Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

"Vanntette skott mellom jobb og privatliv"

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-06-11, 20:57   #21
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Vantette skott mellom jobb og privatliv"

Den nærmeste gjengen jeg jobber med er en utrolig flott gjeng, og vi finner stadig vekk på noe. Nå er det stort sett jobbgjengen sammen, men har også vært i bursdager og andre fester. Så lite skille her, og jeg trives veldig godt med det.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 20:58   #22
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Vanntette skott mellom jobb og privatliv"

Det ville blitt veldig rart

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 21:02   #23
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Vanntette skott mellom jobb og privatliv"

Det stiller seg vel dessuten noe annerledes for oss som ikke har elever, kunder, brukere etc da. Å jobbe som lærer eller i barnehage, og ha egne barn som gjerne går på den skolen eller barnehagen, gjør jo at man kjenner barn og formere på flere arenaer, etc. Litt lettere å skille når det bare er snakk om noen kolleger?

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 21:23   #24
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.229
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Vanntette skott mellom jobb og privatliv"

Ikke vanntette skott, men jeg har klare skiller, ja. To kollegaer er venninner, men det er ikke pga jobben men til tross for. Vi har heller ikke samme arbeidssted.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 21:24   #25
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Vanntette skott mellom jobb og privatliv"

Det kommer nok også an på hvordan man er som person. Jeg er ekstremsosial og slipper hvem som helst inn 1 m intimsone. Inkludert hele internettet.

Det er bare en liten håndfull som slipper innenfor den meteren.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 21:45   #26
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Vanntette skott mellom jobb og privatliv"

Jeg har aldri hatt noe vanntett skott mellom jobb og privatliv, og det har heller ikke mannen. Vi har gode venner fra begges arbeidsplasser, og glad er jeg for det. Men jeg kan nok tenke meg jobber hvor det kanskje er greit å ha et greit skille.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 21:52   #27
Tilden
Leken
 
Tilden sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 524
Tilden er litt kulTilden er litt kulTilden er litt kul
Standard

Sv: "Vanntette skott mellom jobb og privatliv"

Vi er veldig sosiale på min arbeidsplass, og omgås også privat. Er veldig glad jeg har det slik, og setter stor pris på mine gode kollegaer.

Tilden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 22:01   #28
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.787
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Vanntette skott mellom jobb og privatliv"

Det kommer også an på geografi, kanskje? Bor man på et mindre sted og jobber i nærområdet er det større sjanse for at man treffes oftere, tilfeldig med en øl i sola eller med ungene på lekeplassen? Flere av kollegene mine er blitt mine venner etter 5 år. Jeg inviterte 2 av dem i bryllupet mitt. For meg gir det mer trivsel på jobb med mennesker omkring meg som kjenner meg utenfor "8-16-rollen".

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 22:07   #29
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Vanntette skott mellom jobb og privatliv"

Ja, igjen tenker jeg at det kommer litt an på rolle, jobb og personlige definisjoner. Ved min type jobb har man veldig mange sosiale arenaer gjennom jobben, og de vet jo alle hvem jeg er. De vet at jeg er mer enn vanlig opptatt av musikk og film, hva barna mine heter og hvor gamle de er, og hvor stolt og frustrert jeg er over dem. De vet at jeg elsker teknodingsedupper, at jeg ler høyt og støyende og at jeg synger når jeg er full. De er fremdeles ikke vennene mine.

Jeg har nå også vært ganske mye sammen med my imagenary friends fra internettet - men jeg har enda ikke blandet dem med RL-vennene mine.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 22:08   #30
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Vanntette skott mellom jobb og privatliv"

Til enkelte har jeg måtte distansere meg ja. Men jeg jobber b.la tett med min søster. Samt at ett par av de har blitt ganske mye mer enn "bare" kollegaer. Men vi snakker lite/ingen jobb når vi er sammen. (dette gjelder veldig søster'n og meg)

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 22:13   #31
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Vanntette skott mellom jobb og privatliv"

Hmmm, jeg blander RL-venner og internettvenner også, jeg. Men vi pleide å være litt sånn :øhh, snakke lavt og fort: når folk spurte hvor vi kjente hverandre fra. Vi hadde heldigvis en felles "interesse" å skylde det på. Og nå, etter ganske mange år er dette ikke lengre internettvenner, men RL-venner, siden vi ikke henger på de samme nettstedene lengre.

Jeg fant på ting på privaten med jobbvenner, og en av mannens beste venner er en kollega. Jeg er litt der at om det klikker sånn personlighetsmessig, så bryr jeg meg ikke om hvor jeg får vennene mine.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 22:23   #32
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Vanntette skott mellom jobb og privatliv"

Jeg har én ekskollega som venn, og det er definitivt hennes skyld.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 22:30   #33
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Vanntette skott mellom jobb og privatliv"

Jeg har ikke det, og vil nok heller ikke "opprette" det.

Men jeg har ny jobb i år, og har lært at jeg ikke skal bli så venn og familie med jobben/kollegaer som jeg ble med den forrige. Det var sammenlignbart med å melde seg ut av familien, når jeg vurderte å slutte. På godt og vondt altså!

Tror nok ikke det samme ville kunne skje i min nye jobb, da det er mange omstendigheter som var spesielle på min forrige arbeidsplass, men jeg kjenner at det er godt å være bevisst på dette nå.

__________________
Smitt og Smule okt -07, Bitteminsten des -12
"Is this real? Or has this been happening inside my head?"
"Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?"
Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no