Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Tips: Al Gores "An inconvenient truth"

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-04-07, 20:04   #1
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Tips: Al Gores "An inconvenient truth"

Vil berre tipse om at det i morgon ca. klokka 22 på TV2 kjem ein veldig bra dokumentar. Den har vore omstridt i USA, dels fordi amerikanerane har ikkje heilt tatt inn over seg miljøproblema ein står ovanfor, dels fordi det er politikeren Al Gore som formidla budskapen.

Ein kan seie mykje om Al Gore og kva hensikter som ligg bak denne filmen. Men eg må seie at eg vart svært imponert når eg såg filmen første gongen, rett og slett fordi eg fekk inntrykk av at mannen faktisk meinte alvor, og fordi han heile tida søkte til ekspertane, til vitenskapen og heile tida søkte etter bevis. Og den er IKKJE kjedelig og langdryg. Dette er heller ingen dommedagsfilm. Den tar opp alvoret i full skala, men viser også at det faktisk er mulig å komme seg ut av hengemyra.

Igjen, eg anbefaler filmen sterkt; vi var fengsla begge to (meg og mannen min), og har hatt mange diskusjonar rundt filmen i etterkant. Veldig bra!

Sjå også: http://www.climatecrisis.net/

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 12:25   #2
Clubby
Free Toy Inside!
 
Clubby sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 961
Clubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tips: Al Gore sin "an inconvenient truth"

Knall bra

__________________
Clubby
Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel!
Clubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 13:08   #3
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tips: Al Gore sin "an inconvenient truth"

Veldig bra foredrag/dokumentar, anbefales!

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no