Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Trenger en ny sci-fi serie - tips?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-10, 14:39   #1
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Trenger en ny sci-fi serie - tips?

Nå er jeg ferdig med True Blood og skulle hatt en ny sci-fi serie å se .. noen tips? Jeg har i grunn sett ganske mye ..

SG1, SG atlantis, SGU, Eureka, Supernatural, Lost, Vampire Diarys, The 4400, Warehouse 13, The Event ser jeg på tv.. ja, de jeg kom på i farten..

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 14:42   #2
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Trenger en ny sci-fi serie - tips?

Kanskje du skulle vurdere Star Trek? Begynne med TNG, så Deep Space 9 og Voyager?

  Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 15:30   #3
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Trenger en ny sci-fi serie - tips?

Battlestar Galactica!
Star Trek er også veldig bra...

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 16:00   #4
Thomas
Mmm, skeptisk
 
Thomas sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 518
Thomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populær
Standard

Sv: Trenger en ny sci-fi serie - tips?

En av mine favorittserier for tiden er Fringe og jeg vil også anbefale de gamle klassikerne Babylon 5 og Farscape.

Og hva med Red Dwarf?

__________________
Men hvi skal jeg være så haardt beklemt?
Om hundrede Aar er alting glemt.
Thomas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 16:09   #5
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger en ny sci-fi serie - tips?

TNG har jeg sett de fleste episodene av. Deep Space 9 og Voyager har jeg ikke hørt om. Samme opplegg som TNG? Babylon 5 har jeg også sett, ihvertfall alle sesongene som har blitt sendt på tv2.

Fringe elsker jeg, og den driver vi å ser på nå.

Battlestar Galactica skal jeg ta å sjekke ut.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 16:12   #6
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger en ny sci-fi serie - tips?

Opprinnelig lagt inn av Thomas1977, her.

Og hva med Red Dwarf?

Blir nok litt for gammel etter min smak

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 16:29   #7
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Trenger en ny sci-fi serie - tips?

Deep Space 9 er i samme ånd som TNG, men det ligner mer på Babylon 5 i oppsettet iom at det foregår på en romstasjon. Worf er der og Chief O'Brian også, og vi får noen gjesteopptredener fra kjente fjes fra TNG. Voyager er et helt eget skip med kvinnelig kaptein (!) som blir sendt mange tusen lysår bort fra jorden, og serien handler om deres kamp for å finne vei hjem. Jeg liker Voyager bedre enn DS 9, kjenner jeg.

  Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 16:29   #8
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Trenger en ny sci-fi serie - tips?

Battlestar Gallactica blir jo et must.

Caprica, som blir "en form for oppfølger", skuffet meg stort og kutta ut etter noen episoder.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 17:00   #9
Thomas
Mmm, skeptisk
 
Thomas sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 518
Thomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populær
Standard

Sv: Trenger en ny sci-fi serie - tips?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Battlestar Gallactica blir jo et must.

Caprica, som blir "en form for oppfølger", skuffet meg stort og kutta ut etter noen episoder.

Likte pilot episoden til Caprica, men det ble for ALT for mye religion og emo-tenåringspjatt etterhvert, så jeg ga også opp. Og nå er den visst kansellert, tror jeg.

__________________
Men hvi skal jeg være så haardt beklemt?
Om hundrede Aar er alting glemt.
Thomas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 17:59   #10
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.020
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Trenger en ny sci-fi serie - tips?

Støtter BSG og Fringe. Ellers så er det jo Doctor Who.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 18:16   #11
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger en ny sci-fi serie - tips?

Da er BSG sesong satt på nedlasting.
Takker og bukker for tips!
Tror jeg skal sjekke ut om sci-fi kanalen har noen nye serier også. Kom tilfeldigvis over Warehouse 13 og den var jo ganske ok i grunn.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 19:35   #12
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger en ny sci-fi serie - tips?

Firefly! Bare en sesong, men den er bra.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 19:37   #13
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Trenger en ny sci-fi serie - tips?

Vi har sett litt på Star Gate universe og den er ikke så verst.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 19:42   #14
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger en ny sci-fi serie - tips?

Opprinnelig lagt inn av kristine, her.

Firefly! Bare en sesong, men den er bra.

Den har jeg ikke hørt om. Hva handler den om da?

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Vi har sett litt på Star Gate universe og den er ikke så verst.

-> SGU

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 19:42   #15
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger en ny sci-fi serie - tips?

Tips: Se forfilmen til BSG før du går i gang med selve serien!
Det skulle jeg ønske noen hadde sagt til oss.
Ellers anbefales både den og Firefly på det varmeste.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 20:04   #16
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Trenger en ny sci-fi serie - tips?

Forfilmen er vel med i første sesongen..? Husker ihvertfall at vi satt og så på det vi trodde var første episode, og den ble jo aaaldri ferdig!!

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 20:07   #17
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger en ny sci-fi serie - tips?

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Den har jeg ikke hørt om. Hva handler den om da?

http://www.imdb.com/title/tt0303461/

Sitat:

Five hundred years in the future, a renegade crew aboard a small, spacecraft tries to survive as they travel the unknown parts of the galaxy and evade warring factions as well as authority agents out to get them.

Veldig bra serie.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 20:20   #18
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger en ny sci-fi serie - tips?

Firefly anbefales veldig.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 20:23   #19
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger en ny sci-fi serie - tips?

Jeg så ikke helt det store med Firefly, og sørget ikke da den tok slutt. Helt grei tidtrøyte, men ikke noe mer. Filmen var bra.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 21:10   #20
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger en ny sci-fi serie - tips?

Opprinnelig lagt inn av isola, her.

Forfilmen er vel med i første sesongen..? Husker ihvertfall at vi satt og så på det vi trodde var første episode, og den ble jo aaaldri ferdig!!

Ikke da vi så den, men jeg husker ikke om vi så den første serien på DVD eller ei. Vi syntes piloten og de to-tre episodene vi så før vi fikk høre om forfilmen var litt vel innforståtte til tider. Det gikk jo, bevares, men det hadde nok fenget en del kjappere om bakgrunnsinfoen var på plass fra starten av.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no