Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Avsporing: Er du avhengig av nesespray?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er du avhengig av nesespray?
Ja, må ha nesespray i hvertfall en gang om dagen, om ikke fler 25 14,62%
Nei, bruker det sjelden. Evt bare ved forkjølelse 119 69,59%
Annet 27 15,79%
Dustepoll 0 0%
Deltakere: 171. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-11, 15:57   #21
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Avsporing: Er du avhengig av nesespray?

Jeg tror faktisk bare jeg har prøvd en gang eller to, og da ikke fått noen effekt av det, så nei. Nå er jeg tett det meste av tiden, men unngår nesespray og bruker saltvannsspray i stedet. Hjelper ikke veldig, men jeg vil helst unngå vanlig nesespray når jeg er gravid.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 16:01   #22
siljemoren
Erfaren
 
siljemoren sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
Innlegg: 964
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Sv: Avsporing: Er du avhengig av nesespray?

Jeg stemte annet, fordi jeg ikke har brukt nesespray siden jeg var liten.

__________________
Ingen ektemann er ennå blitt skutt mens han tok oppvasken.
Ukjent.
siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 16:05   #23
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing: Er du avhengig av nesespray?

Annet.

Jeg klarer ikke spraye noe i nesen, synes det er megaubehagelig. Gjør det når allergien er på det verste og jeg MÅ for å ikke dø (mild overdrivelse. ) Men jeg foretrekker tett nese.

Har dog et anstrengt forhold til nesen og klarer feks ikke at noen tar på den, da får jeg pusteproblemer. :rar:

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 16:14   #24
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Avsporing: Er du avhengig av nesespray?

Kan telle fingre på to hender hvor mange ganger jeg har brukt nesespray i mitt liv....så ytterst sjelden.

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 16:16   #25
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Avsporing: Er du avhengig av nesespray?

Nei.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 16:50   #26
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Avsporing: Er du avhengig av nesespray?

Jeg har vært avhengig. I over 18 år. Brukte nesespray minst 5 ganger i døgnet i disse årene. Jeg ble helt gal om jeg ikke hadde med nesespray i selskap eller om jeg bare skulle ut en tur. Jeg ble rett og slett mannevond! På dentiden kunne vi bare kjøpe dem på apoteket, så det var stengt om søndager osv. Jeg kastet ikke noen av beholderne før jeg var helt vendt av med dem for noen år siden, og jeg hadde MANGE! Jeg beholdt dem fordi det var alltid en dråpe igjen, og ved nør hadde jeg lært meg en metode å åpne dem og samle sammen de siste dråpene, slik at jeg kom meg igjennom dagen. Det var en fryktelig tid, og er så glad jeg ikke bruker dem mer. Faktisk ikke når jeg er forkjølet heller. Tørr bare ikke...

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 16:55   #27
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Avsporing: Er du avhengig av nesespray?

Jeg er nesespray-junkie så det holder. Det ligger sikkert ørti halvtomme rundt om i alle jakker og vesker. Jeg går aldri noe sted uten.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 17:03   #28
Barbarella
Bør lage seg en tittel selv
 
Barbarella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.561
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Avsporing: Er du avhengig av nesespray?

Tja. Jeg har brukt nesespray før jeg legger meg om kvelden helt siden jeg var potte tett i høst, men resten av dagen trenger jeg ikke noe. Må ta en avvenningskur snart, men det er så vanskelig å sove med tett nese.

__________________
2001 - 2005 - 2007 - 2016
Barbarella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 17:17   #29
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing: Er du avhengig av nesespray?

Stemte annet, var avhengig i nesten 7 år. Har vært nesesprayfri i 1.5 år nå. Utrolig deilig å bli kvitt det. Jeg bruker det ved veldig tett nese nå og da, men blir ikke avhengig igjen. Stopper i tide.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 17:21   #30
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Avsporing: Er du avhengig av nesespray?

Glæch! Nesespray er ekkelt.

  Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 17:24   #31
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Avsporing: Er du avhengig av nesespray?

Ja. Etter så mange år er det faktisk godt.

Bruker det ikke per nå, men vet at får jeg en forkjølelse er jeg avhengig igjen.

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 17:33   #32
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Avsporing: Er du avhengig av nesespray?

En sjelden gang brukes vi nesespray ala Otrivin, mest benyttes saltvannsspray og da bare ved forkjølelse.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 17:58   #33
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Avsporing: Er du avhengig av nesespray?

Nei. Jeg bruker det noen dager hvis jeg er forkjølet, men synes som regel det går greit å slutte igjen. Men når nesa er skikkelig tett er det himmelsk å åpne opp!

__________________
04 07

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 17:59   #34
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Avsporing: Er du avhengig av nesespray?

Jepp.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 18:32   #35
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Avsporing: Er du avhengig av nesespray?

Opprinnelig lagt inn av Ina, her.

Nei, jeg synes nesespray er ekkelt og bruker det så godt som aldri.


Jeg har vel prøvd nesespray et par ganger, men synes vel ikke det gjorde den helt store forskjellen.

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 18:34   #36
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Avsporing: Er du avhengig av nesespray?

Opprinnelig lagt inn av MissS, her.

Ja. Etter så mange år er det faktisk godt.

Acquired taste, altså?

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 18:34   #37
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Avsporing: Er du avhengig av nesespray?

Periodemisbruker. Har greid å stoppe den verste avhengigheten etter at jeg begynte å bruke barnevarianten, da, så det blir aldri like ille lenger.

  Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 18:41   #38
Damira
Nybegynner
 
Damira sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 8
Damira har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Avsporing: Er du avhengig av nesespray?

Jepp, er helt avhengig. Har brukt det i flere år.

Er allergisk, og har derfor vært snørrete omtrent hele livet, og hadde i tillegg veldig dårlig immunforsvar og ble forkjølet konstant i noen år. Synes Otrivin smaker vondt, så det ble jeg aldri avhengig av, men da jeg begynte med Nazaren var det gjort. Det blir helt krise hvis jeg ikke har nesespray når jeg skal sove, blir liggende våken hele natten.

__________________
Småtten ble født i september 09
Damira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 18:43   #39
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing: Er du avhengig av nesespray?

Opprinnelig lagt inn av Mindy Macready, her.

Annet.

Jeg klarer ikke spraye noe i nesen, synes det er megaubehagelig. Gjør det når allergien er på det verste og jeg MÅ for å ikke dø (mild overdrivelse. ) Men jeg foretrekker tett nese.

Har dog et anstrengt forhold til nesen og klarer feks ikke at noen tar på den, da får jeg pusteproblemer. :rar:

Men da bruker du vel kortisonnesespray? Ikke forkjølelsesnesespray ved allergi. :Pekefinger:

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 18:46   #40
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing: Er du avhengig av nesespray?

Jeg har vært det i to-tre perioder (blant annet under og etter sist graviditet), men er i all hovedsak avvendt nå. Bortsett fra at jeg nå tar det pga bihulebetennelse som er i ferd med å gå over. Hadde jeg tatt nesespray med en gang da jeg ble forkjølet hadde jeg kanskje sluppet hele bihulebetennelsen, det må jeg huske til neste gang. Jeg tar heller en avvenning enn en bihulebetennelse (og jeg må avvennes bare etter et par dager, 10 dagers-regelen funker ikke på meg).

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no