Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Liten by ved kysten av Barcelona

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-01-15, 10:19   #1
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Liten by ved kysten av Barcelona

Prøver finne en liten, fin by ved kysten, ikke langt fra Barcelona.
Vi ønsker fin strand, litt spisesteder, et husokkupanter og nærhet til Barcelona.
Vi ønsker ikke en million skandinaver, tett som en sardinboks på stranden og disco på hvert hjørne.
Noen tips?

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-15, 18:47   #2
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Liten by ved kysten av Barcelona

Husokkupanter?

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-15, 18:54   #3
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liten by ved kysten av Barcelona

Jeg husker Tossa de Mar som veldig fin, men i og med at det er nærmere 30 år siden jeg var der så er jeg ikke helt oppdatert.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-15, 21:40   #4
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.330
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Liten by ved kysten av Barcelona

Vi har et vennepar som har reist til Tossa noen år på rad, de liker seg veldig godt der.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-15, 21:45   #5
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Liten by ved kysten av Barcelona

Husokkupanter er jo så koselig, ser den.

Anbefaler Llafranc. Mulig det blir litt for langt nord ift det dere tenker, men.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-15, 22:10   #6
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Liten by ved kysten av Barcelona

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg husker Tossa de Mar som veldig fin, men i og med at det er nærmere 30 år siden jeg var der så er jeg ikke helt oppdatert.

Jeg må ha vært der for ca like mange år siden. Mange flotte byer der langs kysten.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-15, 12:25   #7
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Liten by ved kysten av Barcelona

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Husokkupanter?

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Husokkupanter er jo så koselig, ser den.

Anbefaler Llafranc. Mulig det blir litt for langt nord ift det dere tenker, men.

Er det mulig, husokkupanter?! Hus er det vi trenger, ikke husokkupanter.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-15, 15:58   #8
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Liten by ved kysten av Barcelona

Sjekk ut Calella del palafrugell.
Ligger en times tid nord for Barcelona.

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-15, 15:59   #9
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Liten by ved kysten av Barcelona

Har ellers hørt mye pent om Sitges, men ikke vært der selv.

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-15, 16:29   #10
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.031
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Liten by ved kysten av Barcelona

Jeg har vært i Sitges, men det er MANGE år siden.
Men jeg husker det som en fantastisk badeby, med fine smårestauranter, koselige små smau osv.
Jeg har alltid sagt at der skal jeg tilbake!
(Min onkel bodde der da jeg var ung, så vi var på laaaang sommerferie der.)

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-15, 16:44   #11
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Liten by ved kysten av Barcelona

Ja, det glemte jeg, vi er gjerne borte 3-4 uker, har bil, så det er fint at der er ting vi kan gjøre som dagsturer. Mer enn Barcelona. Vi liker historie, kunst, god mat og natur.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-15, 16:59   #12
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Liten by ved kysten av Barcelona

Sitges er nydelig!

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-15, 23:07   #13
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Liten by ved kysten av Barcelona

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg husker Tossa de Mar som veldig fin, men i og med at det er nærmere 30 år siden jeg var der så er jeg ikke helt oppdatert.

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Husokkupanter er jo så koselig, ser den.

Anbefaler Llafranc. Mulig det blir litt for langt nord ift det dere tenker, men.

Opprinnelig lagt inn av scilla, her.

Sjekk ut Calella del palafrugell.
Ligger en times tid nord for Barcelona.

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Jeg har vært i Sitges, men det er MANGE år siden.
Men jeg husker det som en fantastisk badeby, med fine smårestauranter, koselige små smau osv.
Jeg har alltid sagt at der skal jeg tilbake!
(Min onkel bodde der da jeg var ung, så vi var på laaaang sommerferie der.)

Opprinnelig lagt inn av Erica, her.

Sitges er nydelig!

Svarer felles til dere, og takk for fine tips!

Stiges ser flott ut og vi har hørt fra flere plasser at det er knallfint der. Men så dyhyyyrt å leie hus der! Men kanskje dere har tips til bra område i Sitges for bolig, eller rett og slett tips på hvor de har mye til utleie. Av seriøse folk.
Ellers hadde det vært et meget godt alternativ.

Tossa de Mar, ser og kjempefint ut, men noen som vet effektiv kjøretillegget dit fra Barcelona flyplass og hvordan veien er mellom de byene? og hvor bor man best, i hvilket område?

Calella del palafrugell- Det ser ut til at være oss. Men finner ikke mange som leier ut hus der. Noen tips kanskje? Og hvor er det finest å bo? Hvordan er veien fra Barcelona dit, ok og rett frem eller slitsom for noen som blir veldig lett bilsyk?

Llafranc, hvor lang er kjøretiden dit fra Barcelona flyplass?

Og kom gjerne med enda flere tips hvis dere kommer på noen fine perler lengs kysten der.


Sist redigert av Christa : 17-01-15 kl 23:14.
Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-15, 10:20   #14
Tranquil
Erfaren
 
Tranquil sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 912
Tranquil er populærTranquil er populærTranquil er populærTranquil er populær
Standard

Sv: Liten by ved kysten av Barcelona

Når det gjelder bosteder har jeg god erfaring med airbnb, ikke brukt dem i Spania, men flere andre steder og har god erfaring med dem.

Tranquil er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no