Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Avsporing: Er du avhengig av nesespray?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er du avhengig av nesespray?
Ja, må ha nesespray i hvertfall en gang om dagen, om ikke fler 25 14,62%
Nei, bruker det sjelden. Evt bare ved forkjølelse 119 69,59%
Annet 27 15,79%
Dustepoll 0 0%
Deltakere: 171. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-11, 18:56   #41
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing: Er du avhengig av nesespray?

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Men da bruker du vel kortisonnesespray? Ikke forkjølelsesnesespray ved allergi. :Pekefinger:

Jepp. Men jeg klarer ikke å bruke det heller. Alt som skal inn i nesen er... vondt og ubehagelig. Og det hender jo jeg er forkjølet med tett nese også, men jeg går heller med tett nese enn å spraye meg.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 19:00   #42
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Avsporing: Er du avhengig av nesespray?

Jeg vet ikke om noe verre enn nesespray, kan ikke huske å ha puttet det i nesa frivillig noen gang uten at det har vært virkelig nødvendig. Jeg ble så glad da jeg ikke trengte spray til nedregulering før ivf også, for det er nesten det største hinderet for meg.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 19:23   #43
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.514
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Avsporing: Er du avhengig av nesespray?

Nei, jeg bruker det sjelden. Kun om jeg er veldig tett når jeg er forkjølt.

Hvordan blir man egentlig avhengig av nesespray? Det er jo ikke så veldig godt og spraye inn i en nese som ikke er forkjøla.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 19:43   #44
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Avsporing: Er du avhengig av nesespray?

Jeg er periodeavhengig, ofte i flere uker om gangen, og så går det over igjen. Lurer på om jeg er allegisk mot bjørkefyring.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 19:45   #45
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Avsporing: Er du avhengig av nesespray?

Jeg er avhengig ja. Dessverre. :snufs:

Jeg har vært avhengig i 13 år nå. Jeg vet veldig godt hva det gjør med nesen min ja. Har tatt ct av bihuler og fått kameraer oppi der. Det var sinnsykt vondt, og beskjeden da var at slimhinnene er helt ødelagte.

Jeg går aldri noe sted uten. Og om jeg kommer på at jeg har glemt den hjemme, blir jeg garantert pottetett bare av å komme på det.
Jeg også halvtomme over alt. Om gubben blir forkjølet vet han at jeg har et kriselager i skuffen i nattbordet.

Jeg bruker Otrivin med mentol. Den river litt skikkelig.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 20:27   #46
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing: Er du avhengig av nesespray?

Opprinnelig lagt inn av Mindy Macready, her.

Jepp. Men jeg klarer ikke å bruke det heller. Alt som skal inn i nesen er... vondt og ubehagelig. Og det hender jo jeg er forkjølet med tett nese også, men jeg går heller med tett nese enn å spraye meg.

Har du prøvd nesepulver? Det er så lite at man (i hvert fall jeg) knapt merker det.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 20:31   #47
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.824
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Avsporing: Er du avhengig av nesespray?

Opprinnelig lagt inn av Tove, her.

Nei. Det brukes kun når nesa er potte tett ved forkjølelse. Kanskje 1-2 ganger pr. år, og da kun et par dager.

samme her

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 20:36   #48
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Avsporing: Er du avhengig av nesespray?

Nei, jeg bruker det omtrent aldri, kanskje en gang annet hvert år eller noe.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 20:38   #49
amanas
Bør lage seg en tittel selv
 
amanas sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 1.359
amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Sv: Avsporing: Er du avhengig av nesespray?

Jeg bruker det ikke om jeg ikke må. For noen uker siden var jeg HELT tett å da brukte jeg et par ganger for å løse det opp.
Det løste opp litt men fy søren så ubehagelig, det er jo vondt, i allefall veldig ubehagelig.

__________________
Storesøster 04, Storelillebror 07 og Lillebror 12
amanas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 20:41   #50
Finni
Bør lage seg en tittel selv
 
Finni sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.276
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Sv: Avsporing: Er du avhengig av nesespray?

Nei, jeg bruker det bare når jeg kjenner at bihulene starter å tettes og ved kraftig forkjølelse.
Siden jeg er ofte forkjølet tipper jeg det blir ca 5 ganger x 4 dager i året.

__________________
FINNI
gullungene -97, -02 og -05
Finni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 20:44   #51
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing: Er du avhengig av nesespray?

Nei, trur eg faktisk aldri har prøvd det? Og som polarjenta lure eg svært på kva som er så stas med nasespray? Er det voksnes svar på formfett?

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 20:47   #52
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing: Er du avhengig av nesespray?

Bruker det så fort jeg får smerter i bihulene, det vil si med en gang jeg blir snørrete. Er ikke avhengig, for klarer alltid slutte.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 20:49   #53
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing: Er du avhengig av nesespray?

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Nei, trur eg faktisk aldri har prøvd det? Og som polarjenta lure eg svært på kva som er så stas med nasespray? Er det voksnes svar på formfett?

Ikke alle trenger det for noen har bihuler og neseganger tilsvarende Holmestrandtunnelen, men om man blir pottetett ved minste tegn til forkjølelse, så må man gjøre noe for å fungere. Da er nesespray stas.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 20:50   #54
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Avsporing: Er du avhengig av nesespray?

Akkurat nå er jeg det, pottetett som jeg er. Det går alltid greit å slutte da.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 20:58   #55
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing: Er du avhengig av nesespray?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Ikke alle trenger det for noen har bihuler og neseganger tilsvarende Holmestrandtunnelen, men om man blir pottetett ved minste tegn til forkjølelse, så må man gjøre noe for å fungere. Da er nesespray stas.

Å, var det ikkje meir komplisert?

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 21:25   #56
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Avsporing: Er du avhengig av nesespray?

Nope. Nasonex i verste allergisesong, det er det.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 21:25   #57
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Avsporing: Er du avhengig av nesespray?

Nei, jeg bruker det veldig sjelden. Vi bruker helst saltvann, og det skal bli ganske ille før vi bruker nesespray. Jeg syns den svir så veldig, så jeg bruker helst barnevarianten, om jeg må bruke den.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 21:38   #58
Bromle
Aktiv
 
Bromle sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 150
Bromle har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Avsporing: Er du avhengig av nesespray?

Var avhengig når eg var ung, men ikke nå. Virkelig vanskelig å slutte altså

__________________
2003 2006 2010
Bromle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 21:39   #59
Arona
passer i nissedrakt
 
Arona sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Innlegg: 1.454
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Avsporing: Er du avhengig av nesespray?

Ser at det ligger på drøye 15% som (mis)bruker nesespray daglig. Om dette er tall som er overførbare til befolkningen (for vi er jo selvsagt et normalt snitt derfra), er det jo ikke rart de er ramme med advarsler!

__________________
2007 og 2009
Alle ting går. Om ikke annet, så går det til helvete....

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 21:54   #60
bønna
Deltidsmamma
 
bønna sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Innlegg: 1.697
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Sv: Avsporing: Er du avhengig av nesespray?

Jeg svarte annet, jeg er bare nesten avhengig av nesespray.
Dvs jeg må ha det nesten hver kveld, på gode dager klarer jeg å sovne uten. Prøver å bruke så lite som mulig, dvs barnevarianter, og akkurat nå er det bare et nesebor jeg trenger det i.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no