Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

"Støvler" til vinteren (barn)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-09-12, 09:05   #41
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Støvler" til vinteren (barn)

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Barn trenger cherrox? Ikke om de har andre vanntette sko!

Nemlig! Seksten år med barn på Vestlandet og vi har aldri hatt behov for Cherrox.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-12, 09:06   #42
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Støvler" til vinteren (barn)

Ja, og vi har kjøpt superfit til toåringen. De var veldig nette og lette og hadde knytting.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-12, 09:26   #43
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: "Støvler" til vinteren (barn)

Jeg kjøper både Viking Thermo og Goretex/skinnsko til ungene. Jeg syns Goretex'ene blir for lave når det er snøsmeltesesong i nord. Bruker Kavat skinnsko de første par årene, utrolig lett å få en myk barnefot inn i den store åpningen på skoen.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-12, 09:38   #44
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Støvler" til vinteren (barn)

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Barn trenger cherrox? Ikke om de har andre vanntette sko!

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Nemlig! Seksten år med barn på Vestlandet og vi har aldri hatt behov for Cherrox.

Naboen vaska dressen til ungane ein gong i året, eg vaskar ein gong i veka. Naboen sine ungar vert ikkje skitne på nevane, mine er lika møkkete på innsida av kleda som på utsida. Kan me ikkje vera enige om at barn er forskjellige og har forskjellige behov? Sjølv om dåke ikkje har hatt behov for meir enn gore-tex, er det vel ikkje utenkeleg at andre har det? Eg har hatt barn på vestlandet i 10 år, og hadde aldri klart meg uten duckboots. Andre sko er rett og slett ikkje høge nok. Me snakkar om barn som kjem inn og er våte av slaps til oppunder armane.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-12, 09:51   #45
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Støvler" til vinteren (barn)

Ja, men det går jo begge veier. Man kan heller ikke påstå at barn generelt trenger cherrox.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-12, 10:59   #46
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Støvler" til vinteren (barn)

Det er eg heilt enig i, ein bør først sjå om det er eit behov. Dessverre er det mange barn som spring rundt med cherrox som einaste vintersko. Eg skal heilt ærleg innrømma at eg ikkje heilt forstår kva foreldrene tenkjer då, for eg kan aldri tenkja meg at dei same foreldrene hadde vært villeg til å gå rundt i cherrox heile vinteren sjølv.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-12, 11:16   #47
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Støvler" til vinteren (barn)

Jeg har en gutt som ruller i gjørme og sitter i dammer. Han blir våt, men han blir ikke mer våt enn de andre barna som har støvler og regntøy. Både Viking, ecco og Superfitt har ekstra høye goretex sko om det er høyden det går på.

Fordelen med støvler og regntøy er at det er lettere å skylle av sølen. Jeg synes dog at Viking Thermo bruker like lang tid på å tørke som Goretex skoene. Må må ha skotørker for å få de tør over natten. Vi har hatt Thermo i 2år nå, men tror ikke vi kjøper i år. I fjor ble de kjøpt fordi jeg hadde sånn bekkenløsning og gutten låste seg sånn og skulle ikke åpne borrelås på skoene så vi brukte 45min om morgenen for å få på sko. Og siden jeg ikke klarte å gå selv kunne jeg ikke ta en 19kg 4åring under armen heller.

Her er fek Ecco sine høye dette året. De har til og med snøfanger på toppen sånn at ikke ting kommer så lett over skaftet:

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-12, 11:36   #48
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Støvler" til vinteren (barn)

De fra ecco likte jeg, skal tro hva prisen på de er?

