Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Privat opptak av kolikkgråt (29 sek) (Nå ble jeg faktisk ganske kvalm)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-01-07, 00:31   #1
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Privat opptak av kolikkgråt (29 sek) (Nå ble jeg faktisk ganske kvalm)

Er det mulig?

Det skjærer langt inn i hjerterota mi her. Går da ikke an å filme sånt og legge ut på nett?

Kolikk

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 00:32   #2
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nå ble jeg faktisk ganske kvalm.

Tør ikke gå inn på linken! Er det like ille å legge det ut på nett, som å videreformidle det?

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 00:36   #3
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nå ble jeg faktisk ganske kvalm.

Jo, det er det nok Ble bare litt satt ut og tenkte ikke klart.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 00:36   #4
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nå ble jeg faktisk ganske kvalm.

Lurer litt på hvorfor de har lagt ut filmsnutten jeg?
For å skremme livsskiten ut av folk som aldri har opplevd kolikkbarn?, eller for å drite ut seg selv.
For det siste føler jeg absolutt at de gjør.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 00:39   #5
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nå ble jeg faktisk ganske kvalm.

Opprinnelig lagt inn av Bella76, her.

Jo, det er det nok Ble bare litt satt ut og tenkte ikke klart.

Ble for nysgjerrig, og gikk inn på linken! Beklager at jeg var så kvass i forrige innlegg! Det ER verre å legge ut linken på nett enn å videreformidle den.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 00:39   #6
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nå ble jeg faktisk ganske kvalm.

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Lurer litt på hvorfor de har lagt ut filmsnutten jeg?
For å skremme livsskiten ut av folk som aldri har opplevd kolikkbarn?, eller for å drite ut seg selv.
For det siste føler jeg absolutt at de gjør.

Leste du teksten? Fikk inntrykk av at de syns det var litt "morsomt"??

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 00:40   #7
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nå ble jeg faktisk ganske kvalm.

Stakkars, stakkars lille barn, og syke, syke foreldre!

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 00:42   #8
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nå ble jeg faktisk ganske kvalm.

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Ble for nysgjerrig, og gikk inn på linken! Beklager at jeg var så kvass i forrige innlegg! Det ER verre å legge ut linken på nett enn å videreformidle den.

Ingenting å beklage

Kan ikke fatte at man har hjerte til å stå og filme, i stede for å trøste?
Har aldri hatt kolikk barn selv, men man legger dem vel ikke bare i fra seg?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 00:44   #9
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nå ble jeg faktisk ganske kvalm.

Kan man rapportere inn filmer på det goggle-greiene?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 00:59   #10
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nå ble jeg faktisk ganske kvalm.

En ting er om en av foreldrene hadde holdt barnet og den andre filmet slik at de hadde film også fra den fasen med en liten baby, men det der var jo leit å se.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 01:00   #11
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nå ble jeg faktisk ganske kvalm.

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

En ting er om en av foreldrene hadde holdt barnet og den andre filmet slik at de hadde film også fra den fasen med en liten baby, men det der var jo leit å se.



Og en annen ting hadde vært om de skulle ha det til privat bruk.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 01:01   #12
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nå ble jeg faktisk ganske kvalm.

Nå ble jeg faktisk kvalm jeg også, herregud så motbydelig!

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 01:04   #13
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.127
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nå ble jeg faktisk ganske kvalm.

Jeg rapporterte klippet. Synes det var ekstra kvalmende med kommentaren en av foreldrene hadde skrevet til: at han/ hun hadde gråten som ringelyd på mobilen.

__________________

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 01:07   #14
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nå ble jeg faktisk ganske kvalm.

Opprinnelig lagt inn av AprilRyan, her.

Jeg rapporterte klippet. Synes det var ekstra kvalmende med kommentaren en av foreldrene hadde skrevet til: at han/ hun hadde gråten som ringelyd på mobilen.

Hvor gjorde du det? Jeg vil også!!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 01:14   #15
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.127
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nå ble jeg faktisk ganske kvalm.

Opprinnelig lagt inn av Bella76, her.

Hvor gjorde du det? Jeg vil også!!

Det var på høyre side en plass. Jeg måtte lete litt.

__________________

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 01:19   #16
carolin
Har laget seg en tittel
 
carolin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nå ble jeg faktisk ganske kvalm.

Tør ikke å se på filmsnutten. Har selv et barn som har vært mye plaget med luftsmerter, og den gråten er aldeles grusom å høre. Man føler seg så hjelpesløs når barnet har så vondt og ingenting hjelper.
Kan ikke fatte at noen kan få seg til å filme det og så legge det ut på nett. Stakkars barn.

__________________
If you talk to your children, you can help them to keep their lives together. If you talk to them skillfully, you can help them to build future dreams.
carolin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 01:20   #17
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nå ble jeg faktisk ganske kvalm.

Forferdelig.... stakkars lille Elyse.....

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 03:14   #18
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nå ble jeg faktisk ganske kvalm.

Jaja...fullstendig unødvendig å legge denne filmem ut, men den ER bare 30 sekunder lang.....

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 07:11   #19
Dixie
Aktiv
 
Dixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 153
Dixie er litt kul
Standard

Sv: Nå ble jeg faktisk ganske kvalm.

Har dere hatt kolikkbarn? De gråter slik i timesvis hver eneste dag, og jeg skal love dere at min lille har måttet ligge alene og gråte innimellom ja. Jeg måtte jo lage mat, vaske meg, pusse tenner, hente noe etc.. Og om jeg rører i grøten i 30 sekunder eller filmer, så utgjør ikke det noen forskjell for barnet.

Rapportere inn denne snutten?? Ja, da har dere litt for lite å gjøre på...

Selvsagt er det synd på barnet, men når barnet ditt gråter slik i månedsvis, synes jeg det er bra av disse foreldrene å tross alt klare å se så humoristisk på det.

Og ja, jeg vet at 90 prosent her inne er uenig, men før man har gått i andres sko, er det veldig lett å dømme...

Dixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 08:09   #20
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nå ble jeg faktisk ganske kvalm.

Jeg ser virkelig ikke problemet med denne snutten, bortsett fra at den ligger på google videos. Ikke blir barnet "aktivt" filmet, det er filmet for å ta opp lyden. Det kan virke som at den som filmer stryker barnet, eller holder det i hånden de 29 sekundene opptaket varer. Om en researcher mannen litt videre så finner en ut at han har 2 jobber, har telefonvakt 24t i døgnet, samtidig som at han har et kolikkbarn, klart den lyden blir utrolig effektiv når vakttelefonen ringer, og jeg kan livlig se for meg at det trengs en såpass sterk ringetone for å vekke en når en først får sove i en slik situasjon …

Videosnutten er postet i en privat setting, ikke til underholdning. Mange bruker youtube og google video til å dele videoer med familie og venner via private hjemmesider, mange av snuttene på disse sidene er ikke ment for offentligheten. Om dere ser på de andre videoene brukeren har postet så er dette tilfellet her.

Og sett i denne sammenhengen så ER det verre å spre lenken enn å legge snutten til privat bruk/oppbevaring på google-video/youtube.

Hilsen våkende spedbarnspappa.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no