Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sykt barn over 12 år

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-03-11, 08:34   #1
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sykt barn over 12 år

I dag kjenner jeg at jeg synes reglene for sykt barn dager er litt dustete.

Mellomste gutten min ble 13 år i oktober og jeg har derfor ikke rett til å være hjemme med han.
Heldigvis kan jeg avspassere.
Når gutten har så vondt i hodet at han gråter og er glodvarm synes jeg faktisk ikke det er forsvarlig å la han være alene.

Ingen kan passe han heller nå som mamma er på Gran Canaria og koser seg i varmen.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 08:41   #2
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sykt barn over 12 år.

De aller fleste arbeidsgivere og kollegaer vil ikke ha problemer med å forstå at du må være hjemme med et så sykt barn, selv om det er over 12.

Du får det bare ikke dekket av arbeidsgiver lenger, og med tanke på at de dekker 10 dager i året de første 12 av dem, synes jeg egentlig at det er en ganske fair deal at du trekkes i lønn eller avspaserer for å være hjemme med en 13-åring.

God bedring!

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 21:01   #3
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sykt barn over 12 år

Vi var hjemme alene når vi var syke fra vi begynte på skolen, vi - så jeg lurte plutselig på når de sykt barn- dagene kom? Noen som vet?

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 21:10   #4
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sykt barn over 12 år

De fleste 12-åringer klarer da helt fint å være hjemme alene ved vanlig sykdom. Hvis 13-åringen er så syk at han trenger tilsyn, så kan du jo søke arbeidsgiver om velfedspermisjon. Og får du ikke det, så får du nok lov til å ta ulønnet permisjon, med mindre arbeidsgiver er helt bak mål.

God bedring til gutten din.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 21:11   #5
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sykt barn over 12 år

Nå ser jeg at du skriver at du kan avspasere. Da er det jo ikke noe problem i det hele tatt.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 21:23   #6
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.731
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sykt barn over 12 år

God bedring til gutten din.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 22:14   #7
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sykt barn over 12 år

Et sted må jo grensa gå, men at man skal kunne ta fri uten lønn, feriedag eller avspasere bør jo være greit.
Selv om de er 12-13 år så er det ikke bare bare når man er skikkelig dårlig

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 22:15   #8
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sykt barn over 12 år

Den arbeidsgiveren som ikkje gir muligheit for å avspasere/permisjon uten lønn/heimekontor er skikkelig kjip.

Ellers er eg som vanlig i slike saker enig med Billa.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 22:18   #9
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sykt barn over 12 år

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Den arbeidsgiveren som ikkje gir muligheit for å avspasere/permisjon uten lønn/heimekontor er skikkelig kjip.

Ellers er eg som vanlig i slike saker enig med Billa.

Jeg og, enig med Tussa og Billa. Håper gutten er bedre nå!

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 22:52   #10
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sykt barn over 12 år

Gutten er bedre. Han er fortsatt syk, men kan fint være alene hjemme.

Jeg er heldig som kan avspassere eller ta feriedag.
(jeg hadde mye tilgode på fleksien så jeg har god samvittighet der)

En venninne av meg ble sykemeldt pga datteren sin sykdom.
(selv om det ikke er lov og det var alle klar over)
Men det var eneste løsning, da hun ikke fikk fri.
Datteren var alvorlig syk og det var hele tiden ganske avventende om hun måtte legges inn på sykehus eller ikke. Hjelper ikke om barnet er nesten 16 år da altså.

Så strikt er heldigvis ikke min arbeidsgiver, mitt eneste problem var å få tak i sjefen for å få ja.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 23:15   #11
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sykt barn over 12 år

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Gutten er bedre. Han er fortsatt syk, men kan fint være alene hjemme.

Jeg er heldig som kan avspassere eller ta feriedag.
(jeg hadde mye tilgode på fleksien så jeg har god samvittighet der)

En venninne av meg ble sykemeldt pga datteren sin sykdom.
(selv om det ikke er lov og det var alle klar over)
Men det var eneste løsning, da hun ikke fikk fri.
Datteren var alvorlig syk og det var hele tiden ganske avventende om hun måtte legges inn på sykehus eller ikke. Hjelper ikke om barnet er nesten 16 år da altså.

Så strikt er heldigvis ikke min arbeidsgiver, mitt eneste problem var å få tak i sjefen for å få ja.

Så bra at han er bedre

Det siste eksempelet ditt er jo bare helt drøyt. På den måten tapte jo arbeidsgiver både penger (på grunn av arbeidsgiverperioden) og et godt forhold til sin ansatte. Samtidig som denne sykmeldte mammaen har en eller annen fiktiv lidelse i sine papirer (kan være uheldig med tanke på forsikring eller annet). Noe så dumt! Det sier jo seg selv at man ikke prioriterer bort barnet sitt når den andre forelderen tydeligvis ikke kunne hjelpe til. Jobber hun der enda?

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 23:16   #12
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sykt barn over 12 år

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Ellers er eg som vanlig i slike saker enig med Billa.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no