjeningen sier hei, kan imidlertid være hyggelig - det er litt mindre påtrengende enn direkte spørsmål, synes jeg. Da markerer de jo likevel at de har sett deg.

Denne er jeg enig i! Jeg sier bare Hei, og så eventuelt innleder en samtale om varer, været eller whatever. Vi får ikke engang lov til å si; kan jeg hjelpe deg med noe? Fordi det er et ja, nei-spørsmål, og folk kan bli skremt av det.

Men jeg blir sur dersom jeg kommer inn i en butikk, hvor personalet ikke engang sier hei til meg. (bortsett fra HM og andre store butikker da selvsagt)

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-08, 12:36   #17
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Trenger du hjelp, eller titter du bare?"

Når jeg jobbet i butikk pleide jeg å si "Hei! Si ifra hvis det er noe jeg kan hjelpe deg med" også lot jeg folk være i fred etter det.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-08, 12:36   #18
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.737
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Trenger du hjelp, eller titter du bare?"

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg hører i alle fall til dem som gjerne vil bli latt i fred når jeg handler (sikkert fordi jeg nesten alltid "bare kikker" ).

Jeg også. Jeg føler meg litt beklemt når jeg påpeker at jeg bare kikker. Det irriterer meg ikke at de spør om hjelp, men jeg vil heller være litt usynlig. Stort sett opplever jeg det som et mareritt å få hjelp i butikker og føler meg mer forpliktet til å kjøpe noe da.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-08, 12:37   #19
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: "Trenger du hjelp, eller titter du bare?"

Jeg synes det er helt topp at de spør, så sant de lar meg være i fred dersom jeg takker nei til hjelpen. Det aller verste er de som spør, og som følger etter deg og kommenterer alt du ser på. Det nest verste er å fotfølge en butikkansatt for å be om hjelp, uten at man får det.

Spør meg gjerne, men la meg gå i fred dersom jeg takker nei.

For øvrig føler jeg ikke at hjelp forplikter. Men så har jeg jo også jobbet i butikk selv, og det var jo mye morsommere å snakke med folk enn å bare trykke på kassa. (Det var riktignok en bokhandel.)

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-08, 12:47   #20
Mynte
Nybegynner
 
Mynte sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 9
Mynte har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: "Trenger du hjelp, eller titter du bare?"

Bare hyggelig å bli spurt om en trenger hjelp, det er jo ikke akkurat for å være ekkel regner jeg med. Det er verre å bli oversett, eller ikke få hjelp. Er ikke interessert å legge igjen mye penger der jeg ikke føler meg velkommen. Men enig at det er ekkelt å bli fotfulgt Syns forresten det er greit at de ansatte holder øye med kundene sine, så lenge det blir gjort på en ok måte. Er jo så irriterende med folk som stjeler!!

Mynte er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no