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-12, 12:09   #49
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Støvler" til vinteren (barn)

Oh, de fra Ecco likte jeg høyden på. De har jeg ikke sett her, kanskje jeg må sjekke litt mer. Har dere forresten allerede begynt å handle inn vinterskoene? Jeg har tenkt at det er lurt å vente så lenge som mulig ift at det ikke er vinter enda og at de skal vare så lenge som mulig, men det er kanskje dumt? Det er jo nå utvalget er størst i butikkene.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-12, 12:24   #50
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.016
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: "Støvler" til vinteren (barn)

Mine unger har gore-tex sko og termostøvler til vinteren. Vi har vært mest fornøyd med Viking thermo siden de er relativt lette og virker varmere enn cherrox, men i år har jeg dristet meg til å kjøpe skofus sin modell (to par for prisen av en forrige uke). De ser grei ut, men det virker som sålen er glattere enn på Viking sin variant. Guttene mine liker å vasse i vanndammer for å se hvor dype de er, eller å gå i fjæra for å lete etter krabber og tangsprell, da holder det ikke med bare vanlige vintersko, støvler må til.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-12, 12:29   #51
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Støvler" til vinteren (barn)

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

Oh, de fra Ecco likte jeg høyden på. De har jeg ikke sett her, kanskje jeg må sjekke litt mer. Har dere forresten allerede begynt å handle inn vinterskoene? Jeg har tenkt at det er lurt å vente så lenge som mulig ift at det ikke er vinter enda og at de skal vare så lenge som mulig, men det er kanskje dumt? Det er jo nå utvalget er størst i butikkene.

Jeg kjøper som regel vinterskoene på salg om våren. Man kan jo risikere å bomme på størrelsen, men det har gått greit så langt. Mine har vokst ganske jevnt og trutt.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-12, 15:12   #52
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Støvler" til vinteren (barn)

Opprinnelig lagt inn av Puslingen, her.

Naboen vaska dressen til ungane ein gong i året, eg vaskar ein gong i veka. Naboen sine ungar vert ikkje skitne på nevane, mine er lika møkkete på innsida av kleda som på utsida. Kan me ikkje vera enige om at barn er forskjellige og har forskjellige behov? Sjølv om dåke ikkje har hatt behov for meir enn gore-tex, er det vel ikkje utenkeleg at andre har det? Eg har hatt barn på vestlandet i 10 år, og hadde aldri klart meg uten duckboots. Andre sko er rett og slett ikkje høge nok. Me snakkar om barn som kjem inn og er våte av slaps til oppunder armane.

En har alltid rullet seg i sølepytter, en har vært fisefin og en har vært klatremus. Gortexskoene børstes og imprengneres flere ganger i mnd. Ja, ikke på de samme ungene fortsatt. Når man er seksten har man heldigvis sluttet med bading i pytter og begynt med minst mulig klær.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-12, 15:14   #53
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Støvler" til vinteren (barn)

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Jeg har en gutt som ruller i gjørme og sitter i dammer. Han blir våt, men han blir ikke mer våt enn de andre barna som har støvler og regntøy. Både Viking, ecco og Superfitt har ekstra høye goretex sko om det er høyden det går på.

Fordelen med støvler og regntøy er at det er lettere å skylle av sølen. Jeg synes dog at Viking Thermo bruker like lang tid på å tørke som Goretex skoene. Må må ha skotørker for å få de tør over natten. Vi har hatt Thermo i 2år nå, men tror ikke vi kjøper i år. I fjor ble de kjøpt fordi jeg hadde sånn bekkenløsning og gutten låste seg sånn og skulle ikke åpne borrelås på skoene så vi brukte 45min om morgenen for å få på sko. Og siden jeg ikke klarte å gå selv kunne jeg ikke ta en 19kg 4åring under armen heller.

Her er fek Ecco sine høye dette året. De har til og med snøfanger på toppen sånn at ikke ting kommer så lett over skaftet:

De bør de ha neste år når jeg skal handle nye. Ser supre ut. Og har samme syn på tingene som deg, ser jeg.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-12, 19:31   #54
Trinity
Aktiv
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Fra nord
Innlegg: 226
Trinity er litt kul
Standard

Sv: "Støvler" til vinteren (barn)

De høye eccoskoene så veldig bra ut. Tror jammen jeg skal be om at skobutikken her tar inn i passe størrelse til snuppa .

