Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Side, Tyrkia?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-01-10, 12:45   #1
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Side, Tyrkia?

Noen som har erfaringer med det??

Vi har vært i Tyrkia en gang før vi fikk barn, men det frister ikke til gjentakelse med Alanya... Side har vi fått anbefalt av noen som har vært der, og som skal tilbake i mai, og som sier at det er veldig fint for barn.

Satser på et Wing Resort-hotell, og da skal det vel være godt tilrettelagt for barn?? Dette skal være like mye deres ferie som vår.

Kom med synspunkter/erfaringer. Det er ikke slik at vi MÅ reise akkurat dit.

  Svar med sitat
Gammel 01-01-10, 12:59   #2
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Side, Tyrkia?

Vi var på Side Resort sommeren 08 og det var helt sykt bra hotell. Vi var i Alanya i fjor og jeg angret veldig, Side er 10 ganger bedre! Side Resort er et Ving Sungarden hotell og ikke så stort som Sunwinghotellet, og ligger dessuten mye mer sentralt enn Sunwinghotellet. De hadde billig mat og drikke på hotellet, ungene spiste gratis av buffeten mener jeg. Maten var kjempegod, variert, mye å velge i. Store basseng, noen dype, noen grunne, åhh jeg lengter tilbake der.

Ungene skal der igjen i sommer med pappaen sin og de gleder seg helt enormt.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-10, 13:04   #3
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Side, Tyrkia?

Vi var der for 2 år siden, sommeren 2008.
Da hadde vi med oss 2 unger på 2år og 6år. Vi blei anbefalt å reise ditt av noen vi kjenner.
Min familie var også med, da med mine 2 brødre på 14 år og 20 år.

Vi var der 14 dager i juli.
Er en kjempe koslig, liten plass.

Jeg synes kanskje tyrkerne er litt vel over-ivrige til å skulle selge, men dersom man klarer å overse det, synes jeg det er veldig fint å ha ferie der.
De har NYDELIG mat til en billig penge. Fine strende. Fine omgivelser.

Side er en liten by, men en del butikker hvor det meste er uekte. Men man kan virkelig gjøre gode kjøpe. (Nå er det vel egentlig ikke lov til å kjøpe kopi klær?)
Ikke er det så alt for langt til litt større byer heller.

Vi lå på et lite familiehotell, og likte oss godt. Kunne gå til stranda, men også ta hotellets gratisbuss dersom vi ønsket det. Noe vi benyttet oss av siden vi hadde med unger og noen dager var det utrolig varmt.

Det er to STORE strender der, vi var kun på den østre. Der var det litt vind og bølger, men vannet var fint. Er ei strand på vestre siden som det fort blir veldig varmt på siden det nesten er vindstille der, men supert for de minste. Da det er langgrunt der.

Fine strandbarer med godt utvalg av lunsjer. Byen har mye å by på i forhold til spisesteder ol. Litt kultur er det også.

Vi kunne fint dratt tilbake. Og kan absoultt anbefale plassen dersom man liker Tyrkia og dens stil.

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-10, 13:04   #4
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Side, Tyrkia?

Vi vurderer å reise hit i såfall:
http://www.ving.no/book/bookMatrix.a...14&itemId=9507

Tror det er samme hotell som du refererer til Sola?

Det ser jo veldig bra ut i katalogen, men det er jo ikke alltid bildene snakker helt sant, så greit å få tilbakemeldinger på hvordan det faktisk er.

  Svar med sitat
Gammel 01-01-10, 13:17   #5
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Side, Tyrkia?

Ja det er det hotellet ja. Jeg glemte å si at det var underholdning og minidisco for ungene hver kveld, og en del aktiviteter på dagtid for ungene også. Minidisco i bassenget og diverse konkurranser var veldig stas for ungene.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-10, 13:23   #6
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Side, Tyrkia?

Jeg synes bildene snakker forholdsvis sant.

Tyrkerene er jo ikke kjent for å være overintressert i å holde orden. Så noen steder er det jo litt søppel og slikt som ligger rundt. Da på offentlig plasser, for de er veldig nøye på sine egne eiendommer. Som rundt hotellene sine osv.
Det flyr riktig nok folk rundt å plukker søppel og rydder hele døgnet.

Det ligger også en søppelfylling i Side. Den kjører man forbi dersom man skal til Østre stranda. Det kan være litt ubehagelig lukt når man passerer, men man merker ikke noe til det ellers i byen eller på stranden. Bare når man kjører forbi.

Synes det er en koslig plass, med hyggelige omgivelser. Varme, sol, god mat, bading, shopping.
Dersom man ønsker en ferie man kan slappe av på og nyte live er det perfekt.
Tror neppe du vil angre, og erfaring med Tyrkia har du jo. Så kulturen dems har du sikkert opplevd og skjønt ikke er som vår.
Jeg syns det er litt av sjarmen med å reise, da merker man at man er laaaaaaaangt unna hjemme.

Du kan godt få litt bilder tatt av oss, men dem ligger på en cd oppe. Nå skal vi ut å gå en tur, så kan se om jeg får det til etter på!

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-10, 13:42   #7
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Side, Tyrkia?

Kjenner flere som har vært i Side, og alle skryter stort sett uhemmet av oppholdet.
Det viktigste i valg av hotell, er at det skal kunne gå an å ha det fint for både voksne og barn, og at det er barnebasseng, slik at man ikke behøver å gjete barna 24/7 - selvsagt ikke slippe dem ute av syne, men at de kan holde på litt selv.

  Svar med sitat
Gammel 01-01-10, 18:22   #8
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.896
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Side, Tyrkia?

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Vi vurderer å reise hit i såfall:
http://www.ving.no/book/bookMatrix.a...14&itemId=9507

Tror det er samme hotell som du refererer til Sola?

Det ser jo veldig bra ut i katalogen, men det er jo ikke alltid bildene snakker helt sant, så greit å få tilbakemeldinger på hvordan det faktisk er.

Vi var i Side, på dette hotellet, for noen år siden. Ingenting å utsett på hotellet, men vi var ikke så fornøyde med byen stedet sånn ellers. Men om en har vært i Tyrkia tidligere og treves er det sikkert bra

Det er ganske langt å gå inn til sentrum, nærmere 20 min vil jeg tro.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-10, 18:28   #9
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Side, Tyrkia?

Vi var på Sunwing resort og spa Side beach for 1,5 år siden. hotellet er nytt, og ligger veldig fint til. Flott show, og vannaerobic for både voksne og barn. anbefales.

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-10, 18:31   #10
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Side, Tyrkia?

Mannen og jeg var i Side for 9 år siden og likte oss godt. Vi brukte Side som base og reiste på rafting i fjellene, på tur til Istanbul og andre steder. Vi vurderer Side som et fint sted å ta med ungene.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-10, 18:32   #11
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Side, Tyrkia?

Løve: Side er jo kremeksemplet på en romersk garnisonsby! Med en guidebok (roughguide) eller grunnfag historie er Side i seg selv et interessant reisemål.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no