__________________
Snuppa -08
Trinity er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-12, 19:49   #55
-Nj-
-Holy macaroni-
 
-Nj- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 1.034
-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær
Standard

Sv: "Støvler" til vinteren (barn)

Får dere ikke motstand i bhg om dere kommer kun med goretex i bhg? (mange lever enda alt for mange år tilbake)
Husker at da jeg jobbet i bhg var det mange (som jeg jobbet med) som ikke ikke ville skjønne at med et lag ull og fleece midt på kaldeste vinteren i en god dress er godt nok. Det skulle være ullgensere oppå der igjen.. Jo mer lag, jo varmere.

__________________
2000 og okt. 2010

-Nj- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-12, 19:54   #56
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Støvler" til vinteren (barn)

Ikke i minstens barnehage. Da eldste begynte i 2007, så var det en viss skepsis til skalltøy og goretex, men de vedgikk raskt at han var et av de tørreste barna på avdelingen. Jeg synes også begge barnehagene har vært flinke med påkledning ellers.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-12, 21:45   #57
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Støvler" til vinteren (barn)

De høye eccoene så bra ut på høyden, men ecco har til nå vært altfor lave i risten til min gutt. jeg har dessuten aldri sett så høye sko til ham noe sted vi har sett etter sko. Sånn "høye" ja, men det er bare rett over ankelen, duckbootseneh ans har minst 5 cm mer enn skoene tror jeg.

Nå operer vi enda i ganske små skostørrelser da. Mikro passer forresten fint i Knerten sine første vintersko (som han jo brukte så lite at det ikke synes, han fikk nye sko etter et par mnd for da var de for små, og i mellomtiden var det begrenset han gikk..) så hun har små superfit goretexsko nå. De er str 20, men er de ti cm høye er det max. Støvlene hennes er høyere, flere cm høyere.

Men Knerten er jo oppe i brukelige størrelser til å ha et mulig utvalg nå, jeg tror det siste vi kjøpte til ham er i 26. Kommer vel over i "store barn" da, og da har det vært litt annet utvalg såvist jeg husker.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-12, 07:34   #58
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Støvler" til vinteren (barn)

Hva med disse da Malama:
http://www.superfit.at/de/kollektion...ots-9-00022-88
Eller: http://www.superfit.at/de/kollektion...ots-9-00023-00

Min ble mye lavere over vristen når han var rundt 2-3år. Før det var det nesten ingen sko som passet, nå kan han bruke de fleste. Ecco sandaler har vel vert det eneste som ikke har passet på år.

Bladde litt til og fant disse: http://www.superfit.at/de/kollektion...ots-9-00072-02

http://www.superfit.at/de/kollektion...ots-9-00070-81
http://www.superfit.at/de/kollektion...ots-9-00164-06
http://www.superfit.at/de/kollektion...ots-7-00165-00

Uvalget er vist stort i år.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-12, 08:46   #59
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Støvler" til vinteren (barn)

Vi bor i Bergen og her må man være forberedt på all slags vær, så vi har flere par vintersko til alle ungene.

De har et par vanlige gummistøvler. Vi har prøvd mye forskjellig, fra Viking, Tretorn, Hunter og mer obskure merker fra store kurver på OBS el. Viking og Hunter er best. Tretorn er litt tunge, de billige tåler ikke flere barn.
De har forete støvler av type Viking, Cherrox eller Reima.
De har et par vanntette varme vintersko. Ecco, Viking, Sorel eller Kamik.
Noen ganger har vi (til jentene) kjøpt noen litt penere til å ha til kåper og kjole, men da har vi ikke brukt mye penger.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-12, 21:25   #60
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Støvler" til vinteren (barn)

Isolde, det var stort utvalg det ja, mye større enn jeg noen gang har sett i noen av de butikkene jeg har vært i. Ja, all den tid jeg har slitt med å finne sko som passer på foten hans liker jeg å prøve dem på foten før kjøp, så jeg kjøper sko i fysiske butikker. Og jeg har aldri sett sånne høye før.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no